Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Missä työssä olet havainnut ujon ja hiljaisen ihmisen viihtyvän?

• ylös 1
  • alas 9

Kommentit (18)

Vierailija

Introvertti ei tarkoita ujoa ja hiljaista. Olen introvertti, mutta kuitenkin äänekäs ja sosiaalinen, kunnes väsyn. Introverttiys tarkoittaa minulle vain sitä, että akkuni latautuvat ollessani yksin ja tarvitsen reilusti omaa aikaa. Tykkään kuitenkin muista ihmisistä ja tulen kaikkien kanssa toimeen.

• ylös 37
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä olen introvertti, mutten pätkääkään ujo tai hiljainen. Tein ennen opiskeluja kymmenisen vuotta asiakaspalvelutyötä, nyt teen väikkäriä. Olisi ihanaa vetäytyä tutkijankammioon, en jaksa ihmisiä.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Olen introvertti ja myös ujo ja hiljainen, ainakin aikuisten seurassa. Olen pph ja lasten seurassa jaksan hyvin päivät, jopa nautin heidän kanssaan olemisesta. Mutta en lapsiakaan jaksa enää työajan ulkopuolella.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Olen itse introvertti ja tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä työaikana ja olenkin osan päivää asiakaspalvelussa ja muun päivää toimistolla. Vapaa-ajan tykkään olla yksin.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Olen introvertti, mutten ujo. Yläkoulun opettaja, rakastan työtäni ja olen hyvin pidetty.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti, mutten ujo. Yläkoulun opettaja, rakastan työtäni ja olen hyvin pidetty.

Hahah, täällä kollega :) t. 1

Vierailija

Täällä introvertti hotellisiivooja.
Välillä arka mutta en ujo. Tutuille suht sosiaalinen. Vieraille hiljainen. Viihdyn yksin, perheen parissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Introvertti ei tarkoita ujoa ja hiljaista. Olen introvertti, mutta kuitenkin äänekäs ja sosiaalinen, kunnes väsyn. Introverttiys tarkoittaa minulle vain sitä, että akkuni latautuvat ollessani yksin ja tarvitsen reilusti omaa aikaa. Tykkään kuitenkin muista ihmisistä ja tulen kaikkien kanssa toimeen.

Sama. Elämässäni introverttius näkyy lähinnä siinä etten kaipaa ystävyyssuhteita. Oikeastaan mitä enemmän elämässäni on ihmisiä sitä ahdistuneempi olen huomannut olevani. Nuorempana koin itseni oudoksi ja aina ajattelin, että minussa on jotain vikaa. Nyt aikuisena olen tajunnut, ettei minun tarvitse väkisin hankkia ystäviä siksi koska "niin kuuluu tehdä" ja siksi etten vaikuttaisi jotenkin oudolta kun minulla ei ole ystäviä.

Pyrin kohtelemaan kaikkia hyvin ja nautin satunnaisista ihmiskontakteista esim. töissä, mutta lähempiä ihmisuhteita (muita kuin perhe + sukulaiset) en kaipaa. Ujo tai hiljainen en koe olevani.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Olen introvertti luokanopettaja. Viihdyn lasten kanssa päivisin, mutta iltaisin ja viikonloppuisin tarvitsen paljon omaa rauhaa. Luonteeltani psykologin mukaan herkästi stressaantuva, joten palautumisaikaa tarvitse. Senkin vuoksi paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Insinööri. Minä itse, en ole ujo, mutta hiljainen ja itsekseni viihtyvä.

Sama. Aika yleistä. Insinööritoimitoissa on usein hiljaista, kun jokainen keskittyy työhönsä. 

Kirjanpitäjänä näitä on myös tullut vastaan. 

Vierailija

Introvertti lääkäri. Erinomainen työssäni, hyvä ihmistuntija ja "asiakaspalvelija". Kuitenkin kuormitun työssä suunnattomasti juuri nimenomaan jatkuvasta ihmisen kohtaamisesta, ja siksi tarvitsen runsaasti yksinoloa vastapainoksi. Ystäville ei riitä kyllä energiaa.

Vierailija

Itse introvertti tarjoilija. Hyvä asiakaspalvelija, mutta vuosien saatossa väsynyt niin ihmisiin että kaikki vapaa-aika menee yksin 4 seinän sisällä.

Vierailija

Olen introvertti lastentarhanope. Töissä jaksan lasten ja aikuisten kanssa ja jopa nautin sosiaalisesta työstä, mutta vapaa-ajallani olen vain perheeni kanssa. Ystäviä minulla ei ole kuin yksi, eikä nuorempanakaan ollut. Onneksi en enää häpeä tätä, vaan hyväksyn ominaisuuteni.