Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti, että närästyslääke otettava aamulla, vaikka närästystä vain öisin. Joku järki?

Vierailija
18.06.2016 |

Onko tuohon joku syy? Maalaisjärjellä ajatellen parasta olisi ottaa illalla niin vaikutus säilyy parhaiten.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden puolesta kirkuvat mammat ovat tähän mennessä googlettaneet närästyslääkkeiden haittavaikutukset ja tutkitun yhteyden dementiaan ja alzheimeriin. Sitten keskustelu hiljentyi.

Niin monet suhtautuvat täysin kritiikittömästi lääkkeisiin. Enkä siis ole mikään rokotevastainen hörhö, mutta on hyvä olla sentään tietoinen mahdollisista haittavaikutuksista.

Vierailija
42/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko lääkäriä, usko av-mammoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla ainakin pilaat ruuansulatuksen ja suolistosi toiminnan. Alzheimer vanhana kaupan päälle. Miksi syöt noita? Eikö mitään muita keinoja ole?

Katsos kun on paljon helpompaa ottaa lääkettä kuin panostaa ruokavalioon :)

Mulla on paha refluxi, myös öisin. Heräsin viimeyönäkin 3 kertaa siihen että olin oksentanut ja vetänyt oksennuksen keuhkoihin ja olin tukehtumaisillani. Tätä tapahtuu lähes joka yö.

Ruokavalio on tarkistettu monta kertaa mutta koskaan en tiedä mistä nuo oireet milloinkin tulee. Lisäksi olen hoikka ja kuntoilen. Vesi on yksi pahimmista aiheuttajista joten en juo sitä puolen päivän jälkeen ollenkaan. Toisaalta chilisoosi ei välttämättä aiheuta mitään oireita. Olisikin helppoa jos vain voisi jättää jotkut ruoka-aineet pois ja elää terveenä lopun ikää.

Tule vasta sitten neuvomaan kun tiedät minkälaista meidän elämä on!

Vierailija
44/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin popsitaan särkylääkkeitä joka pikku nipistykseen tai vaikka vähän varmuudeksi. Sitten hoidetaan vatsaoireita närästyslääkkeillä kun mahalaukun seinämä on rikki särkylääkkeiden takia. Sitten syödään antibiootteja kun suolisto menee sekaisin ja yleinen vastustuskyky heikkenee. Sitten saadaan suolistosairaus ja eletään loppuelämä onnellisina paskapussin kanssa. Näin se nykyään menee enenevissä määrin. Rinnalla tietenkin koko ajan surkea ravinto.

Vierailija
45/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko lääkäriä, usko av-mammoja.

Lääkärit ovat kyllästyneitä siihen kun ihmiset ei viitsi panostaa elintapoihinsa ja onhan ongelma helppoa kuitata lääkereseptillä kun yksittäinen lääkäri ei useinkaan tunne henkilön sairastelujen taustaa ja kokonaisuutta sen paremmin. Ja toki on tilanteita ettei muuta keinoa olekaan ja kaikki keinot on jo kokeiltu.

Eikä tieto yhteydestä alzheimeriin ole av-mammojen keksintö vaan vakuuttavaa tutkimustietoa.

Tutkija

Vierailija
46/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisella PPI-lääkkeiden käytöllä on todellakin joissakin epidemiologissa tutkimuksissa havaittu yhteys mm. dementian kanssa, mutta kuurina käytettäessä en olisi tuosta mitenkään huolissani. Se ei kuitenkaan kannata, että lääkitys jäisi "turhaan" päälle, kuten esimerkiksi monella vanhuksella voi käydä, jos lääke aina vain uusitaan ja uusitaan eikä mietitä, onko sille edes tarvetta.

Näin meille siis opetettiin tänä keväänä farmaseutin opinnoissa. En ole sen enempään aiheeseen perehtynyt, mutta tässä on linkki yhteen tämän vuoden keväänä julkaistuun tutkimukseen aiheesta:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26882076

Mitä muuten aloittajan kysymykseen tulee, niin 20 mg:n Losecin vaikutus kestää vuorokauden ja lääke kannattaa ottaa aamulla, koska silloin se on helpoin ottaa tyhjään mahaan. Vaikutus ei ala ihan heti, vaan täysi teho saavutetaan muutamassa päivässä.

Vierailija
47/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön närästyslääkettä mm. palleatyrän takia suojalääkkeenä. Joskus jos koetan jättää päivän väliin ilmoittaa närästys heti itsestään, ei siinä ruokavalio auta.

Vierailija
48/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä on sekin että noihin "jää koukkuun". Satunnaisesta ha kertaluonteisesta kuurista tuleekin jatkuva pakko. Lääkkeet häiritsevät niin monia toiminoja vatsan ja suoliston toiminnassa. Sitten ne ei enää osaakaan toimia ollenkaan normaalisti ja kierre on valmis.

Fakta on sekin että närästyslääkkeiden myynti on kasvanut räjähdysmäisesti.

Vierailija
49/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla ainakin pilaat ruuansulatuksen ja suolistosi toiminnan. Alzheimer vanhana kaupan päälle. Miksi syöt noita? Eikö mitään muita keinoja ole?

Mulla on paha refluxi, myös öisin. Heräsin viimeyönäkin 3 kertaa siihen että olin oksentanut ja vetänyt oksennuksen keuhkoihin ja olin tukehtumaisillani. Tätä tapahtuu lähes joka yö.

Ruokavalio on tarkistettu monta kertaa mutta koskaan en tiedä mistä nuo oireet milloinkin tulee. Lisäksi olen hoikka ja kuntoilen. Vesi on yksi pahimmista aiheuttajista joten en juo sitä puolen päivän jälkeen ollenkaan. Toisaalta chilisoosi ei välttämättä aiheuta mitään oireita. Olisikin helppoa jos vain voisi jättää jotkut ruoka-aineet pois ja elää terveenä lopun ikää.

Sanoit, että ruokavaliosi on tarkistettu moneen kertaan. Siis joku ulkopuolinen on sen tehnyt ja antanut arvion??  Mitä itse olet tehnyt asian eteen? Koska syöjä itse on se, joka tietää mitä keho viestittää syödystä ruuasta.

Vierailija
50/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit, että ruokavaliosi on tarkistettu moneen kertaan. Siis joku ulkopuolinen on sen tehnyt ja antanut arvion??  Mitä itse olet tehnyt asian eteen? Koska syöjä itse on se, joka tietää mitä keho viestittää syödystä ruuasta.

Tottakai lääkäri ja ravitsemusterapeutti on aikoinaan antaneet ruokasuositukset, on ollut foodmapia yms ja varmasti olen näiden 30 vuoden aikana kuunnellut omaa kroppaani ihan tarpeeksi. Silti en koskaan tiedä mistä milloinkin nuo oireet tulee. Pois on jääneet puolen päivän jälkeen tosiaan vesi, jäätelö, savulohi, kahvi, valkoviini, kuohuviini, intialainen, kiinalainen ja thaimaalainen ruoka, jugurtti, tuoremehu yms jotka VARMASTI aiheuttavat oireita yöllä jos syön/juon myöhemmin. En syö prosessoitua ruokaa/ eineksiä, hapollisia juomia, sipsejä vain 2 kertaa vuodessa muutaman lastun, munkkeja enkä donitseja koskaan koska niiden imemä rasva tulee ylös. Ennen treenejä pitää olla vähintään 5 tuntia syömättä, muuten oksennan. Treeneissä en voi juoda huikkaakaan vettä koska se tulee ylös myös.

Eli kokeiltu on jokainen ruoka-aine moneen kertaan. Mutta joskus on tilanteita jolloin en voi valita ruokiani (esim tänään kun menemme illalliselle) enkä tosiaankaan tee perheelle monia eri ruokia vain oman huonon oloni takia. Aika suppea olisi mun ruokavalio jos en joskus riskeeraisi, mutta eipähän ole paino-ongelmiakaan...

Vierailija
51/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lääkäri ja ravitsemusterapeutti on aikoinaan antaneet ruokasuositukset, on ollut foodmapia yms ja varmasti olen näiden 30 vuoden aikana kuunnellut omaa kroppaani ihan tarpeeksi. Silti en koskaan tiedä mistä milloinkin nuo oireet tulee. Pois on jääneet puolen päivän jälkeen tosiaan vesi, jäätelö, savulohi, kahvi, valkoviini, kuohuviini, intialainen, kiinalainen ja thaimaalainen ruoka, jugurtti, tuoremehu yms jotka VARMASTI aiheuttavat oireita yöllä jos syön/juon myöhemmin. En syö prosessoitua ruokaa/ eineksiä, hapollisia juomia, sipsejä vain 2 kertaa vuodessa muutaman lastun, munkkeja enkä donitseja koskaan koska niiden imemä rasva tulee ylös. Ennen treenejä pitää olla vähintään 5 tuntia syömättä, muuten oksennan. Treeneissä en voi juoda huikkaakaan vettä koska se tulee ylös myös.

Eli kokeiltu on jokainen ruoka-aine moneen kertaan. Mutta joskus on tilanteita jolloin en voi valita ruokiani (esim tänään kun menemme illalliselle) enkä tosiaankaan tee perheelle monia eri ruokia vain oman huonon oloni takia. Aika suppea olisi mun ruokavalio jos en joskus riskeeraisi, mutta eipähän ole paino-ongelmiakaan...

Ihmetyttää tuo "tottakai lääkäri laatinut ruokavalion"

Niin tyypillistä, että itse ei osata syödä, ellei joku "asiantuntija" kerro mitä laittaa suuhun.

Vierailija
52/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus:

Silloin kun söin vielä viljoja, niin AINA närästi.  Kokeilin monenlaisia lääkkeitä, ei mitään apua juurikaan.

Aloitin karppauksen ja syön runsasrasvaisesti, siihen loppui närästys.   Tätä on jatkunut jo + 10 vuotta.

Vierailija
53/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tärkeää on se, ettei syö natriumglutamaattia, fruktoosia, glukoosifruktoosisiirappia, emulgointiaineita (mm karrageeni), keinotekoisia aromeja, keinotekoisia makeutusaineita jne. Näillä kaikilla on tutkimuksissa todettu olevan haitallisia vaikutuksia ruuansulatukseen ja suoliston toimintaan. 

Vierailija
54/54 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää tuo "tottakai lääkäri laatinut ruokavalion"

Niin tyypillistä, että itse ei osata syödä, ellei joku "asiantuntija" kerro mitä laittaa suuhun.

Siinä vaiheessa kun olet 10 vuotta yrittänyt kokeilla kaikkia ruoka-aineita vuorotellen ja silti saat oireita lääkärinkin ehdotukset kelpaa. Tosin niissä ei ollut mitään uutta mitä en olisi itse tiennyt mutta mainitsinpa nyt tuossa että lääkäriäkin olen konsultoinut. Onko uutta ja ihmeellistä että jo ennen googlea on ihmiset osanneet itse etsiä tietoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme