Suuri taulu TV lapsiperheessä
Niin onko teillä ja jos on miten on sijoiteltu kotona? Nimittäin mietin että lapsihan saa tuon kaadettua päällensä. Ja kyseessä siis todella suuri taulu tv. Pitäisikö hankkia sitten korkeampi tv taso?
Kommentit (26)
Kiinnitetty seinälle omalla kiinnikkeellään. Joku 50-tuumainen tuo on.
Sen verran korkealla, ettei 1v sinne yletä.
Meillä se on kiinnitetty seinään. Ei siis seiso minkään tason päällä
Taulu-tv kiinnitetään taulun lailla seinään, vaikka tarpeeksi korkealle, taulapää.
Onko muuten peruskoulu jäänyt käymättä kun et osaa yhdyssanoja?
55tuumainen matalalla tasolla meillä. Telkkarilla on oma vakuutus.
Seinään itse olisin sen halunnut, mut mies ei halua kiinnittää.
Vierailija kirjoitti:
Taulu-tv kiinnitetään taulun lailla seinään, vaikka tarpeeksi korkealle, taulapää.
Onko muuten peruskoulu jäänyt käymättä kun et osaa yhdyssanoja?
Heh, no sinähän sen vissiin tiedät kun eipä ole omassa kieliopissasikaan kehumista :D
- ohis
On tuossa matalalla tasolla. Lasta on aina kielletty sattumasta siihen, ja hän on sen hyvin oppinut. Lisäksi nuo eivät onneksi ole kovinkaan painavia, joten jos nyt joskus vahinko sattuisi, tuo ei matalalta pudotessaan saa tuhoa aikaan. Telkka menisi rikki, mutta se on vain aineellista.
TAULU-tv.
Voin kuvitella miten ap sijoittelee esim seinäpeilit lattialle yms
En ostaisi mitään jätti-isoa ja kallista. Ystäväni alle parivuotias lapsi skrapasi lelullaan reiän ruutuun ja sinne meni tv
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin mainitsemasi 55 tuumainen matalalla tasolla. Viis telkkarista vaikka menisi säpäleiksi mutta lastani ei mikään korvaa joten mikä avuksi? :(
Meillä on niin paljon ikkunoita talossa että seinälle kiinnittäminen on melko mahdottomuus. Emme miettineet aivan loppuun asti, tai minä en ainakaan voinut kuvitella miten heppoiselta noinkin iso tv voi tuntua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtoon jos ei osaa/halua kiinnittää telkkua seinään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinään itse olisin sen halunnut, mut mies ei halua kiinnittää.Meilläkin mainitsemasi 55 tuumainen matalalla tasolla. Viis telkkarista vaikka menisi säpäleiksi mutta lastani ei mikään korvaa joten mikä avuksi? :(
Meillä on niin paljon ikkunoita talossa että seinälle kiinnittäminen on melko mahdottomuus. Emme miettineet aivan loppuun asti, tai minä en ainakaan voinut kuvitella miten heppoiselta noinkin iso tv voi tuntua.Ap
Aha, seinäsi on tehty lasista, ok, entä katto, onko se kristallia? Kävi mielessä kattoon kiinnitys makkariin, voi sängyssä katsella.
Tää alkaa haisee aika porvoolle...
Mitä suurempi telkkari, sen junttimaisempi. Onko pakko hommata niin iso kapistus..Televisiokeskeinen elämäntapa näkyy erillisissa tv-katseluhuoneissa, tai olohuoneissa, jonka keskipiste telkkari on. Mutta onhan se tärkeää, että kaikki näkyy suuresti. Ja että telkkari on auki koko ajan, lapsen leikkiessä telkkarin edessä. Tekniikka on kautta aikojen viehättänyt suomalaisia.
Äitini uudella ukolla on 100" tv kiinnitetty kämpän ylännurkkaan, noh, se äijä onkin remonttimies.
Ja vielä niistä sun ikkunoistas, ei se kiinnitys paljoa tilaa vie, mutta telkkaris voi peittää osan ikkunaa.
Vaihtoehtoja lisää: muuta taloon missä on vähemmän ikkunaa, tai poista ylimääräinen ikkuna kämpästäs ja lisää tilalle telsu
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurempi telkkari, sen junttimaisempi. Onko pakko hommata niin iso kapistus..Televisiokeskeinen elämäntapa näkyy erillisissa tv-katseluhuoneissa, tai olohuoneissa, jonka keskipiste telkkari on. Mutta onhan se tärkeää, että kaikki näkyy suuresti. Ja että telkkari on auki koko ajan, lapsen leikkiessä telkkarin edessä. Tekniikka on kautta aikojen viehättänyt suomalaisia.
Ihan samaa mieltä, mutta mikäs minä olen sanomaan mitä toinen saa tänne ostaa omilla rahoillaan. En itsekään halua, että minun hankintoja määrällään. Itse en edes katso telkkaria paljon (sinkkuna en hankkinut itselle ollenkaan) joten en ota kantaan sen kokoon.
Seinällä se olisi ollut kiva, kun olisi "huomaamattomampaa".
Vierailija kirjoitti:
Kaataako se lapsi myös kaapin päällensä? Jättää sormet oven väliin?
Opetat lapsen siihen ettei mene repimään sitä telkkaria.
Lapsi alkaa vasta harjoittelemaan kävelyä mutta tuskinpa tottelee oitis joten koen että pelko on aiheellinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä sentään onneksi elät vailla teknologiaa luonnon helmassa, ruraalissa harmoniassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinään itse olisin sen halunnut, mut mies ei halua kiinnittää.Meilläkin mainitsemasi 55 tuumainen matalalla tasolla. Viis telkkarista vaikka menisi säpäleiksi mutta lastani ei mikään korvaa joten mikä avuksi? :(
Meillä on niin paljon ikkunoita talossa että seinälle kiinnittäminen on melko mahdottomuus. Emme miettineet aivan loppuun asti, tai minä en ainakaan voinut kuvitella miten heppoiselta noinkin iso tv voi tuntua.Ap
Aha, seinäsi on tehty lasista, ok, entä katto, onko se kristallia? Kävi mielessä kattoon kiinnitys makkariin, voi sängyssä katsella.
Tää alkaa haisee aika porvoolle...
Öh, kuinka tylsää elämää jotkut elävät jos tämäkin aloitus tuntuu provolta? Avonainen huonejako (ei väliseiniä) ja suuret ikkunat ovat aika tavallisia suomalaisissa kodeissa. Ja sinne katonrajaanko sitä tv:tä sitten katseltaisiin niskat kipeinä vai roikkuisiko se tv jostain erillisestä putkesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetat lapsen siihen ettei mene repimään sitä telkkaria.Lapsi alkaa vasta harjoittelemaan kävelyä mutta tuskinpa tottelee oitis joten koen että pelko on aiheellinen.
Ap
Siksi lapsella onkin vanhemmat, jotka pitää lasta silmällä. Kun menee liian lähelle esim televisiota lapsi siirretään muualla niin monta kertaa, että lapsi oppii että televisioon ei kosketa.
Vai meinaatko, että voit istuskella bikinit päällä ottamassa aurinkoa lapsen touhuessa omiaan sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetat lapsen siihen ettei mene repimään sitä telkkaria.Lapsi alkaa vasta harjoittelemaan kävelyä mutta tuskinpa tottelee oitis joten koen että pelko on aiheellinen.
Ap
Se on yksi vanhemman loputtomista tehtävistä vahtia sitä lasta niin, että hän ei koske siihen televisioon. Lapsen voi ottaa syliin ja siirtää muualle ja sanoin korostaa, että tuota ei saa tehdä. Amerikantiedettä nykyvanhemmalle?
Opetat lapsen siihen ettei mene repimään sitä telkkaria.