Hitto, työkaveri yrittää lähentyä
Se ei selvästikään keksisi mitään puhuttavaa, mutta yrittää silti. Kommentoi jotain odottaen mun vastaavan ja lähtevän vetämään puhumista eteenpäin. Valitettavasti ne sen kommentit on sellaisia että ne lähinnä vetää mut sanattomaksi, enkä tarkoita että ne olis erityisen outoja vaan ne on niin "turhia". Tyyliin "tuohan se vasta melko otus on". Mitä tuommoseen sitten vastaa? Ehkä joku suupaltti supliikkiveikko keksii ongelmitta letkautuksia mihin tahansa, mä nyt vaan en oo sellainen vaan minusta nuo tilanteet on hirveän väkinäisiä, pakotettuja, vaivaannuttavia.
Kommentit (7)
Tuon takia ihmisten pitäisi tajuta jättää muut rauhaan. Eivät kaikki ole sosiaalisia tai kiinnostuneita juttelemaan tuntemattomille.
Ei kannata välittää. Minä jauhan usein paskaa töissä koska juon niin paljon kahvia että menee kontrolli.
En yritä koskaan lähentyä vaan kahvin vaikutuksen alaisena on vaikea olla hiljaa. Jos on hiljaa niin alkaa hermostuttaa ja tekee mieli naputtaa kengällä tahtia tai nytkyttää päätä edes takaisin.
Kahvin vähentäminen tai lopettamienn ei tule kuuloon.a
Uuh, tuommoset osaa kyllä olla ahdistavia. Mä en käsitä miksi pitää niin väkisin yrittää jos ei kerta luontevasti keksi mitä puhua.
No, ei kenenkään kanssa tarvitse ystävystyä, mutta kohtelias pitää olla. Ei kai se sinun työntekoasi haittaa, vaikka sanoisitkin jotakin? Että "millä tavalla melkoinen?" Tai "aika erikoinen ilmestys joo, hirmuinen partakin sillä."
Eli vastakommentti, ja reaktio, josta se työkaverisi huomaa sinun kuulleen.
Miten helvetin kovalle tuo nyt voi oikeasti ottaa? Aika tylsää on töissä, jos toinen ei mitään pukahda. Se toinen ehkä ei vaan tunne sinua tarpeeksi uskaltaakseen sanoa mitään terävämpää, siksi pysyy neutraalien kommenttien linjalla.
On sulla Ap ongelma! Kyllä se työkaveri huomaa että et halua alkaa kaveeraamaan kun pidät linjasi eli etäisyyttä etkä lähde juttuihin mukaan etkä kerro mitään itsestäsi.
Toisaalta, työkaverillasi on oikeus heittää läppää, jolla haluaa ehkä keventää työpaikan tunnelmaa. Siinä ei ole mitään pahaa niin kauan kun läpän heitto ei hidasta/häiritse työntekoa: päinvastoin on todettu, että parhaiten toimivat ne työyhteisöt joissa ylläpidetään huumoria ja yhteisöllisyyttä komminikaatiossa. Myöskään kommentit eivät saa olla liian yksityisyyteen meneviä siis henkilökohtaisia, eikä häirintää (esim seksuaalisesti latautuneita) tai kiusaavia/asiattomia.
Olitko nyt tämä juhannusprovon miesuhri, joka säästää akkua?
Tuon takia ihmisten pitäisi opetella tekemään kysymyksiä niille ihmisille, joihin haluavat tutustua. Kysymykset ovat ylivoimaisesti paras keino pitää keskustelu pystyssä.