Montako parveke/terassikukkaa olet saanut jo hengiltä?
Mulla on kuudes kuolemassa. Olen taitava tässä asiassa. Vettä ovat saaneet, ja valoa. Ja lämpöä, ehkä liiaksikin.
Kommentit (17)
Kun en saanut niitä oikein henkiinkään. Koitin kasvattaa siemenestä, mutta kovin ovat pieniä edelleen. Ja osa tehnyt harakirin. Tai siis aika monikin. Ehkä nelisnekymmentä?
En meinaa muistaa kastella omiani tarpeeksi, nuukahtavat aina päivän aikana, mutta virkoavat kyllä kun taas annan vettä. Yksi on kyllä tekemässä loppua, siinä on kaikki kukat kohta tippunut, mutta en tiedä johtuuko hoidosta vai onko vain sen tyylinen kasvi, ettei kestä pitkään.
Olen istuttanut parvekkeelle mäntyjä monena vuonna ja aina ovat jostain syystä kuolleet. Laatikotkin on 50 litraisia, joten luulisi että on tilaa juurtua.
Meillä on ihan hirveästi kirvoja. Ilmeisesti ne tuhosivat nuo pikkupavut. Yrittävät muitakin, mutta suihkutellaan fairyvesilioksella, auttaa vähäksi aikaa. Ärsyttäviä otuksia.
Onko muilla riesana?
Saan kyllä huonekasvitkin tapettua todella nopeasti. Tyttäreni on perinyt tämän saman taidon.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan hirveästi kirvoja. Ilmeisesti ne tuhosivat nuo pikkupavut. Yrittävät muitakin, mutta suihkutellaan fairyvesilioksella, auttaa vähäksi aikaa. Ärsyttäviä otuksia.
Onko muilla riesana?
Fairya?! Eikö sen pitäs olla mäntysuopaa, mitä ruiskitaan? Luulis Fairyn tappavan jo ilman ötököitäkin.
Jokaisen alle kahteen viikkoon ostamisesta vaikka ei tarvitsisi edes kuukauteen kastella. Joku siinä aina menee pieleen:(
Vierailija kirjoitti:
7 eli kaikki. Olen tosi hyvä tässä.
Saat kasvitappajan kruunun. Olet nopeampi kuin minä. Mutta mä otan sen ehkä takaisin kohta, koska mulla on kome ruukkua orvokkeja surkeana.
En yhtään. En nimittäin edes yritä enää kasvattaa mitään elävää, en sisällä enkä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla riesana?Fairya?! Eikö sen pitäs olla mäntysuopaa, mitä ruiskitaan? Luulis Fairyn tappavan jo ilman ötököitäkin.
On todella mieto liuos. Meillä ei ollut mäntysuopaa kun nämä pirulaiset iskivät ja katsottiin mitä käyttävät muualla maailmassa:D Vähäksi aikaa auttaa, niinkuin varmaankin mäntysuopakin. Ei viitsisi ruiskuttaa mitään kunnon aineita kun on tarkoitus syödä parvekkeemme antimia.
No en yhtään, ei se kyllä ole mahdollista jos ne saavat vettä tarpeeksi :D Kannattaa alottaa siitä, että istuttaa ne isompaan ruukkuun jossa kunnolla multaa, niin saavat voimaa ja multa ei heti kuivahda.
En yhtään. Mä olen edellisvuosista oppinut, että ainut kesäkukka, mikä kestää hengissä mun hoidossani, on pelargonia. Siellä se rehottaa, pinkkinä versiona tänä vuonna <3
Kaksi sisäkukkaa ja yhden parvekkeella. Nyt on neljä kukkalaatikossa ja hyvin menee vaikka tekee tiukkaa muistaa kastella. Saattaa mennä monta päivää etten käy parvekkeella joten helposti unohtuu. Mulla on sisällä hyllyllä pari kasvia joita ohjeidenkin mukaan piti kastella harvakseltaan, sopii erinomaisesti. Pitäis vaan siirtää isompiin ruukkuihin, ehkä joku kaunis päivä.
Yhden vasta tänä kesänä.