Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIeheni on työhullu eikä tajua sitä. Miten saada hänet ymmärtämään että elämä menee häneltä ohi?

Vierailija
18.06.2016 |

Mieheni tekee jatkuvasti 11-12 tuntisia työpäiviä, nauttii työstään, halua tehdä työnsä hyvin ja on ns työorientoitunut ihminen. Tämän lisäki mieheni täytyy harrastaa urheilua jotta jaksaa käydä töissä sekä mahdollisia työrientoja jotta saa aivot välillä vapaalle (mies sanoo näin). Meillä kaksi lasta jotka sitten tästä kaikesta kärsii, koska isän aika on kortilla.

Mieheni mielestä näitä kaikkea voi tehdä tasapuolisesti, mutta näinhän se ei vaan käytännössä mene koska aika ei vain riitä ja lapset ovat ne josta se aika karsitaan Olen sanonut asiasta miehelle kauniisti ja vähemmän kauniisti, mutta vastauksena on vain että minä vaan valitan kaikesta enkä ole mihinkään tyytyväinen. Olen aikani jaksanut katsella tätä tilannetta omalla joustavuudella, mutta nyt kun olen itse uupunut ja kyllästynyt tähän tilanteeseen niin olen se valittava akka.

Minä en mennyt naimisiin ja perustanut perhette miehen kanssa, jonka ykkösenä tulee aina, siis aina, työpaikka ja sen tekemiset. Perhe tulee aina jäämään häviölle.Millaista tulevaisuutta tässä voi ajatella? Mitä tahansa tapahtuu, on työpaikall juuri menossa jotain elämää tärkeämpää, suuria-suuria projekteja, hyökkäyksiä, manoovereja milloin mihinkin suuntaan.
Onko kaikki työelämä tälläistä? EIkö enää mennä töihin, tehdä parhaamme, ja sitten lähdetä suurinpiirtein täyden päivän jälkeen kotiin, vapaalle? Vai tekeekö kaikki 13 h töitä ja yöt vielä koneella, VIikonloput kiinni siinä myöskin.

Silloin kun olen monta vuotta sitten mieeni tutustunut niin ei hän mikään "työhullu" ollut mutta nyt on työelmä jotenkin vienyt mennessään. Mieheni pitäisi tajuta itse tämä tilanne jotta tapahtuisi jotain muutosta. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Onko ketään kohtalotoveria joka miettii/miettinyt näitä samoja asioita?

Melkein toivoisin hiljaa mieleni sopukassa, että miehelle iskisi joku sydänflimmeri tai aivoverenvuoto että hänen oliai pakko pysähtyä. Tietysti en sitä oikeesti toivo, eikä semmoista ole näkyvissäkään kun on hyvässä kunnossa ja nuori. Se, joka tässä sairastuu on varmaan minä. Vatsa polttelee jo nyt, jaksaminen nolla, mitään ulkoiluja ja harrastuksia ole saanut tehtyä vuosiin.

Kesäloma ei tuo helpotusta. Miehen mielestä hän ei voi kokonaan irrottautua lomankaan aikana, vaan tilannetta pitää seurata ja "niinhän ne muutkin tekee": Joten mökillämme on nettiyhteys päällä ja suora yhteys minne minnekin päin maapalloa koko ajan online...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin elämä menee ohi? Työ on joillekin, usein etenkin miehille elämän kiinnostavin sisältö. 

Vierailija
2/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pakenee töihin tiedostamattaan? Saa työn kautta arvostusta. myös lapsuudenkodin peritty arvomaailma voi vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista on elämä paljon tienaavan puolisona.

Vierailija
4/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa minullakin olisi ollut tuollainen mies!

Oma mieheni oli laiska yrittäjä, lorvi kotona liikaa, eikä siis paljon tienannut.  Vähänkö tykkäisin tuollaisesta aktiivisesta miehestä. Jos olisin nuorempi, ostaisin hänet sinulta itselleni.

Vierailija
5/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin elämä menee ohi? Työ on joillekin, usein etenkin miehille elämän kiinnostavin sisältö. 

No jos työ on se elämän sisältö, niin miksi sitten perustaan parisuhde ja vieläpä lapsiakin? Koska nehän eivät aivan selvästi riitä minkäänlaiseksi sisällöksi miehelle?? 

Vastaukseksi on ylimielinen ja ap:ta alentava.

Minä olin suhteessani täysin yksin. Olin mennyt liittooni kuten normaali-ihmiset varmaan menee, saadakseni ystävän ja kumppanin, tukea ja kuuntelijan, yhteistä elämää kanssani elävän kumppanin. Minut jätettiin totaalisen yksin. Mies ei ehtinyt, pystynyt enää ottamaan minulta vastaan yhtään mitään kun hänen työnsä näytti olevan jokin globaali miinakenttä-shakkipeli-taistelutanner.

Minusta se on kamalan surullista, yksinäisyys on aivan valtava suru ja musertavaa huomattavaa. Että se, jonka piti olla minun kallioni ja minun hänen; meitä ei ole.

Ja elintaso ja kaikki viimeisen päälle mitä pitikin olla: talot, osoitteet, mökit, autot, vaatteet, piirit.  Hirveetä tuhlausta kaikki.

Vierailija
6/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on yhtäläinen oikeus käydä urheilemassa jotta jaksat lapsiarkea pyörittää, tavata ystäviä ja olla omaa aikaa. Kun alat harrastamaan ja menemään kuten miehesi, ei aikaa olekaan enää töille niin paljoa miehelläkään. Käytkö itse töissä ja minkäikäiset lapset teillä on?

Vierailija
7/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä omaa aikaa. Lapset mummolaan ja lenkille, pienelle vl matkalle jne. On miehen oma asia jos menettää kosketuksen lapsiin, et voi toista muuttaa.

Vierailija
8/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epärealistista olettaa, että saatte sekä miehen kustantaman korkean elintason että osallistuvan isän. Kasvakaa aikuisiksi.

Vierailija
9/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kamalalta ihmiseltä.

Vierailija
10/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista on elämä paljon tienaavan puolisona.

Tunnen tuollaisen rouvan. Kesäisin valtavalla mökillä jossain The saaristossa. Talvella piipahdellaan  vielä isommassa kelolinnassa jossain Levillä. Talo joku lasikuutio varakkaiden alueella.

Rouva syö nukahtamislääkkeitä, ahdistukseen jotain, kokeili masennukseenkin mutta ne kait oli turhat.  Ei vaikuta mitenkään onnelliseslta tuo meinnki vaikka rahaa onkin ihan törkeesti.

Vierailija
11/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ryhdy elämään naimissa olevan yksinhuoltajan elämää eli ohita se mies, anna sen elää omaa työelämäänsä ja ota suhteen hyvät puolet eli raha. Opettele lasten kanssa elämään ilman isää, reissatkaa yhdessä ja lopeta kaikenlainen suunnittelu sillä oletuksella, että mies olisi mukana. Hanki rakastaja. Ja lapsille joku hyvä hoitopaikka, jonne heidät saa viikonlopuksi, kun miehesi on töissä/omissa harrastuksissa ja sinulla olisi aikaa lihallisille himoille.

Vierailija
12/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat riippuvaisia alkoholista, jotkut peleistä, jotkut työstä. Kaikkien noiden läheiset kärsivät. Ehdota miehelle, että hakisi apua työnarkomaniaansa.

Tosissaan, sinuna minä varmaan alkaisin suunnitella elämääni kuin miestä ei olisikaan.

Vierailija
13/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voittehan te erota, etenkin jos ei ole avioehtoa. Mies tosin voi masentua ja menettää työnsä, jolloin elatusmaksut jäävät saamatta.

Vierailija
14/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voittehan te erota, etenkin jos ei ole avioehtoa. Mies tosin voi masentua ja menettää työnsä, jolloin elatusmaksut jäävät saamatta.

Ja sehän se kamalin asia olisi!!

Vierailija
15/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole tervettä. Vaikuttaa todella riippuvuussuhteelta. Nalkuttaminen ei tuossa auta (jos se mihinkään yleensäkään auttaa) vaan koita tukea miestä löytämään tasapaino elämäänsä hänen itseänsäkin takia, ei vaan sinun ja lasten.

Tämähän on klassinen "kunnollisen" suomalaismiehen elämäntapa, joka usein pysähtyy vasta siihen, että tulee potkut, burnout tai sydänkohtaus, ja silloin voi olla että avioero on jo tullut ja lapset/lapsenlapset vieraantuneet isästään. Mies kuvittelee tekevänsä kuten kunnon miehen kuuluu, mutta eihän tuollainen elämäntapa ole kestävällä pohjalla.

Sinä tunnet miehesi luonteen ja taustan. Olisko hänellä jotain epävarmuutta, huonoa itsetuntoa ja tarve kilpailla muiden kanssa töissä? Eli onko ongelma miehen omien korvien välissä?

Vai onko työpaikalla oikeasti tuollainen meno ja "kaikki" toimivat noin? Silloin ongelma on johtamisessa ja vaikeasti purettavissa. Voihan myös olla pelkoa siitä, että tulee YT:t?

Mieti vähän tuota taustaa ja jos ongelma on vain miehen omassa asenteessa, niin sinun pitää ensin saada mies jotenkin hahmottamaan tilanne itse. Nythän ei näe mitään ongelmaa. Voisit tehdä jonkinlaisen viikko-ohjelman, johon värität esim. sinisellä ajan, jonka mies käyttää työasioihin, punaisella perheen kanssa vietetyn ajan ja oranssilla miehen omiin harrastuksiin ja ystäviinsä käyttämän ajan (ei työ) --- silloin mies näkisi ajankäyttönsä konkreettisesti. Voisit sitten kysyä mieheltä että elääkö hän tehdäkseen työtä vai tekeekö hän työtä eläkseen?

Ja jos tunnet miehesi työkavereita tai kavereita yleensä, onko heissä joku joka osaa tasapainottaa työ- ja kotielämää, saisitko apua sieltä?

Jos taas ongelma tulee työpaikan ilmapiiristä, niin silloin varmaan miehen pitää itse tajuta asia ja tuveta toimimaan sen hyväksi työpaikalla.

Vierailija
16/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos työ on se elämän sisältö, niin miksi sitten perustaan parisuhde ja vieläpä lapsiakin? i.

Perhe on tuon tyyppiselle miehelle pelkkä asuste, osa kulissia, joka "nyt vain kuuluu olla".

Mitä jos otat puheeksi eromahdollisuuden ja sen, että haluat sitten viikko-viikko-systeemin. Luulisi sen herättelevän miestä tajuamaan, että kannattaisi kantaa jotain vastuuta arjesta nyt, kun hänellä vielä on ehjä perhe ja puoliso. Hänhän menettäisi valtavasti etuja erossa. Minusta mies kuulostaa nyt aidosti itsekkäältä, ottaa elämästä rusinat pullasta.

Vierailija
17/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen myös, että onko satavarmaa, että mies on oikeasti ylitöissä ja harrastuksissa, eikä ole toista naista...

Vierailija
18/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas liikuttavaa kaksinaismoralismia täällä: auta armias nimittäin, jos tuo olisi äiti, joka laittaa ihan mutkattomasti sekä työn ETTÄ harrastukset lasten edelle! Kyllä se lastenhankinta on päätös jonka pitäisi sitoa miestäkin ja sen tason valinta, että jostain muusta voi joutua väistämättä karsimaan. 

Vierailija
19/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävän miehen neuvo.. (en tiedä miksi tulin yht äkkiä tämmöselle sivulle):

Näytä hänelle tämä viestiketju. Näytä hänelle millaisia vastauksia ja neuvoja olet saanut..

Voit alkaa pehmittämään ja siirtämään hänen ajatuksiaan perheeseen. Lähetä hänelle töihin kuvia lapsista ja itsestäsi. Mieluummin jotain jotka houkuttelevat paikalle (ainakin ajatuksissa). -Ei siis tekemättömistä kotitöistä, tai kakkavaipoista. :)

Retkeilkää ja liikkukaa lasten kanssa ja kerro niistä, mitä olette nähneet ja tehneet. -Ja lähetä kuvia..

Ei liikaa, ettei ala ahdistaa, mutta joka päivä.. ;)

-Yksi hyvä keino.. kun teet jotain normaalisti "miehelle kuuluvaa työtä" (nurmikon leikkuuta.. maalausta.. remonttia.. -Ota kuvia ja videota.. Älä moiti (Missään tapauksessa!) mutta lähetä myös miehelle..

Vierailija
20/20 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt. Mikä ihana tekosyy!

Kukaan ei tee tehokkaasti ja jatkuvasti 12 tunnin työpäiviä. Kyse on enimmäkseen hengailusta työpaikalla. Sanopa miehelles että menee töihin vaikka viideltä aamulla että pääsee viideks kotiin perheen kanssa. Ei varmasti suostu =D =D =D.