Psykoosilääkkeet ovat lihottaneet
Kommentit (21)
Täällä kohtalontoveri. Tuli +10kg joka on aivan liikaa lyhyelle varrelleni vaikka olenkin vielä normaalipainon sisällä. Eipä niitä voi lopettaakaan. Koko päivän nälättänyt mutta olen taistellut vastaan. Aamulla söin noin desin yhteensä riisiä + soijalastuja ja päivällä Nutriletin. Aivan liian vähän, tiedän. Mutta kun menen syömään niin se nälkä vaan jatkuu ja jatkuu eikä tunnu ikinä loppuvan.
Paino siis tuli heti lääkkeen alotettua, mutta kun annos nostettiin tuli vielä loputon nälkäkin. Väsy pahentaa todella paljon tilannetta.
Kuka hemmetti sut on pakottanut vetämään noita mömmöjä? Itse aiheutettua tuskaa.
Ketipinorilla tuli 40kg. Söin koska kuulin ääniä ja olin tappamassa itteni.
:)
Vierailija kirjoitti:
Kuka hemmetti sut on pakottanut vetämään noita mömmöjä? Itse aiheutettua tuskaa.
Lääkäri on pakottanut. Jos en syö tabuina,laitetaan injektio. Lisäksi vaarana on psykoosin uusiminen. Kivat 20 kg tuli parissa kuussa.
Kuka edes suostuu syömään tuollaista paskaa. Usassa lääke on melkein kielletty koska pysyviä aivovaurioita voi jäädä. Saati se lihoaminen. Julkisen puolen lekurithan noita määräävät vaikka unilääkkeiksi. Itse jos olen edes kuullut sanan Ketipinor niin olen mulkaissut ja sanonut että no way.
Arvaa mitä oon tulossa kertomaan sulle? :)
t. se lääkkeet-ei-lihota-hullu
Syö vähemmän!
Zyprexa lihottaa. Painonnousu loppui kun lääkitys vaihdettiin. Nyt pitäisi saada kilot pois. Arvaa ketuttaako?
no olisitko sitten mielummin syömättä ja mukava laitoshoitopotilas kuin kauhea vapaa? siinäpä sulle pohdittavaa. yleensä sitä kyllä sanotaan, että lihavat on lepposia, mutta nähtävästi sun tapauksessa tuo sit ne huonoimmat piirteet esille.
Jaa ei mua vaan ketiapiini lihota :)
Vierailija kirjoitti:
Arvaa mitä oon tulossa kertomaan sulle? :)
t. se lääkkeet-ei-lihota-hullu
Syö vähemmän!
Kun lääkkeen sivuvaikutuksissa lukee sekä ruokahalun kasvu että painon nousu niin se ei johdu lääkkeestä? Mulle on lääkäri sanonut ihan suoraan et tää lääke lihottaa tosi paljon kun ilmaisin huoleni painonnousuun. Kyseessä oli sillon Ketipinor + Mirtazapin.
Psykoosilääkkeet nostivat minullakin painoa aivan älyttömän paljon ja kyllä, söin ihan normaalisti ja liikuin säännöllisesti, silti paisuin kuin pullataikina. Mitä lääkettä käytät, aloittaja? Jos saan kysyä niin mihin vaivaan otat sitä?
Syöks kaikki mammat näit psykelääkkeitä?
Olantsapiinia eli zyprexaa psykoosin estolääkityksenä.
Olen kommentoinut muuallekin tämän palstan keskusteluihin, mutta mulla kanssa Olanzapin lihotti lyhyessä ajassa 20 kg, vaikka aiemmin olen koko elämäni ollut huomattavan laiha (painoindeksi n. 17,5), eikä paino normaalisti ole noussut millään, vaikka kuinka olisi mässäillyt. Olanzapinin aloituksen jälkeen sain tuon parikymmentä kiloa ihan parissa kuukaudessa, enkä todellakaan syönyt yhtään normaalia enempää. Laihdutus lääkityksen aikana oli täysin mahdotonta. Onneksi kun lääkitys purettiin, niin myös kilot alkoivat kadota nopeasti ilman, että tarvitsi tehdä yhtään mitään asian eteen. Muitakin todella ikäviä sivuvaikutuksia Olanzapinilla oli, onneksi ei tarvitse enää käyttää sitä lääkettä.
Mulla pyörii tuolla paketti Mirtazapinia akuuttiin univaikeuteen. En tohtinut käyttää, kun olen kuullut senkin lihottavan melkoisesti. Onneksi sain perinteisiä unilääkkeitä sitten tilalle.
Kellään kokemuksia Mirtazapinin vaikutuksesta painoon yksin käytettynä?
Vierailija kirjoitti:
Ketipinorilla tuli 40kg. Söin koska kuulin ääniä ja olin tappamassa itteni.
:)
Mulla tuli + 30 kg yhden talven aikana. Joo, kyllä makasin kotona toipumassa psykoottisesta masennuksesta, että ihan oma syy. Onko ketään, joka ei ois lihonut ketipinorilla?
Psykoterapia, rentoutuminen, hengitysharjoitukset, korva-akupunkio ja magneettikuulahoito. Näillä edellä mainituilla hoidoilla on mahdollista päästä psyykelääkkeistä eroon nimimerkillä kokemusta on.
Mirtazapiini +30kg, ketiapiini +20kg. Laihdutin välissä joten paino onneksi ei mennyt korkeammalle kuin reilut 100kg.
Nostivat ruokahalun mahdottomaksi, ja siinä vaikean masennuksen syövereissä ei jaksanut ajatella mitä suuhunsa tunki. Ei kyennyt käymään kaupassa ja söi mitä paskaa kaapeista löysi, ja kun kauppaan viimein pääsi niin mukaan tarttui kaikkea "lohduttavaa".
Mutta ap, tiedätkö mitä. Nyt hoidat psyyken kuntoon, että saat vähennettyä, vaihdettua tai lopetettua kokonaan lääkityksen. Itse en ole vieläkään kondiksessa, mutta lääkitys on kevyempi ja erilainen, ja tänään ylitin normaalipainon rajan sinne sen kevyemmälle puolelle.
Pidä huoli itsestäsi, ja kaikki muut jotka näiden asioiden kanssa kamppailevat myös. <3
Mitäs makaat kaiket päivät sängyssä ja syöt vaan...