Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä vajaa 30v ihmisiä jotka menneet ammattikouluun opiskelemaan niiden 16v kanssa?

Vierailija
25.02.2006 |

Minä olen menossa ammattikouluun, alan vaihto edessä. Askarruttaa että miten ne 16 vuotiaat suhtautuu liki 30 vuotiaaseen. Pitääkö ne mua ihan mummona? Haluaako ne edes tutustua muhun kun olen sen verran vanhempi.

Onko muilla omakohtaista kokemusta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene aikuisopistoon? Ihan samat linjat kuin noille nuoremmillekkin.

Vierailija
2/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös AMK tutkinto, mutta ala vähän turhan kilpaileva tällä hetkellä, haluaisin mieluummin ammatin, jossa mun ammattitaidosta on pulaa, kuin että tulijoita olisi vaikka ilmaisiksi tekemään, kuten tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias AV-mamma teinipoikien kanssa yhdessä ammattikoulussa :D

Vierailija
4/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ammatiltani kokki, ja halusin jatko-opiskella ja suoritin kondiittorin tutkinnon kolmikymppisenä.

Samalla luokalla oli 16-50 vuotiaita.

Hyvin meni, sovittiin kaikki samaan ryhmään, eri-ikäiset vaan värittivät opiskelua ja saatiin aikaan koomisiakin tilanteita... :)

Vierailija
5/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei toki ollut amk tietenkään, mutta samantapaisesta tilanteesta kotoisin ;)

Vierailija
6/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kallistun ehkä merkonomiin, koska siitä valmistuu nopeammin. Ja alla on korkeakoulututkinto, jolla ei saa töitä, joten siitä tämä hieman erilaisempi kouluttautumisjärjestys.

Vierailija
7/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin merkonomiksi vuodessa työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja päiväkoulutuksena.Koulutusajalta saa normaalia työttömyyspäivärahaa tai ansiosidonnaista päivärahaa jos sellaiseen on sillä hetkellä oikeutettu kun koulutus alkaa (edes ne 500pv ei kulu).

Aikuislinja kiinnostaisi minuakin jatko-opintojen merkeissä, haluaisin tradenomiksi, mutta kaikki aikuislinjat ovat iltakoulutuksia! Jos omat lapset on koulussa päivät ja minä illat niin milloin näkisin lapsiani jotka on kuitenkin minulle maailman tärkein asia. Tradenomiksi opiskelijat ovat sentään täysi-ikäisiä mutta minä jo 30+risat.

Ap:lle kuitenkin vinkiksi että mikäli olet työtön tai työttömyysuhan alainen (mitä todennäköisesti olet) kysy työvoimatoimistostasi onko heillä tutkintoon johtavia koulutuksia. Nämä ovat aina aikuiskoulutuksia ja opiskellaan päivisin. Myös netistä löytyy www.mol.fi ja sieltä haussa oleva työvoimakoulutus.

Vierailija
8/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opetan ammattikoulussa ja osassa ryhmistä ikähaarukka on 15-50-v. Hyvin ovat pystyneet yhdessä toimimaan! Oma asenne ratkaisee paljon, puheenaiheet teineillä kun voi olla hyvinkin eri tasolla kun kolmekymppisellä ja sitä kärsivällisyyttä kysytään välillä, jotta jaksaa naureskellen kuunnella... ikä kun ei aina kerro kaikkea, on käynyt niinkin että se fyysiseltä iältään vanhin käyttäytyy kuin ryhmän nuorimman voisi odottaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan