Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eihän tuon ikäisistä ole vaivaa enää juurikaan? Sanoo että on ihan väsynyt kaikkeen :-(

• ylös 0
  • alas 10

Kommentit (9)

Vierailija

Tuonikäisistä juuri onkin hankaluutta. Fiksuja ja omatoimisia, jotkut hyvninkin itsenäisiä mutta itsekseen ei oikein voi jättää pitkäksi aikaa.

Omko muuten ystäväsi sanonut että on juuri lasten takia väsynyt?

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ööh. Ehkä hän on vain väsynyt. Voi olla hemppa huono, voi olla kilpirauhasvikaa, masennusta. Joskus voi vain olla väsynyt.

• ylös 12
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mun nuorempi lapsi nukkui todella huonosti elämänsä ensimmäiset 3 vuotta. Heräsi kymmeniä kertoja yössä itkemään, vähimmillään vain 5-6 kertaa. 3-vuotiaana sitten löytyi sairaus johon lääkitys onneksi puri ja lapsen nukkuminen parani.

Ikävä vaan että mulle katkonainen nukkuminen jäi päälle, säpsähtelin monta kertaa yössä hereille tai en saanut illalla unta moneen tuntiin. Sitä kesti vuosikausia. Minun nukkuminen parani vasta kuopuksen ollessa 5-vuotias. Silloinkin väsymyksen loppuminen kesti varmaan vuoden. Se oli ihan hirveää.

Vierailija

Mulla ei oo lapsia ollenkaan, mutta oon silti väsynyt. Nukun huonosti, stressaava työ jne. Jos olis vielä pari lasta olen varma että oisin vielä väsyneempi.

Vierailija

Mistä ap tiedät millaisa ne lapset ovat kotona ja 24/7?

Et ehkä näe kaikkea. Ja jos on vauva/pikkulapsiajasta jäänyt univaje ei se hetkessä korjaannu, ei edes muutamassa vuodessa.

Kaksoset muuten voivat olla "rasittavammat" kuin eri-ikäiset sisarukset.

Vierailija

Kuusivuotiaathan ovat vähän kuin murrosikäisiä, sitten kun niitä on vielä kaksi siinä yhtäaikaa draamailemassa niin väsyttäähän se.

Vierailija

Kuule mulla on poikapuoli 6.v ja koira. Olen tosi väsynyt. Haittaakse?
Onneksi jaksan päivät tsempata ja puuhailla, illalla sitten sammutaankin lapsen kanssa samalla kellonlyömällä. Ei kai se syntiä oo? Tällä viikolla on ollut 7v. Kaverin poika meillä lomailemassa. Aikamoista vilskettä ja kuormitusta henkisesti ja fyysisesti.

Onko sulle ap yllätys, että lasten vanhemmat voi olla väsyneitä? Lapsettomatkin on kuule väsyneitä. Jotkut välillä, jotkut aina ja jotkut sitten vähemmän. Mutta voin luvata kuule, ettei väsymys maailmasta ole mihkään katoamassa, että yritä pärjätä. Jaxuhalit sulle.

Vierailija

Minulla pitäisi olla lapset helpoimmassa iässään, 9 ja 11, ja silti tuntuu, että olen väsyneenpi kuin pikkulapsiaikana. Mutta tämä ei tosiaan johdu lapsista, vaan työstä ja siinä tapahtuneista muutoksista, mikä heijastelee muuhunkin jaksamiseen ja perhe-elämään.