Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako isä olla laiska ja mukavuudenhaluinen?

Vierailija
16.06.2016 |

Vaimoni mielestä olen liian laiska vanhempi, myönnän auliisti tekeväni asioita mukavuuttani ajatellen mutten näe asiaa ongelmaksi meidän lapsemme (tytär 5v) suhteen.

Työaikamme ovat sellaiset, että tytär on paljon kotona ja toisen vanhemman kanssa toisen ollessa töissä. Vaimon mielestä aamupalana olisi hyvä olla puuroa tsi leipää, minusta aivan mainioita on välillä murot tai edellispäivänäleivottu pannukakku. Vaikkapa joskus korvapuustikin lasillinen kylmää maitoa kyytipoikana. Iltasella maistuukin hyvä leipä.
Vaimo vie joka päivä ulos, me voidaan katsoa hyvä elokuva ja mennä pyöräillen iltasella ruokakauppaan. Vaimon näkemys on sellainen, että lapsi on hyvä viedä varsinaisesti ulkoilemaan tahi sitten uimaan ynnä sellaiseen. Meillä ei tyttö pane hanttiin isin kainalossa katsottua lastenleffaa.

Vaimo on hyvä, huikea, äiti. Hän satsaa työhön mutta myös lapseemme ja on asia hieno homma. Minä rakastan tytärtä, mutta mietin myös miten voi itse viettää mukavaa aikaa ja ottaa rennosti. Kaiken vapaa-ajan ei tarvitse pyöriä lapsen ympärillä. Voi antaa lapsen soittaa pitkän puhelun mummalle ja ottaa itse lehden käteen ja rentoua veneuutuuksia tutkien. Kuka siinä kärsii? Vaimosta tämä on vain minun laiskuuttani. Minä otan mielelläni sen vaimonkin siihen kainaloon, jahka kotona on.

Sanasen voisitte kommentoida näkemyksiänne ja teidän kotieloanne.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tasapaino varmaan hyvä, rennosti voi pitääkin ottaa välillä.. Mutta ehkä on hyvä, että iskin vie joskus vaikka sinne uimaan. Eikä siinä mitään, jos vaimo on ahkerampi touhuamaan, kunhan touhuaminen ei jää ihan pelkästään hänelle ja löhöäminen pelkästään sinulle. Riitaa tulee varmasti muuten helposti.

Vierailija
2/13 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa siis monipuolisesti hyvää hoitoa, rakkautta ja kiireetöntä yhdessäoloa, joten en näe tavassasi hoitaa lasta mitään väärää. Mieheni on vähän samanlainen pingottaja kuin vaimosi tuntuu olevan. Hänen mielestään lasten pitää joka ikinen päivä olla ulkona ainakin se 2 h ja ruokana pitää olla vain terveellistä. Minä taas olin lasten kanssa kotona kahdeksan vuotta ja tiedän, että tuollaisesta tulee vain stressi ja hampaiden kiristystä, eikä se lapsia jalosta ollenkaan. Ensi minuakaan kiinnosta mennä sateella pihalle, joten en sinne lapsiakaan pakota elleivät nämä ihan hypi seinille.

Jatka siis omaan tapaasi, lapsen kuuluu saada olla välillä myös ihan rauhassa, ilman jatkuvaa toimintaa. Sitten koulu- ja työelämässä ollessaan hän ehtii kyllä stressaamaan ihan tarpeeksi aikatauluista ja muista ympäristön asettamista oletuksista ja toiveista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tasapaino varmaan hyvä, rennosti voi pitääkin ottaa välillä.. Mutta ehkä on hyvä, että iskin vie joskus vaikka sinne uimaan. Eikä siinä mitään, jos vaimo on ahkerampi touhuamaan, kunhan touhuaminen ei jää ihan pelkästään hänelle ja löhöäminen pelkästään sinulle. Riitaa tulee varmasti muuten helposti.

Lue ap:n teksti uudelleen. Ap ulkoilee lapsen kanssa jne. eikä vain makaa.

Vierailija
4/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP itse leiponut (ehkä yhdessä tytären kanssa?) ne tarjoilemasi pannukakut ja korvapuustit?

Vierailija
5/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oletuksena, että jos äiti on lapsen kanssa kotona, hän tekee myös kotitöitä, kun taas isän kotona ollessa isä on lapsen kanssa tai puuhastelee omiaan? Tämä on luultavasti aika yleinen tapa, ja saattaa ärsyttää sitä ahkerampaa kotitöiden tekijää.

Jotkut pariskunnat saattavat jopa sopia, että se, joka kotona on, hoitaa kotityöt, kun toinen käy töissä. Yllättäen tämä sääntö ei saata koskeakaan miehiä, joten aika kummallinen sääntöhän se silloin on.

Mukavaa, että isä viettää lapsen kanssa aikaa. Olisi kuitenkin kohtuullista esim. leipoa, tehdä ruokaa tai pestä pyykkiä edes välillä siinä ohella. Varsinkin, jos olettaisi toisen tekevän niin kotona ollessaan.

Vierailija
7/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti laiska ja mukavuudenhaluinen (niin kuin minä olen), ei kyllä halua edes hankkia lapsia. En todellakaan jaksaisi MITÄÄN lapsiperheen lukuisista puuduttavista rutiineista ja vastuista. Kaikki aika, jolloin en pidä hauskaa kavereiden kanssa tai uppoudu omiin harrastuksiini on enemmän tai vähemmän turhaa hukka-aikaa.

Vierailija
8/13 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ilman muuta olla laiska ja mukavuudenhaluinen, kunhan se ei tapahdu muiden kustannuksella.

Teidän kannattaa puhua vaimon kanssa siitä, mitä pidätte hyvänä lapsenkasvatuksena ja siitä kuinka paljon kumpikin on valmis sen eteen tekemään. Ettei sitten käy niin että enemmän puurtava tekee sitä vastentahtoisesti ja katkeroituu.

Jos vaimolle sopii nähdä olennaisesti enemmän vaivaa (ja hän myöntää että se on vähän niin kuin ekstraa, ei pakollista) ei mitään ongelmaakaan ole.

Vierailija
9/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on seksin takia naimisissa tai suhteessa. Lisäksi akka on oiva kodinkone.

Vierailija
10/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävätotuus kirjoitti:

Miehet on seksin takia naimisissa tai suhteessa. Lisäksi akka on oiva kodinkone.

Älä huoli tuohonkin tulee muutos kunhan saadaan parempia botteja. 

Vierailija
11/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävätotuus kirjoitti:

Noin ajatteleva päätyy eronneeksi.

Vierailija
12/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
13/13 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun välillä sinne mumman luo vaikka leipomaan lakkahyydekaakkuja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi