Raha-asioissa ihme "pelastuminen" joka kerta kun mokaan. Tää on tosi outoa
Mokaan siis raha-asiassa jotenkin ja sitten pitäisi olla loppukuu todella pienellä rahamäärällä, hups, laitan euron pelikoneeseen ja otan satasen pois- kuin tilauksesta. Jos on rahaa tilillä ja koitan harvakseltaan noita koneita, niin ikinä en voita mitään.
Tai sitten ystävä laittaa tilille juuri sillä pahalla hetkellä, kun on saanut myytyä meidän tekemiä juttuja. Miksi juuri silloin pahalla hetkellä joku ostaa, kun ei ole kuukausiin kukaan ostanut?
Nyt mokasin ja oho, selviskin että voin saada erästä korvausta kertaluontoisesti ja sieltä pamahti tilille taas rahaa ja selvisin. - kuin tilauksesta
Joka kerta kun olen mokannut, niin aina tullut joku pelastus jostain ihan muutaman päivän sisällä.
Voiko tällainen olla sattumaa?
Kommentit (30)
Kyllä se voi olla sattumaa, kannattaa yrittää lakata mokailemasta.
Sama tunne. Olen köyhä kuin kirkon rotta.
Aikoja sitten kävi niin, että huomasin minulle maksetun liian vähän liiton korvauksia. En edes muista, mistä sen hoksasin, mutta sain takautuvasti lähes 15.000,- mk. Tämä oli niin uskomatonta, että pankkiautomaattikuitti on vieläkin tallella (30.06.94)!
Kuusi vuotta sitten muistan katselleeni lehdestä autoliikkeiden mainoksia ja miettineeni, että voisin ostaa noista ihan minkä auton vaan :)
Olen edelleen köyhä, mutta omistan sentään ihanan asunnon. Raha ei kyllä meikäläisen hyppysissä pysy ja joku fiksumpi olisi osannut sijoittaa niitä tuotteliaasti. Olen silti onnellinen :)
Kannattaisi varmaan laittaa ens kerralla lottoa vetämään kun rahat tiukilla.
Sinuna en tuohon tuuriin luottaisi. Itse ajattelen tuollaiset aina "onnen testaamisena". :D Että jos selviän jostakin asiasta satumaisen onnen avulla hädän hetkellä, OPIN SIITÄ enkä joudu samanlaiseen kuseen. Pelkään, että jos en "käytä onneani huolella" tai jos alan ottaa sitä itsestäänselyytenä, se loppuu koska en ole sen arvoinen. Hassua taikauskoa mutta ainakaan ei tarvitse elää reunalla kun oppii kerrasta.
Tämä johtuu sinun elämänhallinan puuttestasi. Ja vielä lapset sinun vastuullasi.
Varmaan helpottunut olo noista tapahtumista. On ainakin kiva ajatella, että sinulla on ihana suojelusenkeli, joka auttaa asioiden sujumisessa.
Minulla ei ole raha-asioihin liittyviä kivoja sattumia, mutta muuten joskus tapahtuu jotain sellaista, joka pelastaa jostain pulasta kuin ihmeen kaupalla. Toisaalta sitten elämässä on ollut kummallisia huonoja sattumuksia, jotka ovat kääntäneet lähes koko elämän kulun kannaltani huonoon suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan laittaa ens kerralla lottoa vetämään kun rahat tiukilla.
Tämäkin on muuten käynyt, olin laittanut kenoa viikoksi ja hups rahat loppu. No eikös sieltä kenosta tullut kahtena peräkkäisenä päivänä 50 euroa. Ihan käsittämätöntä. Ikinä en voita mistään kenosta 0,50 enemmän ja sitten pahana hetkenä tulee viiskymppiä ja vielä kahtena peräkkäisenä päivänä.
Ehkei tämä mun raha-asioissa mokailu tunnu niin pahalta, kun aina tulee joku pelastus. Toki joskus käynyt niinkin, että sitä ei tule, mutta silloin yleensä on tulossa rahaa jo lähipäivinä muutenkin.
Aina on sossu pelastanut kun olen mokaillut. En ole vuosiin enää miettinyt rahankäyttöäni.
Vierailija kirjoitti:
Aina on sossu pelastanut kun olen mokaillut. En ole vuosiin enää miettinyt rahankäyttöäni.
Tämähän ei sitten pidä paikkaansa joten älkää ottako ohjenuoraksenne.
Mä en mokaile raha-asioissani, mutta on ollut tilanteita, jolloin rahat on ollut tiukilla (opiskelu, yllättävä sairastuminen tms) ja hyvin usein mullekin on käynyt juuri noin, että rahaa on ilmestynyt jostain ihan sattumalta. Suurin yksittäinen pelastus oli, kun aikoinaan yksinhuoltajana opiskelin eikä opintotuen tulorajoissa huomioitu lainkaan lapsia, joten tietoisesti tienasin elämistä varten enemmän kuin olisi saanut. Tiesin siis, että opintotuki tullaan perimään takaisin, mutta sillä hetkellä ei ollut vaihtoehtoja. Kuukautta ennen laskun eräpäivää silloisen työpaikan lottoporukka voitti 6+varanumero ja osuudellani lottovoitosta sain ostettua sekä joululahjat että maksettua takaisinperinnät.
Mulla vähän samanlaista. Just viime viikolla manasin, että kele kun tuli taas sössittyä. Jostain syystä oli jäänyt helmikuun päivähoitolasku maksamatta ja se piti maksaa kun karhu tuli, samalla venyttelin senttiä jo muutenkin. Sitten tuli kirje Kelasta, että eräs tuki on myönnetty ja takautuvasti tulee yli 800e! Sillä siitäkin selvittiin.
Yleensä taskuja ja laukkuja kaivelemalla löytää vitosia ja kymppejä, mutta kerran kun kaivelin kodinhoitohuoneen kaappeja, löysin sieltä peltisen keksirasian ja sen sisältä 400e! En muista koska olin alkanut laittaa rahaa piiloon sinne, mutta hyvä kun löytyi.
Mulla on kyllä säästössä ihan pankissakin tonneja. Mutta niiden irrottaminen sieltä on sen verran iso operaatio, että mieluummin kitkutan tilipäivään muutamalla eurolla kuin sieltä säästöstä alan ottamaan. Sitten pitää olla jo tosi iso lasku tai hankinta kyseessä, että viitsin säästöihin kajota.
Tietenkin se on sattumaa. Vai luuletko että jumala lähettelee sulle shekkejä aina kun mokaat?
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän samanlaista. Just viime viikolla manasin, että kele kun tuli taas sössittyä. Jostain syystä oli jäänyt helmikuun päivähoitolasku maksamatta ja se piti maksaa kun karhu tuli, samalla venyttelin senttiä jo muutenkin. Sitten tuli kirje Kelasta, että eräs tuki on myönnetty ja takautuvasti tulee yli 800e! Sillä siitäkin selvittiin.
Yleensä taskuja ja laukkuja kaivelemalla löytää vitosia ja kymppejä, mutta kerran kun kaivelin kodinhoitohuoneen kaappeja, löysin sieltä peltisen keksirasian ja sen sisältä 400e! En muista koska olin alkanut laittaa rahaa piiloon sinne, mutta hyvä kun löytyi.
Mulla on kyllä säästössä ihan pankissakin tonneja. Mutta niiden irrottaminen sieltä on sen verran iso operaatio, että mieluummin kitkutan tilipäivään muutamalla eurolla kuin sieltä säästöstä alan ottamaan. Sitten pitää olla jo tosi iso lasku tai hankinta kyseessä, että viitsin säästöihin kajota.
Just tällaisia ihan ihme pelastuksia. En voi käsittää. Hyvä etten ole ainoa :D
Jos jätetään nuo Veikkaus/RAY huijaukset huomiotta niin voisiko taustalla olla psykologiaa? Esim. olet hakenut jotain tukea ja tästä syystä alitajuisesti käytät rahojasi holtittomasti. Tai kun rahat on loppu niin tulee mieleen jokin keino saada edes vähän lisää, tutkimalla vaikka sukkalaatikot tai olemuksellaan myötvaikuttaa että tuttu antaa rahaa.
Vetovoiman laki.
Sinä uskot saavasi rahaa ja seviäväsi. Siksi.
Mun ex-äijä on samanlainen. Jotenkin aina kumasti sitä rahaa tulee jostain yllättäen mukava summa, kun on pistänyt entiset menemään johonkin rahareikään. On ihan itse ihmetellyt minulle tuota asiaa.
Jätkä on kusipäisimpiä ihmisiä maailmassa, joten ei edes ansaitsisi tuollaista hyvyyttä elämäänsä.
ja unohtui muutama esimerkki, lisääkin varmaan löytyisi kun alkaisi muistelemaan.
mokasin taas kerran ja sitten parin päivän sisään oli tilille tullut kelasta jotain elatusapua, ihmettelin kovasti kun ihan vääränä päivänä tuli, mutta se olikin exältä jotain perityksi saatuja maksuja. Taas kuin tilauksesta.
No exä alkoi taas maksamaan elareita ja mokasin, sitten exä soittaa, että hän maksaakin jo nyt tuon elarin, koska lähtee reissuun eikä sitten saa laitettua sitä ajoissa maksuun.
Nämä tuntuu vain jotenkin niin oudoilta sattumilta. Jotain ylimääräistä tulee aina sillä pahimmalla hetkellä