Lidlin pullonpalautusarpajaiset, wtf?
Kävin äsken Lidlissä ja palautin pari tölkkiä uudennäköiseen masiinaan. Edessäni oli reppanan näköinen nuori joka palautti monta pussia tölkkejä ja painoi sitten lopuksi vahingossa arpanappia. Eli ei saanut kipeästi kaipaamiaan rahoja. Omalla vuorollani sitten ihmettelin koneen nappuloita: se tarjosi ensin nappia jossa oli isolla palutussumma ja mahdollisuus osallistua sillä arpajaisiin, sitten toista nappia jolla puolet summalla menee arpajaisiin ja VIIMEISENÄ jatka-nappia, jolla skippaa arpajaiset ja pääsee valitsemaan panttirahojen palautuksen, mitä varmaan suurin osa ihmisistä haluaa.
Samalla reissulla kassajonossa edessäni oli mamumies, ehkäpä pullonkerääjäromani, joka arpalippu kädessään ihmetteli miksi ei saanut rahojaan. Kassan mukaan ei voinut mitään. Mielestäni aika törkeää Lidlilta, itselleni akateemisesti koulutettuna natiivisuomalaisena oikean napin painaminen vaati keskittymistä ( mihin ihmiset eivät yleensä ole pulloja palautettaessaan orientoituneet), joten kuinkahan moni eläkeläinen, mamu ja sekakäyttäjä osallistuu tahtomattaan noihin arpajaisiin...
Kommentit (30)
Itse palautin pulloja kyseiseen automaattiin eilen ja sai oikeasti olla tosi tarkkana siitä mitä nappia painaa. Ei riittänyt edes kertaharkinta vaan monta kertaa piti painaa ennen kuin sai kuitin ulos.
Itse kun palautan Lidliin saa tosiaan olla tarkkana että painaa sitä mistä tulee se lappu jolla saa rahaa panteista. En ole nähny muissa liikkeissä tätä arpajaishommaa
Kannattaisi viedä asia eteenpäin, kyllä heidän pitäisi maksaa rahat jos valitsee vahingossa väärän napin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi viedä asia eteenpäin, kyllä heidän pitäisi maksaa rahat jos valitsee vahingossa väärän napin.
Eli kaikki "ei voittoa"-arvan saaneet väittäisivät painaneensa vahingossa arpanappia...
Oletteko voittaneet tai edes ikinä kuulleet jonkun voittaneen noista mitään?
Lidlin myyjä sanoi, että tosi monelle on käynyt tuo kämmi :(
Viimeksi kun mä palautin niin ei kyllä tarvinnut moneen kertaan painaa todellakaan.
Eräs kassajonossa edellä ollut maahanmuuttaja voitti risteilyn. Oli siinä selittelemistä kassalla ja esimiehellä kun mies ei puhunut suomea eikä oikein englantiakaan.
Ottomaatissa ärsyttävä "LAHJOITA" painike.
Kyllä jokainen osaa lahjoittaa ilman automaattiakin valitsemaansa kohteeseen!
Olen nähnyt arpajaisia vaihtoehtona tarjoavan palautusautomaatin myös eräässä K-supermarketissa.
Häviävän arvan saaneiden rahat menevät hyväntekeväisyyteen, väittävät.
Niistä voittaa.viimevuonna voitin 1kg kultaharkon.
Lions-klubi laittaa automaatin viereen postilaatikon näköisen laatikon, johon pullopanttikuitin saa pudottaa, jos joku halaa lahjoittaa. Arvontakin voisi toimia jotenkin näin, niin ei tulisi erehdyksiä.
Jos on iso kassillinen pulloja niin kannattaa "uhrata" pari pulloa niihin arpajsisiin. Esim laitat yhden ja painat arvonta nappia ja sit vaikka toisenkin pullon arvontaan ja kun ei taaskaan tärpännyt niin sit palautat sen kassillisen ja otat rahat pois! Näin voi voittaa pienemmällä riskillä rahojen menetyksessä.
HALOO LIDLI!!!!!!
Ketkä vie pulloja ja tölkkejä palautuspisteeseen?
Pääasiassa köyhät ihmiset.
Ne tarvii ne rahat itse eikä mihinkään arpajaisiin!
Parempi olisi sellaiset arpajaiset että YLLÄTYSYLLÄTYS pullonpalauttaja saisikin itse KAKSINKERTAISENA palauttamansa pullojen summan iloisena yllätyksenä!
S-marketeissa EI onneksi taida olla tuollaista typeryyttä pullonpalautuksessa.
Typerää yhdistää näitä arpajaisia ja haluatko lahjoittaa (pankkiautomaatti!) juttuja jokapäiväisiin täysin asiasta irrallisiin toimintoihin.
Hankalaa ja aiheuttaa virheitä helposti esim vanhuksien kohdalla.
Pitäisi kieltää moinen toiminta.
Alkoi harmittaa sen reppanan oloisen nuoren puolesta :(
Vierailija kirjoitti:
Jos on iso kassillinen pulloja niin kannattaa "uhrata" pari pulloa niihin arpajsisiin. Esim laitat yhden ja painat arvonta nappia ja sit vaikka toisenkin pullon arvontaan ja kun ei taaskaan tärpännyt niin sit palautat sen kassillisen ja otat rahat pois! Näin voi voittaa pienemmällä riskillä rahojen menetyksessä.
Mä en ymmärrä, miks joku edes osallistuisi yhteen arvontaan koko kassaillisella pulloja? Tottakai mahdollisuus voittaa jotain, kasvaa mitä useammin osallistut. Eli jokaisen pullon jälkeen painaisi arvonta nappia, niin kassillisella pulloja, saisi jotain 20- 30 arpaa. Mitä niistä edes voittaa? Ootteko voittaneet jotain?
Mielenkiintoni heräsi. Mä en ole koskaan palauttanut pulloja Lidliin, koska meillä mies hoitaa sen homman. Mutta tällaisesta en ole koskaan kuullutkaan. Tätä on pakko käydä kokeilemassa ihan vaikka sillä yhdellä pullolla (vaikken uskokaan, että näistä kukaan mitään voittaa)...
Onko muissa kaupoissa tällaisia arpanappeja? Vai onko ihan vaan Lidlin idea päästä osille niistä panttirahoista?