Osaatteko auttaa, yliopistokaupunki ensikertalaisuus
Nythän on voimassa ensikertalaisen hakijoiden kiintiöt. Olen vanha lastentarhanopettaja, siis opistosta valmistunut. Nykyäänhän vastaava tutkinto on alempi korkeakoulututkinto. Olenko kuitenkin ensikertalainen kun minulla on vaan opistoasteen tutkinto. Sekavaa.
Kommentit (4)
Et ole ensikertalainen. Ensikertalaisuuden menettää, jos on 1) ottanut vastaan korkeakoulupaikan syksyllä 2014 tai sen jälkeen 2) suorittanut korkeakoulutukinnon (myös alempi korkeakoulututkinto eli AMK tai yliopistosta kandin paperit).
http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/Uutiset/Sivut/hakijan-kiperin-kysymy…
Olet ensikertalainen koska tutkintosi ei ole korkeakoulututkinto. Sinun tutkintosi on opintotasoinen ja opintotasoisena pysyy. Vaikka työelämässä se rinnastettaisiin nykyiseen lastentarhanopettajan tutkintoon, todellisuudessa se ei ole samaa tasoa (et voisi esim. tuolla tutkinnolla hakea suoraan kasvatustieteen maisteriksi, vaan sinun pitäisi päivittää tuo tutkinto kanditasoiseksi ensin: ).
Kiitos vastauksista. Ajattelen itse samalla tavalla kuin 3:n. Mutta nyt kun tuloksia odottaa kuumeisesti, rupeaa itseä epäilyttämään. Jollain opetushallituksen sivuilla vanha lastentarhanopettajan tutkinto oli laitettu sarakkeeseen alempi korkeakoulututkinto, vaikka se ei kyllä minusta sitä ole.
Äh, siis yliopistohaku. Eikö kukaan tiedä?