Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitäs voitte suositella? Meillä kissanhiekka haiskahtaa jo parista ensimmäisestä käyttöpäivästä lähtien ikävästi vaikka se putsataan pisuista ja kakoista päivittäin. Käytämme ihan tavallista kissanhiekkaa. Onkohan olemassa kissanhiekkaa joka sitoo hajuja paremmin?

• ylös 1
  • alas 0

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Se valkoinen kidehiekka oli meillä parasta, silica-geeli vaimikälie. Ei tarvinnu kun kakat kerätä ja pissat sai jättää kun ravisteli ne laatikon pohjalle. Sit vaan hiekat vaihto kokonaan kerran kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Extreme Classic ja Ever Clean ovat ehdottomasti parhaita kissanhiekkoja. Tekevät hyvät paakut eivätkä haise. Ovat myös riittoisia ja tulevat pidemmän päälle halvemmiksi kuin halvemmat versiot.

Vierailija

Puupelletit, mutta kyllä sekin vaatii päivittäisen lapioinnin ja sitten kerran viikossa suuremman siivouksen, eli laatikon alaosan puhdistamisen. Ei kissaa = ei kissan jälkien siivoamista. Kissa = päivittäistä siivoamista.

Vierailija

Mun mielestä kide/kristallihiekka on ihan parasta, on vaan kallista. Imee hajut tosi tehokkaasti ja siivous on helppoa kun kerää vaan välillä kakat pois ja viikon tai parin välein vaihtaa koko hiekan. Ainoa huono puolin hinnan lisäksi on se että laatikon ulkopuolelle eksyneet kiteet on teräviä jalkapohjassa. Kissa rakastaa kidehiekan rahinaa ja tykkää kaivella sitä huvikseen :D Harmi että on niin kallista, mutta on se sen hinnan arvoista. 

Me käytetään yleensä halvinta Rainbow:n hiekkaa ja eron kyllä haistaa. Jatkuvasti saa putsata ja hiekka matkustaa kissantassuissa. Mistäköhän löytyis edullisesti kidehiekkaa? Lidlissäkin se on aika kallista :/

Vierailija

Extreme Classic tosiaan ihan hyvää hiekkaa, Compact Caren multi cat ja crystal blend ovat myös hyviä, mutta paras mitä olen käyttänyt on Ever Clean ja niillä on erikseen parikin hiekkaa jotka teidän tarpeeseen voisi sopia. Toinen mikä voi hieman auttaa on potan pesu useammin, ja tiheämpi lapio. Pissapaakut usein murustelevat pottaan varsinkin poistettaessa, ja joskus kissa itse kapsuttaa niitä rikki peittäessään uusia jätöksiä, ja murut haisuttavat hiekkaa. Pissan haju voimistuu parissa päivässä reippaasti joten pikkuisetkin murut merkitsevät. Hiekkaa myös kannattaa laittaa pottaan reilusti, jos pissa pääsee kosketuksiin potan pohjan kanssa jää pohjaan pieniä määriä pissaista hiekkaa joka myös vaikuttaa hiekan freesiyteen. Itse olen myös ottanut tavaksi usein poistaa jätökset samantien kun satun huomaamaan kissan käyneen potalla.

Syökö kissa paljon raksuja?

Vierailija

Extreme Classicia ja Ever Cleania myydään eläinkaupoissa. Näitä molempia löytyy myös esim. Kodin Terrasta. Marketeissa ei myydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Extreme Classic tosiaan ihan hyvää hiekkaa, Compact Caren multi cat ja crystal blend ovat myös hyviä, mutta paras mitä olen käyttänyt on Ever Clean ja niillä on erikseen parikin hiekkaa jotka teidän tarpeeseen voisi sopia. Toinen mikä voi hieman auttaa on potan pesu useammin, ja tiheämpi lapio. Pissapaakut usein murustelevat pottaan varsinkin poistettaessa, ja joskus kissa itse kapsuttaa niitä rikki peittäessään uusia jätöksiä, ja murut haisuttavat hiekkaa. Pissan haju voimistuu parissa päivässä reippaasti joten pikkuisetkin murut merkitsevät. Hiekkaa myös kannattaa laittaa pottaan reilusti, jos pissa pääsee kosketuksiin potan pohjan kanssa jää pohjaan pieniä määriä pissaista hiekkaa joka myös vaikuttaa hiekan freesiyteen. Itse olen myös ottanut tavaksi usein poistaa jätökset samantien kun satun huomaamaan kissan käyneen potalla.

Syökö kissa paljon raksuja?

Kissa syö sekä raksuja että purkkiruokaa. Tuo tiheämpi lapio voisi tosiaan olla parempi. Niitä pisumurusia tosiaan varisee lapiosta.
-Ap.

Vierailija

mä ostin kokeeksi cats bestiä ja katsotaan onko hyvää. haju oli ainakin mukava ja muruset on mukavan isoja! ehkä ne ei niin leviä pitkin vessaa. minulla oli valkoista mikrohiekkaa ennen ja sitä on ihan joka paikassa, en tykkää. kissalla on lyhyt turkki mutta räpylät varpaiden välissä :/
ajattelin että mukavaa kun cats bestin kanssa kakkapökäleet saa vetää vessasta alas. ei tarvi enää säilöä haisevia pusseja partsille. pissat kerään pikku pussiin ja vien keittiön roskikseen.
nyt odotan vain että kissa menee vessaansa ja miten hiekka leviää ym :)

Vierailija

Everclean!!!! Heittämällä paras kaikista, ei haise yhtään, riittoisa, helppo siivota.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
mä ostin kokeeksi cats bestiä ja katsotaan onko hyvää. haju oli ainakin mukava ja muruset on mukavan isoja! ehkä ne ei niin leviä pitkin vessaa. minulla oli valkoista mikrohiekkaa ennen ja sitä on ihan joka paikassa, en tykkää. kissalla on lyhyt turkki mutta räpylät varpaiden välissä :/
ajattelin että mukavaa kun cats bestin kanssa kakkapökäleet saa vetää vessasta alas. ei tarvi enää säilöä haisevia pusseja partsille. pissat kerään pikku pussiin ja vien keittiön roskikseen.
nyt odotan vain että kissa menee vessaansa ja miten hiekka leviää ym :)

Meillä käytössä myös cats best. Voiko / saako sitä oikeasti laittaa vessanpytystä alas? Ei mene putket tukkoon?

Vierailija

Meillä on myös cat' s bestiä, ollut jo vuosikausia. Koskaan ei ole hajuja ollut. Myyjä sanoi, että pieniä määriä voi laittaa vessanpönttöön, mutta minä en koskaan uskaltanut. Pussiin ja roskikseen.

Ps. myös tosi helppo siivota, kiinteitä palloja :)

Vierailija

Puupellettiä ostin polttoaineena, sain saman tavaran huomattavasti halvemmalla kuin kissanhiekkana. Kuten joku jo totesi, vaatii päivittäisen lapioinnin, mutta se vie vain hetken. Minä tein niin, että lapioin käytetyt purut  tyhjään maitotölkkiin ja poltin paskoineen päivineen saunan kiukaassa.

Vierailija

Ota yhteyttä Porin leikkikenttien kunnosta vastaavaan henkilöön. Hän osaa varmasti sanoa, mitä hiekkaa noissa hiekkalaatikoissa käytetään. On todella kissojen suosiossa.

Vierailija

Hienosokeri, se on parasta kissantösäytintä, paakkuuntuukin mukavasti!

Nimim. kokemusta on

Sivut