Vierailija

Kritiikki on kovaa. Etenkin äitipuolta kohtaan. Myös ihmisiltä, joilla ei ole uusperheilystä kokemusta. Miksi?

tuleeko naisilla esiin jokin emovaisto, jossa ei kestetä, jos omista lapsista ei tykättäisi tai niitä laiteta ykköseksi miehen uudessa elämässä? Emo puolustautuu haukkumalla.

Ihmettelen vain, koska omat lapseni elävät uusperheessä isän luona. Minulle on aivan sama, millainen se äitipuoli on niin kauan kuin hän ei pahoinpitele lapsiani. Isäänsähän lapset menevät tapaamaan.

• ylös 10
  • alas 4

Kommentit (12)

Vierailija

Eli sinusta on OK, jos äitipuoli ilmoittaa, että ette saa olla isän kanssa, koska isä on nyt minun ja vauvan kanssa. Sitten lapsillesi annetaan tabletit ja saavat viettää aikaansa miten haluavat, mutta isää eivät näe.

Vierailija

Et taida rakastaa lapsiasi jos on ihan sama? Minulle ei ole sama ja minä huolehdin lapsistani yksin ilman isää. Eivät siis tapaa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli sinusta on OK, jos äitipuoli ilmoittaa, että ette saa olla isän kanssa, koska isä on nyt minun ja vauvan kanssa. Sitten lapsillesi annetaan tabletit ja saavat viettää aikaansa miten haluavat, mutta isää eivät näe.

Jos lapset tykkäävät, ja varmasti tableteista tykkäävät, niin mikäs siinä. Jos lapset alkavat valittaa (vaikka siitä, jos eivät isäänsä näe) niin sitten vasta huolestun.

Vierailija

Pahoinpitelyä on monenlaista. Myös sellaista mistä ei tule näkyviä vammoja.. Nimim 10v äitipuolen haukuttavana.

Vierailija

Itseäni hermostuttaa uusperheestä ulkoistettujen etälasten asema. Ei ole tervettä tuntea itsensä ylimääräiseksi epätoivotuksi vieraaksi. Lisäksi on pakko tulla toimeen uudien itselle täysin vieraiden lasten kanssa. Isän omien lasten asema tuntuu olevan heikoilla äidin lasten asemaan nähden.
Onneksin on niitäkin uusperheitä, joissa homma toimii hyvin ja aikuiset ovat akuisia eikä teinin tasolle taantuneita minä minä ihmisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et taida rakastaa lapsiasi jos on ihan sama? Minulle ei ole sama ja minä huolehdin lapsistani yksin ilman isää. Eivät siis tapaa enää.

Pääasia on, että lapset voivat hyvin. Niin kauan on minulle ihan sama.

Toisilla on huonoja kokemuksia, enkä minä heitä/teitä ihmettele. Ihmettelen sitä, kun 95% haukkuu uusperheitä, vaikka vain pienellä osalla on edes kokemusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pahoinpitelyä on monenlaista. Myös sellaista mistä ei tule näkyviä vammoja.. Nimim 10v äitipuolen haukuttavana.

Sehän sitä pahinta on.

Vierailija

Varmaan siksi, koska täällä käy todella paljon lapsettomia (joilla ei ole kokemusta tai tietoa perhe-elämästä) sekä katkeroituneita nais- ja lapsivihaajamiehiä. Mammoja vain pieni osa enää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itseäni hermostuttaa uusperheestä ulkoistettujen etälasten asema. Ei ole tervettä tuntea itsensä ylimääräiseksi epätoivotuksi vieraaksi. Lisäksi on pakko tulla toimeen uudien itselle täysin vieraiden lasten kanssa. Isän omien lasten asema tuntuu olevan heikoilla äidin lasten asemaan nähden.
Onneksin on niitäkin uusperheitä, joissa homma toimii hyvin ja aikuiset ovat akuisia eikä teinin tasolle taantuneita minä minä ihmisiä.

Mutta tuntevatko lapset epätoivotuiksi? Luulen, että harvemmin. Usein se on vain aikuisten pelkoa ja olettamusta.

Jos on uusperhe, on se pahasta, kun asema heikkenee... Jos on pelkkä yh-äiti, on se pahasta, kun jää vaille miehen mallia...

Vierailija

Vastaus aapeelle: siksi, että suurin osa av vauva -palstan kirjoittajista on joko eronneita katkeroituneita ilman miestä olevia tai sitten ydinperheen äitejä joiden elämän tärkein ammatti on suorittaa täydellistä äitiyttä. Jos avaat uusperhekeskustelun vaikka pakkotoistolla tai lääkäriliiton keskustelupalstalla, tulee ihan toisenlaisia kommentteja kuin täällä.

Vierailija

Ei mitään uusperheitä vastasn, mutta tämän palstan perusteella en ihan hevillä siihen itse lähtisi.
Täällähän on jatkuvasti keskusteluja missä haukutaan
- miestä koska huomio ENTISIÄ lapsiaan ja jopa maksaa heidän elatustaan
- lapsia, jotka ovat suoraan saatanasta ja joita äitipuoli vihaa ja hyljeksii
- miehen ex:ä, joka tahallaan kiusaa miestä mm. vaatimalla elareita jne.
Jatkuvasti täältä saa lukea miten äitipuolet laittavat lapset kärsimään milloin mistäkin syystä, ihan pahaa tekee monesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uusperheitä vastasn, mutta tämän palstan perusteella en ihan hevillä siihen itse lähtisi.
Täällähän on jatkuvasti keskusteluja missä haukutaan
- miestä koska huomio ENTISIÄ lapsiaan ja jopa maksaa heidän elatustaan
- lapsia, jotka ovat suoraan saatanasta ja joita äitipuoli vihaa ja hyljeksii
- miehen ex:ä, joka tahallaan kiusaa miestä mm. vaatimalla elareita jne.
Jatkuvasti täältä saa lukea miten äitipuolet laittavat lapset kärsimään milloin mistäkin syystä, ihan pahaa tekee monesti.

Varmasti on ilkeitä äitipuolia/sekopäisiä eksiä, mutta irl heitä on vähän.

Ei minun lasteni äitipuolen tarvitse lapsiani rakastaa, ainoastaan kohdella kunnioittavasti. Se, ettei äitipuoli heitä hoida tms ei tarkoita sitä, että hän heitä hyljeksisi. Tuntuu, että tällä palstalla sellainen äitipuoli on saatanasta, joka ei hoda lapsiani kuin omiansa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.