Miten armeijasta saa vapautuksen?
Onko ne psyykkiset ongelmat tehokkain tapa saada vapautus vai jokin muu?
Kommentit (45)
Mummeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni päihdeongelmaisia ei oteta armeijaan turvallisuussyistä.
Miksi et mene sivariin?
Miksi kukaan haluaisi vuodeksi orjatöihin ilman kunnollista korvausta jos muitakin vaihtoehtoja on? Ihan vain huvin ja urheilun vuoksi?
No, ne vaihtoehdot ei kauhean hääppöisiä taida olla kuitenkaan. Eli ehkä siviilipalvelus taitaa olla paras kaikista huonoista vaihtoehdoista, jos ei armeijaan halua.
Jos vaihtoehtona on opiskella se vuosi tai käydä ihan oikeissa töissä niin kuka ei jompaakumpaa noista valitsisi sotaleikkien tai orjatyön sijasta?
Jos vapautuksen voisi saada työn tai opiskelun takia niin siinä tapauksessa totta kai olisi järkevää tehdä niin. Tuollaista vaihtoehtoa ei kuitenkaan ole vaan vaihtoehdot ovat armeija/sivari/vankila. Aika moraalisesti arveluttavaa lähteä valehtelemaan/esittämään mielenterveys- tai päihdeongelmaista saadakseen vapautuksen armeijasta. En kyllä kunnioita sellaista, joka tuolle tielle lähtee niin pätkääkään.
No tuskinpa sä ketään muutoinkaan kunnioitat ja vapautuksen hommannutta jätkää tuskin sun mahdollinen kunnioitus edes kiinnostaa.. Harva suomalainen kunnioittaa ketään ja ketään ei oikeasti kiinnosta onko se intti käyty vai ei
Työnantajaa kiinnostaa. Ainakin jos hakija on miespuoleinen.
Voin kertoa ettei kiinnosta, jos mies on yli 30-vuotias. Ja sitäkin nuoremmilta olen kysynyt "onko velvollisuudet valtion suuntaan hoidettu" - ei siksi että minua kiinnostaisi joku tykärinä tai kiffejeppenä olleen tekemiset, vaan se ettei tule duuniin yllättävää 6-12 kk breikkiä.
Itse en edes laita CV:n sotilasarvoja tms, koska päälle nelikymppiseltä kysyttäessä se on jo pelisilmän puutetta työllistävällä taholla. Kerrotaan sitten jos palkkaannutaan ja aletaan kyselemään...
Kyrvännä persettäsi, nekruelukka.
Kaikki on suomessa maanpuolustusvelvollisia. Kaikki. Vapautuksen voi saada asepalveluksesta muttei se tarkoita etteikö henkilökuntaa etulinjassa tarvittaisiin aseettomiin tehtäviin.
Ei multa oo kysytty ikinä mitään tosta intistä ja oon 23