Mikä on mielestäsi wt-ruokaa?
Kommentit (46)
Mielestäni ei ole wt-ruokia. Omat vanhempani ovat varakkaita ja asuvat hienosti, hyvät autot yms. Silti ostavat halpisruokaa.. Eivät panosta luomuun, eivätkä syö kuin noin kerran kuussa ulkona. Viljelevät itse, mutta kaupasta ostavat halpaa ruokaa. Isä on akateemisesti koulutettu, äiti AMK.
Itse olen vähän wt, mutta panostan ruokaan. Ostan paljon kasviksia, kalaa, kotimaista ja luomua. Wt olen, koska asun vuokralla, kiroilen ja meillä on kaksi lasta.
Mutta monissa ihmisissä on ns. wt-piirteitä. Varsinkin tämä ruoka-asia on sellainen. Jos näet pelkät ruuat hihnalla, et voi päätellä millainen ihminen niitä ostaa. Ehkä professori jonka vaimo on kuollut? Rikas leski joka haluaa nauttia berlininmunkkeja ja sokerista rahkaa, nämä omasta elämästäni tuttuja tapauksia.
Suomessahan ei ole WT:tä.
Täällä kaikkien on pakko käydä peruskoulu vähintään, koska on olemassa sellainen kuin oppivelvollisuus mikä tarkoittaa sitä että jokainen suomalainen on peruskoulutettu.
Tuo WT-termi tulee Jenkeistä, jossa sitä oikeasti on.
Suomessa on sen sijaan lähiörupusakkia, se on vähän tuonne WT:hen päin, muttei sama asia.
Minusta ainoa lähiörupumainen ruokailuun liittyvä asia on se kun sanotaan ääneen että "yääääk se ruoka on pahaa" vaikkei olla maistettu, tai jos tuijotetaan toisen ihmisen ruokalautasta ja sanotaan että "hyyyi mä en pystyis syödä mitään tommosta ällöttävän näköistä!"
Nirsoilu ja kasvisten pitäminen pahoina. Lihapiirakat, makkarat, tex mex ja mäkkäriruoka.
Ei nyt varsinaisesti mikään - paitsi nirsoilu: ruoat, mitä voi syödä, ovat hyvin rajoittuneita, ja samat sapuskat pyörii päivästä toiseen pöydässä. Tai siis ei pöydässä, vaan telkkarin edessä sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaniruoka, etenkin jos on tofua tai nyhtökauraa.
Joo nyhtis on kyllä niin WT. Myös kaikki grillattavay jutut, lohi, hummeri..
Roiskeläppä tuli ensimmäisenä mieleen