Täällä puhutaan taas sellaisista tuloista että päätää huimaa,
mä en tiedä mitä mä tekisin jos joskus saisin vaikka 1500e käteeni, kai mä säästötilille lykkisin joka kuukausi rahaa.
Kommentit (28)
Meillä jää kääteen minimi 4500e kuussa. Mies töissä ja minä äitiyslomalla ja saman verran saisi kyllä tulla sitä rahaa...
Mikäli on aavee-mammoja uskominen, keskituloinen suomalainen on hyperrikas ja hänen tulisi suorastaan hävetä jättiläismäisiä ansioitaan.
Ainoastaan ylipienellä palkalla kitkuttelevat ovat aitoja ja ihania ihmisiä, jotka ovat korkeintaan kamalista riistoporvareista ja -kapitalisteista johtuvista syistä vähäosaisista vähäosaisimpia. Aidosti rutiköyhät ihmiset rakastavat enemmän lapsiaan, ovat epäitsekkäämpiä, ottavat lähimmäisensä huomioon ja jakavat sydämen rakkautta ilman palkkaa.
Mikäli oman ja puolison yhteenlasketut tulot ovat lähelläkään tuota palkansaajan keskiansiota, täytyy hävetä ja todennäköisesti hypätä kaivoon. Noin groteskia palkkaa nostamalla on varmasti ihan järkyttävän itsekäs urakiituri, joka murskaa pienet ihmiset suuren korkonsa alle. Nyyhks. Omia lapsiaankaan hän ei rakasta. Nyyhks.
Vierailija:
Meillä jää kääteen minimi 4500e kuussa. Mies töissä ja minä äitiyslomalla ja saman verran saisi kyllä tulla sitä rahaa...
Meillä jää käteen kuussa 4200 e yhteensä ja tuplasti sais tulla että saatais hankittua kaikki mitä halutaan.
graduaan tekevä hallintotieteiden maisteri. Arvatkaapa mitä valtion tai kunnan työpaikat sanovat kun kysyn esim kesätöitä? Ensimmäiseksi, että mites toi palkkaus, miten SÄ oot sen kanssa ajatellut? Se ei tarkoita sitä, että paljonko haluan palkkaa, vaan että mistä hankin itselleni palkkarahat. Maksaako yliopisto heille, että ottavat minut töihin (jotka useinkaan eivät liity opintoihin muuten kun että saan monistaa tärkeitä päätöksiä), vai onko mulla työllistämistuki taskussa? Monessakaan paikassa ei edes juuri hävetä, että " meille tulee säännöllisesti noita työvoiman puoleleta työharjoitteluun" . Ihan kun se olisi jotain muuta kun että he ottavat sieltä ilmaista työvoimaa.
Tämän takia minäkin pysyn köyhänä. Töitä olisi, muttei palkkaa. Eipä ole enää muuta mielessä kun vaihtaa opinnot yksityiselle puolelle tähtääviin.
Vierailija:
graduaan tekevä hallintotieteiden maisteri. Arvatkaapa mitä valtion tai kunnan työpaikat sanovat kun kysyn esim kesätöitä? Ensimmäiseksi, että mites toi palkkaus, miten SÄ oot sen kanssa ajatellut? ---Tämän takia minäkin pysyn köyhänä. Töitä olisi, muttei palkkaa. Eipä ole enää muuta mielessä kun vaihtaa opinnot yksityiselle puolelle tähtääviin.
Ei kai kukaan fiksu julkiselle puolelle menekään...
Mutta oletko sä koskaan ajatellut, että julkiseen hallintoon tarvitaan työntekijöitä, jotka käsittävät perusoikeuksien, hyvän hallinnon ja oikeudenmukaisuuden merkityksen? Kaikki ammattillisiin arvoihini liittyvät seikat ovat sellaisia, että niitä toteutetaan julkisella puolella ja ne käsitykseni mukaan ovat tärkeä osa sille, että meillä on vakaa yhteiskuntajärjestelmä.
Aika arvaamaton elämä olis, jos verottajalla olisi töissä niitä, jotka lätkäsee sellaiset luvut kun sinä päivänä tuntuu. Julkinen (etenkin hallinnon) puoli on aliarvostettua, mutta kuitenkin siltä vaaditaan paljon. Täälläkin haukutaan päivittäin Kelaa, kun se on niin tyhmä. Ja toi julkisen puolen työllistäminen työttömiä käyttäen on kyllä tosi törkeää. Se synnyttää vaan lisää työttömiä, kun opiskelijat eivät pääse hankkimaan alaltaan työkokemusta päästäkseen koulutustaan vastaaviin tehtäviin. Sitten ne pyörivät kaikissa pätkätöissä ja kortistossa.
Ja ns isokenkäiset ne vasta raatavatkin.