Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei enää halua maksaa palkkaa työstä :(

18.06.2016 |

Olen korkeakoulutettu ja ollut joka opiskeluvuoden kesänä töissä, mutta viimeksi saanut palkkaa vuonna 2012, ja sekin puhelinmyyntityöstä...Tuntuu todella pahalta, ettei palkkaa voida maksaa mistään, vaan se työ naamioidaan palkattomaksi harjoitteluksi tai "työkokeiluksi". Eli töitä kyllä on, muttei palkanmaksajia. Lainaa vaan pitää nostaa ja sen suuruus alkaa jo ahdistaa todella paljon! :(

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yh ja työkokeilussa tai missä tahansa 9e/pvä systeemissä saan saman verran kuin olemalla pienipalkkaisessa kokopäivätyössä. Jos vaihtoehdot on epäsäännöllinen työ, osa-aikatyö tai työkokeilu, niin työkokeilu on taloudellisesti varmin ratkaisu.

No jos tarkastelee asiaa sitä kautta, että pienipalkkaisessa työssä menettää mahdollisesti jotain yhteiskunnan tukia - asumistuki pienenee jne. Mutta työttömyyskorvaus +9 euroa kulukorvausta vastikkeena antaa loppusummana 20euroa enemmän kuin olisit työttömänä kotona. Työmarkkinatuesta vähennetään verot ja näiden verojen määrä on suurinpiirtein se summa, mikä koostuu kulukorvauspotista. Tai siis jäät sen parikymppiä voitolle. Kannattaako työskennellä 20euron kuukausitienestillä? Siitä voidaan keskustella.

Se on yli 200 euroa kuussa enemmän, ei 20 euroa.

Vierailija
42/62 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo samat fiilikset. 15 tonttua opintolainaa eikä palkkatöitä saa mistään ellei halua raataa perse hiessä samaan summaan kun on oikeutettu saamaan tukia. Elelen sitten sossupummina loppuikäni.

Niin teen minäkin, mutta tajusin olla ottamatta yhtään lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: Kaikki palkattomaan työhön pakotetut: Järjestäytykää. Tämän jälkeen kieltäytykää kaikki yhdessä tekemästä palkatonta työtä (poislukien vapaaehtoistyö) Heidän on sen jälkeen PAKKO maksaa palkkaa, kun kaikki järjestään kieltäytyvät tästä orjuutuksesta.

Ilmaistyö loppukoon heti.

Vierailija
44/62 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo samat fiilikset. 15 tonttua opintolainaa eikä palkkatöitä saa mistään ellei halua raataa perse hiessä samaan summaan kun on oikeutettu saamaan tukia. Elelen sitten sossupummina loppuikäni.

Niin teen minäkin, mutta tajusin olla ottamatta yhtään lainaa.

Millä elit opiskeluvuodet, vai opiskelitko? Kivat sulle.

Vierailija
45/62 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: Kaikki palkattomaan työhön pakotetut: Järjestäytykää. Tämän jälkeen kieltäytykää kaikki yhdessä tekemästä palkatonta työtä (poislukien vapaaehtoistyö) Heidän on sen jälkeen PAKKO maksaa palkkaa, kun kaikki järjestään kieltäytyvät tästä orjuutuksesta.

Jos on vallassa paha hallitus, antaa Jumalan kostaa, meidän pitää olla heille alamaiset eikä lähteä kapinoimaan. Siunattu on se, joka syyttömänä kärsii pahaa.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.13.html

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Piet.2.html

Vierailija
46/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti 36

Erittäin hyvä kirjoitus, kiitos!

(et kai vain ole eräs tunnettu blogisti...;-)

Vierailija
47/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä kirjoitus nro 47!

Olet kaunis ja älykäs!

Vierailija
48/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yh ja työkokeilussa tai missä tahansa 9e/pvä systeemissä saan saman verran kuin olemalla pienipalkkaisessa kokopäivätyössä. Jos vaihtoehdot on epäsäännöllinen työ, osa-aikatyö tai työkokeilu, niin työkokeilu on taloudellisesti varmin ratkaisu.

Työkokeilusta ei kerry eläkettä tai lomarahoja. Itse tein töitä pienipalkkaisessa työssä ja positiivisena puolena oli että kerrankin sain oikeaa palkkaa, kesälomaa ei ollut vaan sain lomakorvauksen sen sijaan.

Niin ja useimmissa työpaikoissa boonuksena tulee työterveys.

Vierailija
49/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää valittajat haalarihommiin, jos palkkaa haluatte. Noita kivoja, siistejä ja turhia järjestöassari-viestintä-ad-harjoittelija-yms paikkoja ei rahan takia kannata hakea.

Olen tehnyt ikäni haalarihommia, esim. betonityötä.

Niistä nyt nykyään viimeiseksi palkkaa maksetaan! Pahimpia riistäjiä.

t:13, se jolle työkkäri sanoi suoraan, ettei palkkaa haluta maksaa nykyään ollenkaan.

Haalarihommissa sun muissa on nykyään Virosta ja muualta tulleita jotka tekevät homman halvemmalla. Skanska taisi sanoa että ei he rahan vuoksi virolaisia käytä vaan kun ei löytynyt Suomesta ammattitaitoisia työntekijöitä niin kävivät rekrytoimassa Virossa josta löytyi helposti ammattitaitoista työvoimaa. Lihanleikkaajia piti myös käydä hakemassa ulkomailta kun Lapista ei löytynyt.

Toki Virosta voi löytyä myös ammattilaisia, mutta suurin osa Suomessa rakennusalalla työskentelevistä ovat kyllä aivan jotain muuta. Siinä yksi syy uusien asuntojen koviin hintoihin; monet työvaiheet joudutaan tekemään kaski tai useamman kerran, kun nämä serkut tekevät ensin päin honkia - ja kukaan ei valvo.

Rakennusala on edelleenkin harmaan työvoiman aluetta, koska siellä on alihankkijan alihankkijan alihankkijoita, eli ketjutetaan siten, että verottaja ei mitenkään pysy perässä.

Rakennusteollisuus itse aloitti tämän halaptyövoiman käytön, silloin vielä meillä oli kotimaisia ammattilaisia, jotka joutuivat työttömiksi, koska halusivat normaalin Tes-palkan.

Alan kummallisuuksien takia alan koulutus ei ole nuoria kiinnostanut. Ja tässä nyt ollaan.

Vierailija
50/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä taida järjestäytminen auttaa, kun homma on siunattu valtiovallan taholta.

Ennen seuraavia vaaleja olisi todella hyvä, jos joku tutkisi, kuinka paljon tätä ilmaistyötä oikeasti tehdään. Minun ääneni saa puolue, joka lupaa poistaa mahdollisuuden ilmaistyövoiman käyttöön.

Kysyn myös teiltä, jotka teette palkatonta ylityötä; miksi. 

Ihmisten tulisi osoittaa joukkovoimaa tällaisissa asioissa ja kieltäytyä palkattomista ylitöistä. Valitettavasti se taitaa olla utopiaa, kun vallalla on itsekkyyden aikakausi ja ay-liike koetaan tarpeettomaksi. Oikeasti sitä tarvitaan nyt enemmän kuin muutamaan vuosikymmeneen. Lisäksi monet palkkatyöläiset äänestävät Kokoomusta ja uskovat kaiken sen propagandan, mitä puolue EK:n käskystä suoltaa.

Meille on tarkoituksella luotu työnantajien markkinat ja palkkatyöntekijän tulevaqisuudessa häämöttää heikommat työehdot heikommalla palkalla.

Vierailija
51/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilusta ei kerry eläkettä tai lomarahoja. Itse tein töitä pienipalkkaisessa työssä ja positiivisena puolena oli että kerrankin sain oikeaa palkkaa, kesälomaa ei ollut vaan sain lomakorvauksen sen sijaan.

Niin ja useimmissa työpaikoissa boonuksena tulee työterveys.

Juu ja tiedätkö, kuka sen työterveyden maksaa?

Sinä ja muut veronmaksajat. Työnantaja saa korvaukset Kelalta työterveydestäkin.

Vierailija
52/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen työkokeilua syötettiin käsitys, että jos nyt tekee tuon työnäytteen hyvin, niin edes määräaikaista työtä olisi sitten jatkona. Tosiaan yhteensä 6kk teki täyttä työpäivää omaa koulutustaan ja kokemustaan vastaavissa töissä. Ja taas työtön... Näkee vieläkin harjoittelupaikkansa työkavereita salibandyssä ja siellä on kuulemma uusi harjoittelija. Eivät varmaan aio koskaan palkata ketään oikeasti.

Kaikki, joiden tiedän olleen työkokeilussa ovat sanoneet samaa. Ilmeisesti asiaan kuuluva fraasi, jolla ei mitään tarkoiteta.

Onnea yrityksellenne!

Meille töihin on yritetty etsiä sellaista yleismies-Jantusta nyt varmaan 2 v ajan.

Iso toimistotalo, junapysäkki vieressä , hyvän parkkipaikat ja edullinen lounas. Pk seudulla.

Talossa pitää aina tehdä jotain, postia kantaa, pahveja kasata, kopioita ottaa, paria kukkaa kastella, jossain seinäkellossa on patterit loppu jne. Vaihtaa lamppu jne.

Tai tulla kantoavuksi kun pitää työpöytää siirtää. Pieniä duuneja jotka eivät suoranaisesti kuulu kenellekään.

Meillä on ollut ainakin 5 työhonkokeilijaa. Johtoryhmässä päätetty palkka on 1700 e, työ ei ole mitenkään vaikeaa tai raskasta.

Jos jotain pitää tehdä, ilmoitan siitä hr.ään, jossa työ laitetaan työlistalle. Sitten kyseinen henkilö alkaa tekemään listaa tyhjäksi, esim siellä on ylhäällä valmiina tietyn päivän välein kastele kukat siellä ja näissä huoneissa , nyt laitettiin paristoväliksi 3 v, nyt vaihdettiin paristo kelloon ja suoraan laitettiin kalenteriin 3 v päästä vaihda tähän kelloon patteri.

Työtehtävät ovat sellaisia että lapsikin ne osaa, ainakin minun 9 luokkalainen mutta johto päätti työ annetaan pitkäaikaistyöttömälle.

Jos työaika on joustava, 8-9 välillä, ei tarkoita töihin tullaan 9.30 ja pidetään heti kahvitunti , tunnin ruokatunti ja lähdetään kotiin klo 15.

Tämän takia 2 sai lähteä.

1 ilmoitti itse on sinkku ja lapseton, kukaan ei kysynyt. Palkkaamisen jälkeen ei ollut kokonaista viikkoa töissä kun aina oli joku lapsista kipeä. Jos työntekijä valehtelee, hän saa lähteä.

Yksi lopetti koska työ oli liian sekalaista. Hänen mielestä työlista pitää tulla viimeistään viikkoa ennen eikä siihen saa tulla lisäyksiä tai muutoksia. Jos hän tekee listan nopeasti tyhjäksi, hänellä on oikeus istua taukohuoneessa eikä suorittaa niitä työtehtäviä, jotka ovat sinä päivänä tullut.

Näillä näkymin töihin palkataan syksyllä yhden yrityksen entinen tj, työpaikka myytiin ulkomaille.

Kyseinen henkilö on ollut pari v työttömänä, itse aloittanut juoksupoikana ja tehnyt entisessä työpaikassaan kaikkea.

Vähän silmät minulle kääntyivät kun kuulin päätöksestä, miten ko henkilölle kelpaa tämä työ. Hakija oli rehellinen. Sanoi hänellä on ikää liikaa, samoin koulutusta. Hän haluaa töihin, jossa joku kertoo mitä pitää tehdä, kun lista on tyhjä, voi itse käyttää aivoja ja kun oven sulkee perässä ei työt tule mukaan uniin tai painajaisiin.

Mutta koska talolle on edullista ottaa tämä työhön kokeilu, on sovittu näin ja jakson jälkeen toivonmukaan jää työuran loppuajaksi. Isossa talossa aina tarvitaan tälläistä henkilöä.

Vierailija
53/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen työkokeilua syötettiin käsitys, että jos nyt tekee tuon työnäytteen hyvin, niin edes määräaikaista työtä olisi sitten jatkona. Tosiaan yhteensä 6kk teki täyttä työpäivää omaa koulutustaan ja kokemustaan vastaavissa töissä. Ja taas työtön... Näkee vieläkin harjoittelupaikkansa työkavereita salibandyssä ja siellä on kuulemma uusi harjoittelija. Eivät varmaan aio koskaan palkata ketään oikeasti.

Kaikki, joiden tiedän olleen työkokeilussa ovat sanoneet samaa. Ilmeisesti asiaan kuuluva fraasi, jolla ei mitään tarkoiteta.

Onnea yrityksellenne!

Meille töihin on yritetty etsiä sellaista yleismies-Jantusta nyt varmaan 2 v ajan.

Iso toimistotalo, junapysäkki vieressä , hyvän parkkipaikat ja edullinen lounas. Pk seudulla.

Talossa pitää aina tehdä jotain, postia kantaa, pahveja kasata, kopioita ottaa, paria kukkaa kastella, jossain seinäkellossa on patterit loppu jne. Vaihtaa lamppu jne.

Tai tulla kantoavuksi kun pitää työpöytää siirtää. Pieniä duuneja jotka eivät suoranaisesti kuulu kenellekään.

Meillä on ollut ainakin 5 työhonkokeilijaa. Johtoryhmässä päätetty palkka on 1700 e, työ ei ole mitenkään vaikeaa tai raskasta.

Jos jotain pitää tehdä, ilmoitan siitä hr.ään, jossa työ laitetaan työlistalle. Sitten kyseinen henkilö alkaa tekemään listaa tyhjäksi, esim siellä on ylhäällä valmiina tietyn päivän välein kastele kukat siellä ja näissä huoneissa , nyt laitettiin paristoväliksi 3 v, nyt vaihdettiin paristo kelloon ja suoraan laitettiin kalenteriin 3 v päästä vaihda tähän kelloon patteri.

Työtehtävät ovat sellaisia että lapsikin ne osaa, ainakin minun 9 luokkalainen mutta johto päätti työ annetaan pitkäaikaistyöttömälle.

Jos työaika on joustava, 8-9 välillä, ei tarkoita töihin tullaan 9.30 ja pidetään heti kahvitunti , tunnin ruokatunti ja lähdetään kotiin klo 15.

1 ilmoitti itse on sinkku ja lapseton, kukaan ei kysynyt. Palkkaamisen jälkeen ei ollut kokonaista viikkoa töissä kun aina oli joku lapsista kipeä. Jos työntekijä valehtelee, hän saa lähteä.

Yksi lopetti koska työ oli liian sekalaista. Hänen mielestä työlista pitää tulla viimeistään viikkoa ennen eikä siihen saa tulla lisäyksiä tai muutoksia. Jos hän tekee listan nopeasti tyhjäksi, hänellä on oikeus istua taukohuoneessa eikä suorittaa niitä työtehtäviä, jotka ovat sinä päivänä tullut.

Näillä näkymin töihin palkataan syksyllä yhden yrityksen entinen tj, työpaikka myytiin ulkomaille.

Kyseinen henkilö on ollut pari v työttömänä, itse aloittanut juoksupoikana ja tehnyt entisessä työpaikassaan kaikkea.

Vähän silmät minulle kääntyivät kun kuulin päätöksestä, miten ko henkilölle kelpaa tämä työ. Hakija oli rehellinen. Sanoi hänellä on ikää liikaa, samoin koulutusta. Hän haluaa töihin, jossa joku kertoo mitä pitää tehdä, kun lista on tyhjä, voi itse käyttää aivoja ja kun oven sulkee perässä ei työt tule mukaan uniin tai painajaisiin.

Mutta koska talolle on edullista ottaa tämä työhön kokeilu, on sovittu näin ja jakson jälkeen toivonmukaan jää työuran loppuajaksi. Isossa talossa aina tarvitaan tälläistä henkilöä.

Kuulostat mulkulta.

Vierailija
54/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä koen suuresti loukkaavana, kun minulle viisikymmppiselle on ehdoteltu työkkärin taholta ainoastaan työkokeilupaikkoja. Olenkin sanonut, että töitä olen tähän ikään mennessä kokeillut tarpeeksi, minä tarvitsen myös palkkaa.

Ihan röyhkeää! Me elämme ihan sairaassa maailmassa, kaikki on ihan vinksahtanut väärin päin! Siis työtähän tehdään elääkseen - ei eletä tehdäkseen työtä! Työn ei pitäis olla mikään itseisarvo, vaan väline/keino saada täytettyä todelliset tarpeet (asunto, ruoka, vesi, energia, vaatteet...). Nykyään meille kuitenkin uskotellaan, että työtä tarvitaan ja sitä pitää tehdä, vaikka siitä ei mitään itse työntekijä hyötyisikään. Ihan naurettavaa. Toivon oikeasti, että tämä nykyinen talous- ja kulutussysteemi romahtaisi ja näkisin sen vielä oman elinikäni aikana. Uskon ja toivon, että ihmiskunta kykenee kehittämään jonkun paremman systeemin. Eikä haittaa, vaikka maapallolta vähän harvenisi väkilukukin sen seurauksena...

-N24

Vierailija
55/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea yrityksellenne!

Kuulostat mulkulta.

Mikä minusta tekee mulkun ? Itse olen vaan yrityksessä töissä, en osallistu mihinkään päätöksiin tai vst .

Myös tämä pitkäaikaistyöttömän palkkaaminen tarkoittaa työ menee Suomen kansalaiselle.

Keittiössä pari virolaista olisivat tuoneet sukulaisensa/tutun, mutta heihin ei saa tukea ja tässä halutaan palkata pitkäaikaistyötön.

Vierailija
56/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin ollut täysin epäpoliittinen, mutta nyt olen alkanut inhota tätä oikeistolaita suuntausta, joka on vallalla ihan kaikkialla ja jota kannustetaan. Köyhiä ja alempia luokkia saa pilkata ja demonisoida sen minkä kerkeää, köyhät ovat suurimpia riistäjiä, sossupummeja, verorahojen viejiä jne. Täälläkin näkee säännöllisesti näitä wt-ketjuja, joissa alempi keskiluokka purkaa pelkojaan ja yrittää vakuutella itselleen, ettei vain ole valunut jo hierarkiassa liian alas. Rikas on hyvä ja kunnollinen ja kaunis, köyhä rikollinen, paha ja ruma. Se on sitä propagandaa.

Samaan aikaan suurimpia sossupummeja on yritykset, ylpeillään 'verosuunnittelulla' (lue: varttia vaille talousrikos), on veroparatiisia, on yritystukia, hyödynnetään ilmaista työväkeä surutta, ketkuillaan, kikkaillaan, huijataan, ahneudella ei tunnu olevan mitään rajaa, hoetaan vain mantroja seonvainitsestäsikiinni jne. Ja sitten tämä tunnollinen alempi keskiluokka kouluttautuu ja lukee ja valmistuu, mut eipä se sitten autakaan. Pahmahtaa useille lasikatto vastaan, ei ole väyliä edetä, ei vaikutusvaltaista sukua, ei verkostoa, kitkuttelet pätkätöillä, pääset ehkä antamaan työnäytettä, kiitos ja näkemiin. Monilla menee huonommin kuin vanhemmillaan. 

Ja se propaganda. Sanomattakin on selvää, et ahne eliitti hyötyy siitä, et esim. matut ovat kansan hampaissa, ovat oivia syntipukkeja, koska vievät kansan huomion todellisista ongelmista, toisaalta matuilla voi tehdä hyvää bisnestä. Entä valtion omaisuuden myyminen? Myydään ulkomaalaisille ja sitten sanotaan, et voithan sinä hyvä ihme ostaa niitä osakkeita. Yritystukia perustellaan työllistämisellä - juu, kyllä ne työllistävät, ne työllistävät virolaiset, latvialaiset, liettualaiset ja puolet puolalaisistakin. Ollaan muka yrittäjien asialla, mutta käytännössä tuetaan vain suuria kansainvälisiä ketjuja ja yrityksiä, jotka kuristavat pienyrittäjät hengiltä. 

Huomasitteko muuten pari päivää sitten 'uutisen', jossa vuokra-asumista kehuttiin, kuinka se on niin paljon järkevämpää kuin ankea, vanhanaikainen omistusasuminen? Tässä on propagandaa parhaimmillaan: menneinä vuosina ihmisiä kannustettin omistusasumiseen - se tarkoitti nimittäin sitä, että ihmiset sitoutuivat, olivat paremmin hallittavissa, suuret velat niskassaan oleva keskiluokkainen ei paljon hötkyile, eikä lähde barrikadeille. Mutta nyt ei enää tarvita sitoutuvia työntekijöitä, itse asiassa he ovat nyt rasite. Nyt tarvitaan pätkäduunareita, liikkuvaa työvoimaa, joka ei sitoudu, eikä edes voi sitoutua mihinkään. Vain ylin johto sitoutetaan jättioptioilla. Ja liikkuvainen työvoima vuokraa, ei omista.

Vierailija
57/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tarkastelee asiaa sitä kautta, että pienipalkkaisessa työssä menettää mahdollisesti jotain yhteiskunnan tukia - asumistuki pienenee jne. Mutta työttömyyskorvaus +9 euroa kulukorvausta vastikkeena antaa loppusummana 20euroa enemmän kuin olisit työttömänä kotona. Työmarkkinatuesta vähennetään verot ja näiden verojen määrä on suurinpiirtein se summa, mikä koostuu kulukorvauspotista. Tai siis jäät sen parikymppiä voitolle. Kannattaako työskennellä 20euron kuukausitienestillä? Siitä voidaan keskustella.

Ei ole. Käteen jää se parikymppiä enemmän kuukaudessa. Just selitin yllä kuinka työmarkkinatuen verotus syö kulukorvauksen.

Vierailija
58/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kirjoitus nro 47!

Olet kaunis ja älykäs!

Erittäin omaperäinen lauserakenne!

Ja osasitpa ihan ketjun aiheesta näppärästi kirjoittaa!

Itsestäsi.

Vierailija
59/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wahlrooshan sai viimeisen arvion mukaan Mandatumista runsaan ylihinnan. Nyt ei puhuta nappikaupasta vaan sadoista miljoonnista. Wahlroosilta itseltä kysyttäessä myhäili vaan tehneensä bisnestä. No, valtiohan tuon rahoitti, joten hän käänsi suomennettuna valtion kassasta itselleen paljon hänelle kuulumatonta rahaa.

Sitten samainen heppu nokkii ja kiusaa pieniä ihmisiä, jotka saisi peräti 500 Euroa/kk rahaa ruokaansa. En voi käsittää logiikkaa, jolla hänen käärimänsä ylimääräiset sadat miljoonat on ansaittuja ja hyvää bisnestä, kun pienen ihmisen Eurot on kohtuutonta loisimista.

Se on kumma, kun rikkaiden suhteellisuudentaju katoaa. Toiselle ei haluttaisi antaa mitään, vaikka itsellä on yllinkyllin. Jos itsellä olisi tuollaiset rahat, olisin hiljaa. En ainakaan kehtaisi hyökätä toimeentulotuella elävien kimppuun.

Vierailija
60/62 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Käteen jää se parikymppiä enemmän kuukaudessa. Just selitin yllä kuinka työmarkkinatuen verotus syö kulukorvauksen.

Hyvä kun teit tämän lisäyksen, itse mietin juuri kumpi se vois olla, onko ehkä virhettä jne, en ole perehtynyt noihin.

En ole tuo jolle vastasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän