Mitä puoluetta aiot äänestää kuntavaaleissa 2017 Gallup
Kommentit (123)
Vasemmistolle menee ääni, ennen äänestin persuja.
En tiedä vielä, täytyy odottaa ensin, että mitä ne valeh..siis lupaavat.
Vain päästään vinksahtaneet äänestää vihervasemmistoa.
Vasemmisto. Olen yliopistokoulutettu. Töitä tehnyt ja ensimmäistä kertaa työtön. Olen äänestänyt kerran sdp:tä, kerran vihreitä ja aina muuten vassareita.
Perseitä, mikäli halla-aho tulee puheenjohtajaksi. Hän pitää puheensa maahanmuutosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aiemmin äänestänyt kokoomusta, mutta en enää. Äänestän vasemmistoliittoa,koska se on eniten globalisaatiota vastaan.
En halua ostaa globalistien kiinassa valmistamia tultteita.
Tuotteet kuuluutehdä Euroopassa, näin meillä riittää töitä.
Persut ovat kyllä paljon kriittisempiä globalisaatioon kuin vasemmisto.
Perussuomalaisten vaaliohjelma on myös täynnä globalisaatiokriittisiä huomioita
Vaaliohjelman ulkopoliittinen pääviesti on, että perussuomalaiset ajavat Suomesta nykyistä vahvempaa kansallisvaltiota. Maamme aseman heikkenemisestä se syyttää nykyistä poliittista eliittiä, joka on "talouskasvun lisäämisen varjolla kaventanut kansanvaltaisia päätöksentekorakenteita, mikä on ollut omiaan lisäämään poliittista vastuuttomuutta".
Globaaliin demokratiaan perussuomalaiset suhtautuvat kielteisesti, koska eivät olisi valmiita antamaan lisää liikkumatilaa Euroopan unionin kaltaisille valtarakennelmille kansallisvaltioiden kustannuksella.
https://www.kepa.fi/uutiset-media/uutiset/perussuomalaisten-globaalipol…
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestän persuja mikäli mestari Halla-ahosta tulee puheenjohtaja. Mikäli joku muu valitaan niin saavat pitää tunkkinsa.
Tämä kuvaa oikein hyvin peruspersujen ja rajakkien älykkyysosamäärää ja tietotasoa.
Ellet käy jollain selvännäkijällä, niin sinun on aika paha tietää ennen kuntavaaleja, valitaanko sitä Halla-ahoa puheenjohtajaksi vai ei, koska persujen uusi puheenjohtaja valitaan vasta ensi kesänä ja kuntavaalit on jo muutaman viikon päästä.
Piraatteja. Läpinäkyvyyttä päätöksiin ja rahan käyttöön.
Kommunisteja äänestän, kuten viimeiset 30 vuotta.
mammanpoika kirjoitti:
Varmaan vihreitä äänestän. Ihan pelkästään perustulon takia. Kyllä tosin energiapolitiikan uusiminenkin kiinnostais. En haluis ydinvoimaa.
Niinkuin sähkö tulee töpselistä Ja luontosähkö siitä toisesta töpselistä.
Tapanani on ollut äänestää alle 40-vuotiasta naista, mutta tällä kertaa mielipiteet osuvat sen verran yksiin erään alle 35-vuotiaan miehen kanssa, että äänestän luultavasti häntä. Puolueena on kokoomus ja ehdokkaalla taloudelliset ja fiksut, mutta myös inhimilliset mielipiteet.
Todennäköisesti tulen äänestämään keskustaa.
Piraatteja. Olisin äänestänyt puoluetta aikaisemminkin, mutta aikaisempien vaalien epämääräiset ehdokkaat ja minimaaliset mahdollisuudet läpimenoon ovat saaneet minut valitsemaan aina jonkun toisen puolueen. Tällä kertaa ovat ilmeisesti menossa valtuustoihin monessa kunnassa ja olen päättänyt tukea heitä.
Vihreitä en helsinkiläisenä voi äänestää, koska haluan säilyttää kotikaupunkini viheralueet.
En äänestä porvareita, koska veronmaksajien rahojen siirtely yrittäjien taskuun ei ole järkevää.
En äänestä kristillisiä, ruotsalaisia, enkä mitään muita pikkupuolueita, heillä ei ole edellytyksiä toimia yhteistyössä suurempien kanssa.
Vihreitä en äänestä koska jostain järjenvastaisesesta syystä ovat päätteneet vastustaa ydinvoimaa, joka nyt kuitenkin käytännössä on käytettävissä olevista keinoista järkevin tapa tuottaa energiaa.
Mitä tuossa sitten jää jäljelle.... Vasemmisto ja demarit. Ei hyviä nämäkään mutta pakko kai se on sitten tyytytyä demareiden äänestämiseen, joka on kuntapolitiikassa vähiten huonoja vaihtoehtoja. Luulen että valikoin demarien tai vasemmiston listalta jonku sitoutumattoman puolueisiin kuulumattoman henkilön.
Periaatteessa voisin kuntavaaleissa äänestää jotain hyvää tyyppiä, vaikka en olisi ihan sinut hänen edustamansa puolueen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti tulen äänestämään keskustaa.
Miten joku voi äänestää "todennäköisesti" Keskustaa? Keskustaa äänestääkseen täytyy olla viljeliä tai metästalousyrittäjä tai ainakin töissä näillä aloilla ja silloin Keskusta äänestäminen on oikeastaan ihan varmaa.
Täytyypä tutkia jos löytyy vihreä joka kannattaa ydinvoimaa, sellaista voisin äänestää.
Haluaisin äänestää vasemmistolaista puoluetta, joka haluaa vähentää tänne tulevia.
Eipä oo tällaista puoluetta.
Vierailija kirjoitti:
En äänestä porvareita, koska veronmaksajien rahojen siirtely yrittäjien taskuun ei ole järkevää.
En äänestä kristillisiä, ruotsalaisia, enkä mitään muita pikkupuolueita, heillä ei ole edellytyksiä toimia yhteistyössä suurempien kanssa.
Vihreitä en äänestä koska jostain järjenvastaisesesta syystä ovat päätteneet vastustaa ydinvoimaa, joka nyt kuitenkin käytännössä on käytettävissä olevista keinoista järkevin tapa tuottaa energiaa.
Mitä tuossa sitten jää jäljelle.... Vasemmisto ja demarit. Ei hyviä nämäkään mutta pakko kai se on sitten tyytytyä demareiden äänestämiseen, joka on kuntapolitiikassa vähiten huonoja vaihtoehtoja. Luulen että valikoin demarien tai vasemmiston listalta jonku sitoutumattoman puolueisiin kuulumattoman henkilön.
Periaatteessa voisin kuntavaaleissa äänestää jotain hyvää tyyppiä, vaikka en olisi ihan sinut hänen edustamansa puolueen kanssa.
Miksi pienpuolueilla ei mielestäsi ole edellytyksiä toimia yhteistyössä muiden kanssa?
Minun mielestäni mikään ei koskaan tule muuttumaan, ellei ummehtuneiden vanhojen puolueiden joukkoon saada uusia. Sellaisia, joilla ei ole vakiintuneita kytköksiä eri eturyhmiin, monimutkaisia hyvä veli -verkostoja ja puolueen sisäisiä ikivanhoja klikkejä.
Taikaseinä- ja junttipuolueet jyllää palstalaisten keskuudessa 😊