Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te syötätte koiralle maksaa ja kieltä???

Vierailija
17.06.2016 |

Ostin pakastealtaasta lemmikeille tarkoitettua raakaa maksaa ja kieltä ja nyt pohdin, että pitääkö ne ensin keittää kypsäksi 7 kuukautta vanhalle koitanpennulle? Ihan jäisenä raakana olen antanut järsittäväksi sellaisia ydinluita tähän mennessä.

Anni

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittäisin kypsäksi. Huomio, että maksa kypsyy nopeasti, kieli tarvitsee ueamman tunnin keittämisen.

Vierailija
2/6 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vedessä keittämällä vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan vedessä keittämällä vai?

Ihan niin.

Vierailija
4/6 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakana annan kaiken, BARF-ruokkija kun olen. Ei koirille ole mitään tarvetta keitellä lihoja kypsäksi.

Vierailija
5/6 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koiran tai kissan lihoja tarvitse todellakaan kypsentää, sulata vain. Barfissa on liikaa luuta, mutta raakaruokinta toimii kyllä (mutta lisät pitää huomoida!)

Vierailija
6/6 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koiran tai kissan lihoja tarvitse todellakaan kypsentää, sulata vain. Barfissa on liikaa luuta, mutta raakaruokinta toimii kyllä (mutta lisät pitää huomoida!)

Ei useimmat BARFaajat syötä sitä luuta niin paljon kuin alkuperäisissä Billinghurstin ohjeissa suositellaan. Tämän sanelee ihan maalaisjärki ja koiran ulosteen tarkkailu. Meillä ainakin, jos yli puolet ruoasta on lihaista luuta, alkaa tulla valkoisia jauhemaisia kalkki-kakkoja, ja kyllä niin suuri imeytymätön kalsium jo sanoo että luuta on liikaa. Tyylillä 40-50% raakaa lihaista luuta, lopulta puolet raaka-kasvissoseita ja puolet lihoja/kaloja/sisäelimiä/munia raakana, on hyvin pärjäilleet koirat ja pentueitakin olen kasvattanut.