Omilleen muutto ilman opiskelupaikkaa
Valmistuin lukiosta tänä keväänä ja hain samantien opiskelemaan lääkikseen, mutta olen varma, että jään rannalle. Suunnitelmissa olisi siis välivuosi ja ensi keväällä hakisin uudestaan. Kysymys kuuluu, että voisinko muuttaa omilleni jos kävisin työssä, jossa tienaisi bruttona n. 700-1000€/kk ja asuisin yksiössä jonka vuokra olisi n. 550€/kk (asun pk-seudulla)? Lisäksi mietin, että olisinko oikeutettu asumistukeen? Tiedän, että tekisi tiukkaa asua noin pienillä tuloilla omillaan Helsingissä. Mietin kuitenkin, että ei se ihan mahdotona olisi, vai mitä tuumailette? Kotona en pysty asumaan enää. Kiitos tuhannesti jokaisesta vastauksesta!
Kommentit (7)
Minulla on sijoituksia arvoltaan n. 15 000€, tietääkseni toimeentulotukea ei myönnetä ennenkuin omat säästöt ovat käytetty. Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sijoituksia arvoltaan n. 15 000€, tietääkseni toimeentulotukea ei myönnetä ennenkuin omat säästöt ovat käytetty. Korjatkaa jos olen väärässä.
Joo, näin on. Asumistukea kyllä sitten kuitenkin saisit.
Tuon laskurin mukaan saisin asumistukea n. 400€, voiko tämä olla totta? Kuulostaa todella suurelta summalta, 4/5 koko vuokrasta.
Ap
Jos teillä on kokemusta niukasti asumisesta niin kertokaa ihmeessä! Kaikki vastaukset ovat avuksi.
Ap
Ongelma ei ole kuin vuokrataso. Mistä löydät noin halvan yksiön?
Jos tienaisit noin vähän,olisit oikeutettu sekä asumistukeen että toimeentulotukeen.