Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itellä 4h sitä pidempää en pysty.

• ylös 1
  • alas 3

Kommentit (20)

Vierailija

Siis aikuinen ihminen ei pysty olla kusematta 4 tuntia pidempää?
Itse oon ollu kusematta varmaa 12 h pisimillään.

Vierailija

Ehkä hereillä ollessa joku 12h? En tiedä, en ole ikinä kiinnittänyt huomiota asiaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yläasteella pidättelin helposti 12h, kun en halunnut käyttää koulun tai muun julkisen paikan vessaa. Aamulla kävin kotona pissalla kuuden aikoihin ja kuudelta illalla olin kotona, itse koulupäivä n. 7h, matkat ja muut lisäsi muutaman tunnin. Ei siinä paljoa kehdannut päivän aikana juoda. Joskus tuli kamala hätä ja kyykin koulun vessan päällä, samalla kun kaveri vahti ovea tiukasti :D Nykyään hyvä jos menee edes 6h, jatkuvasti juoksen vessassa kun on vedenjuonti moninkertainen verrattuna yläasteaikoihin.

Vierailija

Olin kerran yli 20 tuntia pissaamatta, koska olin junassa Ukrainassa, missä vessa oli niin saastainen, ettei sinne olisi voinut edes kuvitella menevänsä. Kyllä sen jälkeen Kiovan rautatieaseman viereisen Mäkkärin kyykkyvessa oli aivan luksusta :)

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Ainakin yo-kirjoitukset loppuun saakka istuen ja yli 8 tunnin työvuoro sairaalassa (potilaiden vessa-asiat saivat unohtamaan oman vessahädän ja seurapiirirakko vain venyi).

he

Ennen kuin aloin urheilla ja juoda sen myötä enemmän nestettä, kävin kerran päivässä kusella. Siis keskimäärin noin 24h välein. Kun nestettä ei tullut, ei sitä myöskään ollut tuhlattavaksi. Nykyään juon vettä varmaan pari litraa päivässä ja kusellakin täytyy käydä sen pari-kolme kertaa.

Paskalla käynnin puolesta ennätys on 7 päivää ja muutama tunti päälle kovan ripulin jälkeen. Suolella meni tovi täyttyä täysin tyhjistä.

Keskimäärin suoritan isomman toimenpiteen parin-kolmen päivän välein.  Peräkkäisinä päivinä täytyy käydä vain jos maha on sekaisin. 

Vierailija

Mun rakko on ihan mini. Yöllä voi toki olla pissaamatta, mutta päivisin normaalimaksimi taitaa olla noin 3,5h.

Vierailija

N. vuoden verran kusematta.

Olin ollut nelisen vuotta dialyysissä ("keinomunuaishoito"), munuaisten toiminta oli siinä vaiheessa jo niin loppu, ettei edes nesteitä poistunut. Kuona-aineiden poistuminen oli ollut riittämätöntä jo dialyysin alussa, mistä syystä dialyysi piti tietenkin aloittaa. Nestettä munuaiset erittivät vielä muutaman vuoden sentään kunnes hiipui sekin.

Viiden vuoden odotuksen jälkeen sain siirtomunuaisen ja johan alkoi taas lyyti kirjoittaa ja sai taas pissata. Ihanaa!

Äärettömän suuret kiitos omaisille keitä lienettekin, että teitte tämän mahdolliseksi antamalla luvan elinluovutukseen 1990-luvulla! (Siihen aikaan täytyi saada omaisilta lupa elinten luovuttamiseen aivokuolleelta.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmaan 3-4 päivää, en normaalistikaan käy kusella kun joka toinen päivä.

Jotain on vialla, sinuna menisin lääkäriin ja pian. Ei ole normaalia, että virtsaa vain joka toinen päivä.

Vierailija

Vuorokausi on tainnut mennä muutamaankin kertaan.

Automatka pohjoiseen, urheilut ja nukkumaan. Sitten aamulla kuselle.

Kesäkuumalla, krapula ja nestevajaus.

Vierailija

Varmaan lähemmäs 10, mutta kuitenkin alle 10 h. En esim koskaan pysty nukkumaan koko yötä käymättä kusella. Ärsyttää mutta minkäs teet. Pieni rakko sitten kai?

Vierailija

Kyllä melkein vuorokausi tuli täyteen. Mulla meni selkä, vielä 12 aikaan pääsin vessaan peruuttamalla ruokapöydän tuolin tukeen nojaten (hinasin sitä mukanani), sitten kapsahdin sänkyyn, josta en enää päässyt ylös. Ambulanssilla sairaalaan, päivystyksessä vielä sanoin hoitajalle että pitäisi päästä vessaan, hoitaja huikkasi että joo käy vaan... Kun ongelmana oli just se, etten päässyt edes kylkeä kääntämään. No, jotenkin se pissahätä häipyi, yöksi osastolle vahvoissa lääkkeissä ja joskus aamupäivällä pääsin kävelytelineen kanssa hilaamaan itseni taas vessaan.