Mitä lapsuutesi herkkua sinun on ikävä, mitä et enää saa?
Joko kaupasta ostettua tai jotain kotona leivottua herkkua?
Mun on ikävä niitä pyöreitä pariisinpiiraita, joita oli kinkun ja jauhelihan makuisena. Niitä syötiin aina lapsena saunan jälkeen.
Sitten mulla on myös ikävä mummon leipomia lihapullia. Itse en onnistu koskaan saamaan omista lihapullistavniin maukkaita, eikä mummoltakaan oo enää mahdollista kysyä ohjetta, kun mummo on jo kuollut. 😢
Kommentit (89)
Fanny juokseva vanukas. Vaniljaa ja maitosuklaata eritysesti ikävä. 💔
Jive-jätski. Vaniljakiisseli - sitä tietenkin voi tehdä itsekin, mutta se ei ole yhtä hyvää kuin mummon tekemä :) Amerikanpaahtoleipä, joka sisälsi rusinoita. Tää ei ole lapsuuden, vaan nuoruuden herkku: Saarioisten kasvisroiskeläppä, joka sisälsi mm. aurajuustoa ja porkkanaa.
Black Pete, edelleen. Ylittämätön koostumus.
Klubi-savukkeita. Ne olivat niin pieniä, että 10-vuotiaskin pystyi koko röökin polttamaan tulematta kipeäksi. Kokonainen Boston oli ihan liikaa.
Olin myöskin tulossa kirjottamaan tuon Fannyn maitosuklaavanukkaan.
Pataksen urheilupuikko jäätelö.
Kahvipapukarkit, joissa oli kahvinmakuista nestettä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Black Pete, edelleen. Ylittämätön koostumus.
Sama juttu. Tätä kaipaan. Samoin oli se salmiakkitikku, kova, jonka sisällä oli salmiakkijauhetta. Nimeä en muista.
Niin, eihän tätä samaa listaa olekaan tehty kuin MILJOONA KERTAA.
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän tätä samaa listaa olekaan tehty kuin MILJOONA KERTAA.
Voi ei.
Lapsuuteni ei pyörinyt niin paljon ruoan ympärillä, että osaisin kaivata mitään.
Minttueskimo. Hopo-toffeet. Salmiakkipurkka. Lola. Bansku ja Mansku. Äidin paistamat köyhät ritarit. Äidin tekemä jauhelihakastike. Äiti ei enää kykene kokkaamaan eikä itse tekemällä saa ikinä niin hyvää kuin toisen rakkaudella kokkaama.
Aidot ja julmat alkuperäiset salmiakkipommit. Nytkin tulee kuolaa suuhun kun niitä miettii.
Minttu-suklaa pingviinituutti ja Mums Mumsit.
Vierailija kirjoitti:
Toffoa
Toffoa minäkin ikävöin. Ja noita aloituksessa mainittuja Pariisinpiiraita. Nalle Minuuttivelliä. Roope Ankan rahoja. Oikeita Merkkareita. Sitä jätskiä jossa oli kääreessä hirviöhologrammi ja jätski oli kuorrutettu lakukuorrutteella (en muista nimeä). Edam- juustoa ison pallon muotoisena, sen makuista juustoa ei enää saa ainakaan Suomessa valmistettuna.
Donna-, XL- ja Radio Banana -jäätelöitä. Pirkan aniskarkkeja. Veriappelsiinin makuista Grandia. Bonuksena pitää vielä mainita Golden Capin mainio Light Limon -siideri, vaikka se ei sattuneesta syystä kuulukaan lapsuuden herkkuihin :D
Vierailija kirjoitti:
Minttu-suklaa pingviinituutti ja Mums Mumsit.
Ruotsista aina hamstraan Mums Mumsseja. Sielläkään ei ihan joka ruokakaupan valikoimissa.
Toffoa