onko tämä normaali alavatsakipu rv 15?
Tartteisin kokeneitten apua. Nyt rv 14+4. Tämä ilta tuntunut pistävää/viiltävää kipua suoraan navasta alaspäin haaroväliin asti. Navan kohdalla tuntuu eniten. Ei ollenkaan samalaista menkkamaista kipua mitä aiemmin. Kun napaa venyttelee niin kipu säteilee ympärille. Onko normaalia? Oon ihan huolissani että menetän tämän pienokaisen.
Kommentit (7)
Huomenna klo 12 voi vasta soittaa neuvolaan.
Ap
Soita sairaalan äitiyspolille tms. neuvontanumeroon.
Mun tuon hetkisestä raskaudesta on kohta 2 vuotta, mutta muistaakseni alkuraskaudessa/keskiraskauden alussa oli jos jonkinlaista vihlontaa. Noi voi olla jotain hermokipuja, paikat alkaa hiljalleen venymään. Jos mietityttää kovasti ja et saa mielenrauhaa niin soita johonkin?
En oikein tiedä minne voisin soittaa tähän aikaan. Ei tämä taida päivystysasia olla. Neuvolaan voi soittaa vasta huomenna puoliltapäivin enkä jaksaisi odottaa. Ei mulle oo ikinä sanottu että esim äitipolille vois soittaa. Kaipa se pitää odotella vain sitä neuvolan soittoaikaa jos kivut jatkuvat sinne asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä minne voisin soittaa tähän aikaan. Ei tämä taida päivystysasia olla. Neuvolaan voi soittaa vasta huomenna puoliltapäivin enkä jaksaisi odottaa. Ei mulle oo ikinä sanottu että esim äitipolille vois soittaa. Kaipa se pitää odotella vain sitä neuvolan soittoaikaa jos kivut jatkuvat sinne asti.
Ap
Kättärillä oli ainakin jokunen vuosi sitten numero, johon sai soittaa 24h. Soitin kovien alavatsakipujen takia, ja sieltä neuvottiin, mitä tehdä. Kannattaa selvittää asuinpaikaltasi jokin vastaava numero varmuuden vuoksi, jos kivut vaikka vielä yltyvät. Panadoliakin voisit kokeilla?
Todennäköisesti on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja tms. Tuossa vaiheessa se kohdun kasvu alkaa saamaan kunnolla vauhtia ja kohdunpohja nousee ynnämuuta jotka aiheuttavat ties mitä tuntemuksia.
Ei ole päivystysasia jollei tule runsasta verenvuotoa, lamauttavia kipuja tms hälyyttävää/akuuttia. Muuten käsketään varmasti vain seurailla tilannetta. Varmasti huolettaa mutta ei auta kuin malttaa mielensä, valitettavasti kun tuossa vaiheessa ei vielä paljoa voida estellä vaikka jotain pahaa olisikin tapahtumassa. Mutta toivottavasti ei ole ja todennäköisempää tosiaan on, että kipuilu on ihan harmitonta. Itsellänikin oli monenlaisia kipuiluja, isompia ja pienempiä, pitkin raskautta.
Lopeta se ronklaaminen ja soita neuvolaan