Moni ei uskalla elää
Moni ei uskalla elää ja tavoitella intohimoa vaan tyytyy pelkästään hyvään kun riskejä ottamalla voisi saavuttaa intohimonsa.
Kun on tehnyt jotain intohimoisesti, ottanut ison riskin ja ollut sinnikäs silloinkin kun kaikki muut ovat sanoneet, ettei kannata takertua, epäonnistuminen voi olla katastrofaalinen. Ja se huomataan. Tai sitten voi menestyä, sekin huomataan. Mistä tietää kumpi tulee?
Ei mistään. Mutta hyvän vastakohta ei olekaan huono vaan yhdentekevä.
Ihmisen elämässä on luonnollista kaihtaa riskejä. Monessa tapauksessa riskinottaminen on oikeasti hölmöä. Miksi ei vaan voida olla ja varmistella kun asiat kerran ovat ihan hyvin? Miksi antautua suurelle rakkaudelle ja intohimoisille ihmissuhteille kun kerran tässäkin on ihan jees. Ikävyyksiä sellainen intohimo vain tietää. Suuri osa pariskunnista on keskenään enää vain tavan vuoksi. Kannattaisiko tavoitella hyvää?
Kommentit (5)
Minusta helvetillinen katastrofi on voimakkaampi tunne kuin suuretkaan hyvänolon tunteet. Joten ensimmäistä kommentoijaa lainatakseni ei hinnalla millä hyvänsä.
Minä olen aina elänyt niin että teen mitä todella haluan, enkä todellakaan olisi miehen kanssa naimisissa jos en enää rakastaisi, enkä olisi naimisiin mennyt ilman rakkautta ja sen tuomaa hyvää seksiä. Minä en ainakaan voi rakastua toiseen ihmiseen kun rakastan yhtä, joten niin kauan kun rakastan miestäni, ei ole mitään syytä miettiä moisia. Elämä on liian lyhyt elettäväksi jonkun kämppiksen kanssa.
Yleensä ympäristö tulee mustasukkaiseksi jos jollain menee liian hyvin. Eli valtava intohimo ja maata järisyttävät orgasmit aiheuttavat kateutta ja selkäänpuukotusta, joten ne kannattaa unohtaa, jos haluaa elää rauhallista ja sopuisaa elämää. Mitä rakastetumpi ja parempi olet rakastamasi mielestä, sitä vihatumpi olet niiden mielestä, jotka tästä rakkautesi kohteesta välittävät. Suo siellä, vetelä täällä, eli haalea kompromissi on ehkä järkevin valinta, jos ei halua saada yllätysmainetta kaikkien kammoamana hirviönä, koska sellainen sinsta puheissa tehdään, jos liian moni sinua rakastaa.
Tietysti on mahdollista muuttaa sen intohimoisen rakkauden kohteen kanssa gobin autiomaahan tai amazonin viidakkoon elämään ulkomaailmasta eristäytyneenä. Siellä ei kanssaihmisten taholta synny ongelmia, jos ei niitä kanssaihmisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ympäristö tulee mustasukkaiseksi jos jollain menee liian hyvin. Eli valtava intohimo ja maata järisyttävät orgasmit aiheuttavat kateutta ja selkäänpuukotusta, joten ne kannattaa unohtaa, jos haluaa elää rauhallista ja sopuisaa elämää. Mitä rakastetumpi ja parempi olet rakastamasi mielestä, sitä vihatumpi olet niiden mielestä, jotka tästä rakkautesi kohteesta välittävät. Suo siellä, vetelä täällä, eli haalea kompromissi on ehkä järkevin valinta, jos ei halua saada yllätysmainetta kaikkien kammoamana hirviönä, koska sellainen sinsta puheissa tehdään, jos liian moni sinua rakastaa.
Tietysti on mahdollista muuttaa sen intohimoisen rakkauden kohteen kanssa gobin autiomaahan tai amazonin viidakkoon elämään ulkomaailmasta eristäytyneenä. Siellä ei kanssaihmisten taholta synny ongelmia, jos ei niitä kanssaihmisiä ole.
Ööh? En minä ainakaan tiedä muiden ihmisten himoista ja orgasmeista, en sen paremmin niiden laadustakaan, eikä kukaan muu kuin kumppani tiedä minun orgasmeistani, jollei sitten stalkkaa. Kun en ainakaan itse puhu seksistä tai suurista tunteista kuin ainoastaan sellaisten kanssa, joille ne varsinaisesti todella kuuluu, eli hyvin harvalle. Ei kai leuhkiminen oikein millään saralla ole kivaa käytöstä muutenkaan? Vain hyvillä asioillaan "leuhkiva" elää täysillä?
Että sikäli vähän outoa tuo tekstisi. Hyvinvoivaa ihmistä harvempi edes nokkii, se menee hyvinkin juuri toistepäin, että jos kusipää haistaa veren, eli tavalla tai toisella vaurioituneen tai herkemmän, kusipää käy kiinni.
En myöskään ymmärrä miksi kukaan erityisesti inhoaisi ketään kumppaniaan rakastavaa ihmistä, jos on itse saanut normaalin neutraalia kohtelua osakseen sellaiselta muissa yhteyksissä. Eri asia jos joku ihmisiä kaltoinkohteleva ilkeä tyyppi esiintyy yhtäkkiä hyvänä ihmisenä ja lesoilee näkyvästi kaikella saamallaan hyvällä.
Ei hinnalla millä hyvänsä.