Lääkäri kirjoitti, että närästyslääke otettava aamulla, vaikka närästystä vain öisin. Joku järki?
Onko tuohon joku syy? Maalaisjärjellä ajatellen parasta olisi ottaa illalla niin vaikutus säilyy parhaiten.
Kommentit (54)
Ehkä ideana on ottaa lääke tyhjään mahaan ja se tekee sinne jonkinlaisen kalvon tms, joka estää päivän aikana nautittuja ruoka-aineita aiheuttamasta närästystä?
Vierailija kirjoitti:
Noilla ainakin pilaat ruuansulatuksen ja suolistosi toiminnan. Alzheimer vanhana kaupan päälle. Miksi syöt noita? Eikö mitään muita keinoja ole?
Katsos kun on paljon helpompaa ottaa lääkettä kuin panostaa ruokavalioon :)
Olisiko syynä, että lääke pitää ottaa tyhjään vatsaan ja se vaikuttaa ruuan sulatukseen, jolloin närästystä ei yöllä tule.
Yleinsä nuo ovat suolistossa liukenevia enterotabletteja, mikä käytännössä tarkoittaa, että lääke pitää ottaa tyhjään mahaan. Siksi annostelu on helpointa aamulla. Jos pystyt ottamaan lääkken illalla ainakin 2-3 tuntia edellisen syömisen jälkeen, varmaan vaikuttaa yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla ainakin pilaat ruuansulatuksen ja suolistosi toiminnan. Alzheimer vanhana kaupan päälle. Miksi syöt noita? Eikö mitään muita keinoja ole?
Näin mä ajattelinkin :) Tyypillinen elintaso'sairaus' , joka noilla myrkyillä mitä närästyslääkkeet on, johtaa vain pahempiin terveysongelmiin.
Ehkä sulla närästystä on myös päivällä, mutta sä et vain huomaa, koska olet pystyasennossa ja yöllä makuulla. Auttaisiko, jos yrittäisit nukkua hiukan koholla.
Auttaisko jos vähän laihduttaisit, joisit vähemmän alkoholia ja söisit terveellisemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin mä ajattelinkin :) Tyypillinen elintaso'sairaus' , joka noilla myrkyillä mitä närästyslääkkeet on, johtaa vain pahempiin terveysongelmiin.
Puhutko ihan kokemuksen rintaäänellä? On totta, joillekin jotkut ruuat aiheuttavat närästystä, stressi ja joillekin jopa, jos on sattunut saamaan huonot geenit. Mulla närästyksen taustalla oli sappikivet, joka tulee suvun perintönä.
Ja et oikeasti tiedä mitä närästys pahimmillaan voi olla, muuten et tuollaista kommentoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät närästyksestä kovin vähän, jopa vauvoilla voi olla närästystä.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko jos vähän laihduttaisit, joisit vähemmän alkoholia ja söisit terveellisemmin?
Auttaisiko jos tietäisit mistä puhuisit.
Kertokaa ruokavalio, mikä ei närästä! Itseä närästää illat kun töissä joutuu kumartelemaan ja kyykkäämään kokoajan, joskus tuntikausiakin putkeen.
Aika monet närästyslääkkeet vaikuttavat 24 tuntia ja teho on paras, kun sen ottaa tyhjään mahaan. Tämän olen käytännössä oppinut. Minulle lääkäri sanoi, että ota, kun on tarvis, ei määrännyt, pitääkö ottaa aamulla vai illalla.
Kai sinä ap olet jo korottanut vuoteesi pääpuolta, jolloin takaisinvirtaus hankaloituu? Entä missä asennossa nukut? Minun kokemukseni mukaan pahin asento on oikea kylki, hieman parempi on vasen kylki, mutta vähiten närästys vaivaa selällään nukkuessa, jos pääpuoli on korotettu.
Kerropa ykkönen lähteesi, mistä olet hankkinut tiedon, että närästyslääke aiheuttaisi Alzheimerin tautia. Minkä ikäisenä tuo tauti sitten iskee? Olen jo liki seitsenkymppinen eikä ainakaan vielä ole oireita. Moni joutuu ottamaan mainittuja lääkkeitä, koska nykyään vältetään korjausleikkausta, jolla kiristettäisiin ruokatorven ja vatsalaukun välistä löystynyttä lihasta. Moni joutuu laillani käyttämään jatkuvasti lääkkeitä kroonisiin sairauksiin ja ne lääkkeet puolestaan aiheuttavat usein refluksia. Meillä taipumus refluksiin vaikuttaisi lisäksi olevan perinnöllistä, joten syitä lääkkeen käyttöön on, sillä muut konstit on kokeiltu. Ruokavalio ei välttämättä juurikaan auta pois lukien voimakkaasti maustetut ja käristetyt ruuat. Kun vaiva on pahimmillaan, niin jopa puhdas raikas vesi polttelee.
Siinä on paljonkin järkeä, että lääke otetaan aamulla. Jos ottaisit sen illalla, niin lääke ei ehtisi auttamaan yhtään. Sinulla on luultavasti käytössä pitkäaikaisvaikutteinen lääke. Kenties se on myös enterotabletti, joka hajoaa vasta pidemmän ajan kuluttua suolistossa.
Lääke ei ole minua varten vaan lasta. Ei johdu lihavuudesta tai ruokavaliosta, te yhet idiootit jotka kommentoitte.
Hän syö sen soseeseen sekoitettuna, ei tyhjään mahaan. Koska se on ainut tapa, jolla lääkkeen saa alas.
Eli lääke vaikuttaa jotenkin päivällä syötävien ruokien kanssa, jolloin yöllä ei tule närästystä? Ajattelin, että lääke vain tasoittaa mahan hapokkuutta, ja teho olisi paras juuri lääkkeen ottamisen jälkeen? Lääke on siis Losec.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko ihan kokemuksen rintaäänellä? On totta, joillekin jotkut ruuat aiheuttavat närästystä, stressi ja joillekin jopa, jos on sattunut saamaan huonot geenit. Mulla närästyksen taustalla oli sappikivet, joka tulee suvun perintönä.
Ja et oikeasti tiedä mitä närästys pahimmillaan voi olla, muuten et tuollaista kommentoisi.
Yhdyn edelliseen. Mulla närästyksen laukaisee stressi, vaikka ihan normaalipainoinen olen ja syön terveellisesti. Kun närästyskausi tulee, en ilman lääkkeitä pysty muuta tekemään kun makaamaan kaksin kerroin. Ja "älä stressaa" ei nyt ole vaihtoehto, koska se tarkottaisi kaiken työnteon lopetamista. Stressaannun vaan helposti vaikka kaikki stressinhallintakeinot meditaatiosta pitkiin kävelylenkkeihin on käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Minun painoindeksini on 21 , en dokaa, syön terveellisesti, mutta ruokatorven alaosa on löysä, jolloin mahanestettä(happoa) pääsee nousemaan ruokatorveen.
leikkaus olisi vaihtoehto lääkkeelle, mutta lääkärit ovat todenneet, että minun tapauksessani leikkaus ei välttämättä onnistu.
Siis älkäää selittäkö ja kommentoiko, kun ette tiedä, mistä syystä kukin sitä lääketttä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko jos tietäisit mistä puhuisit.
Auttaisko jos ihmiset tunnustaisivat että suurin osa närästyksistä johtuu täysin omista elintavoista? Auttaisko jos ei niiden muutaman poikkeuksen takia oltaisi näkemättä isompaa kuvaa? Auttaisko jos ei levitetä sellaista henkeä että lääke on aina ja joka tapauksessa ainoa asia joka auttaa? Auttaisko jos tuotaisiin esiin monien lääkkeiden, joita popsitaan ihan huoletta, haittavaikutuksia?
Ne on pitkävaikutteisia lääkkeitä, jos kyse on vatsahapposalpaajista, vaikuttaa vuorokauden ympäri. Mutta voi sen ottaa illallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sappikiviinkin voi ruualla vaikuttaa, oli sitä perintönä tai ei. On aina niin helppo sanoa, että johtuu geeneistä. Näin ei tarvitse nähdä vaivaa. Mutta jokainen tyylillään :)