Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en ymmärrä tällaisia mökkikeskusteluja!

Vierailija
01.07.2008 |

Näitä kuulee ihan omassa tuttavapiirissäkin, ja täältäkin niitä saa lukea. Siis ihmisistä, jotka eivät voi ymmärtää kesälomaa ja viikonloppuja ilman mökkeilyjä, ja eivät voi tajuta ihmisiä, jotka jäävät vaikka juhannuksena kaupunkiin, eivätkä mene mökille. Tai jotka suureen ääneen vouhottavat, kuinka ainoa oikea tapa päästä eroon työhuolista, on mennä mökille.

Sitten heillä ei kuitenkaan ole edes sitä mökkiä, vaan menevät jonnekin sukulaisten nurkkiin joka viikonloppu kuin omalle mökilleen. Itse en ainakaan pitäisi itsestäänselvyytenä sitä, mitä minulla ei edes ole.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaan viihdy vapaa-aikana (varsinkin kesällä) ja lomalla kotona, pakko päästä jonnekin muualle! Minun on tästä syystä vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka ovat esim 4 viikkoa putkeen lomalla kotonaan. Tosin minä en viihdy yhtään kaupungissa jossa asun. Olosuhteiden pakosta minun on kuitenkin siellä pakko asua. Asuntokin on ahdistava kesällä ja parhaiten unohdan työasiat kun en ole kotona. (Mies omaa täsmälleen samanlaiset tuntemukset!)

Vierailija
2/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kuitenkin mökkeiystä, että vuokraamme juhannukseksi aina mökin jostain, eikä kesälläkää kotona kökitä vaan matkustellaan ympäri Suomea. Meillä oma iso piha, mutta silti on kiva vaihtaa maisemaa välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi olla lomallani kotona, mutta koska minulla ei ole rahaa matkustaa minnekään, joudun olemaan koko neljä viikkoa kotona. Autoa ei ole, eikä yhtään sukulaista, minne voisi mennä. Rahaa mihinkään bussimatkailuihin ja pääsylippuihin ei ole.

Vierailija
4/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mies ei olla mitään mökki-ihmisiä. Kerran tai pari kesässä vuokrataan jostain mökki viikonlopuksi, se on siinä.

Kaverillakaan ei ole mökkiä, mutta se on sitä mieltä että pariksi viikoksi on se saatava joka kesä. Lapset pääsevät uimaan, saavat juosta pihalla jne.

Mun mielestä se on jotenkin huvittavaa, ihan kun kaupungissa ei pääsis uimaan? No, ton pihalla olemisen kyllä ymmärrän. Me asutaan omakotitalossa joten meille se on itsestäänselvyys, he ovat kerrostalosta.

Ja mitä ihmettä siellä mökillä tehdään jos vaikka sataan viikon putkeen? mä tulisin varmaan mökkihöperöksi?

Vierailija
5/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan Helsingissä ja Vuosaaressa, jossa on rantaa mihin mennä uimaan, luonto ja palvelut vieressä. No viikoksi saatetaan lähteä reissuun, mutta suurimmaksi osaksi vietämme loman kotona. Päiväretkiä tehdään minne halutaan ja milloin halutaan. Ihanaa lomaa!

Vierailija
6/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään mökillä viihdytä, eikä sellaista meillä ole. Meillä on omakotitalo ja omaa rauhaa jo yksityisyyttä jo kotona.

Kesäisin me veneillään. Moni ei varmaan ymmärrä/tykkää siitä. Mutta mitä välii? me tykätään.

Viikonloppuna lähdetään Hangon suunnalle. Yövytään saaressa, omassa veneessä tai vierassatamassa. Iltaa voidaan halutessa viettää maissa ja veneeseen nukkumaan. Ihanaa touhua..

Vierailija
7/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli mökki kaksi kesää vuokralla ja kun toisena siellä peräti viisi yötä viitsimme viettää (puoli pakolla), niin totesimme, ettei se ole meidän juttu. Kaikki ei vaan ole mökki-ihmisiä, vaikka sitä joidenkin tuntuu olevan mahdoton ymmärtää.

Meillä on oma iso piha, missä voidaan olla ja järvikin näkyy ikkunoista, vaikkei sinne ihan saunasta voikaan suoraan juosta. Mutta minä vaan olen niin mukavuuden haluinen, että nautin lomallakin kunnon vessasta, pyykki- ja pesukoneista ja ennen kaikkea siitä, ettei minun tarvi kulkea kahden kodin väliä ja aina jotain on väärässä paikassa. Eikä varsinkaan miettiä, että taas siellä on se homma tekemättä ja tuolla toi jne. jne.

Olen kaupunkilaisrotta mikä kaupunkilaisrotta. Mutta silti annan toisten nauttia mökeistään ihan rauhassa eikö pääasian pitäisi olla, että kaikki tekevät lomallaan sitä, mistä itse nauttivat?

Vierailija
8/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan ymmärrä mitä kivaa on lähteä hyttysten keskelle jonnekin korpeen, käydä jossain ulkohuussissa vessassa, kantaa selkä vääränä vettä kaivosta/järvestä... En tajua, en. Mökkeily ihan ok, jos on mökki kaikilla mukavuuksilla, mutta sittenkään en siellä 3 päivää pidempään viihtyisi.

Vierailija
9/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan ymmärrä mitä kivaa on lähteä hyttysten keskelle jonnekin korpeen, käydä jossain ulkohuussissa vessassa, kantaa selkä vääränä vettä kaivosta/järvestä... En tajua, en. Mökkeily ihan ok, jos on mökki kaikilla mukavuuksilla, mutta sittenkään en siellä 3 päivää pidempään viihtyisi.

Nyt vuokrattiin "mökki", pitkäksi viikonlopuksi. Kaikki mukavuudet on astianpesukoneesta vaatteiden kuivuriin. Mä en tosiaankaan lähtis mihinkään mitään vesiä kantelemaan.

Vierailija
10/10 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnistan. Siinä on kyse "paluusta yksinkertaisten asioiden äärelle". Kesällä, kun on aikaa, voi vapaaehtoisesti haluta tehdä elämän perustoimintojen kannalta tarpeelliset asiat maanläheisemmin kuin työarjen aikana. On jotenkin tyynnyttävää kantaa vettä ämpäreillä saunaan tai viritellä tulta lieteen. Itse asiassa pidän huusseistakin aivan valtavasti, en osaa tod. perustella miksi. Puhuin jo miehelle, että haluaisin ulkohuussin omakotitaloommekin ; )