Vierailija

Ja entisen rikollisen, joka on istunut useamman kerran linnassa. Kuten varmaan arvata saatoittekin, kun ollaan oikein huonossa jamassa kaman käyttöä ei rahoiteta enää käymällä töissä, kun ei olla kunnolla työkykyisiä!

Olen itse iältäni 20v ja mieheni siis 32v.

Syy miksi kirjoitan tämän tekstin on se, että haluaisin saada enemmän ymmärrystä parisuhteissa oleville ikäeroille ja myöskin päihdeongelmille. Haluan myös laittaa ihmiset vastuuseen tekemistään ilkeilyistä!

Tutustuin mieheen kesäkuussa 2010, juuri kun olin täyttänyt 15v, otin häneen yhteyttä yhdellä kuvasivustolla ja kehuin komeaksi. Aloimme juttelemaan enemmän ja meistä tuli ystäviä. Eli minä tein aloitteen. Mies oli silloin 26v, hänellä on synttärit lokakuussa. Tapailimme muutamia kertoja ulkona ja ihastuimme toisiimme tulisesti. Olisin tahtonut aloittaa melkeen heti seurustelun, mutta mies toppuutteli, hän halusi että olisin vähintään 20v, vaikka olinkin kaunis, vähän vanhemman näköinen ikäisekseni ja helvetin viisas ikäisekseni miehen sanojen mukaan ja on mulle moni muukin ihminen sanonu samat asiat. En ymmärtänyt kunnolla silloin miksi hän teki niin ja suutuinkin vähän siitä, mutta jälkikäteen ajateltuna se oli hyvä juttu, mies sai vuosia aikaa päästä eroon huumeista ja rikollisesta elämäntyylistä. Houkuttelin miehen kuitenkin itseni kanssa yhteen ja päädyttiin kompromissiin, suhteemme alkoi kun olin 18v ja mies 30v. ;) mun perhe ja ystävät otti asian ihan hyvin, mutta miehen perhe ja ystävät eivät olleet aluksi kovin innoissaan minusta, mutta nykyään heillä ei ole sen asian suhteen enää ongelmaa, koska ovat nähneet miten hyvin sovitaan miehen kanssa yhteen ja miten hyvää teen miehelle. :)

• ylös 0
  • alas 10

Kommentit (14)

Vierailija

Ihan hemmetin viisas ikäiseksesi oletkin. Hienoa, että ilkeät joutuvat vastuuseen sinulle! Eihän sitä tosiaan vajaakuntoisena voi työssä käydä. Ikäerosta ei kannata murehtia, itse tiedätte parhaiten, että olette samalla tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyllä meillä on toiveissa pari lasta ja paljonkin voi mennä pieleen, alttius riippuvuuteen kun aina kuitenkin säilyy, mutta tällä hetkellä on kuitenkin kaikki hyvin ja eletään päivä kerrallaan eteenpäin.

Millähän tasolla minä ja mies sitten ollaan? taas vois rivien välistä lukea ilkeilyä...

Mun mies aloitti huumeiden käytön 15-vuotiaana ja käytti 27-vuotiaaks asti.

Ja tää ei oo provoa. :)

Vierailija

Kuulostatte ihan vitun tyhmältä pariskunnalta. En kyllä kadehdi niitä, jotka mahdollisesti syntyvät lapsiksenne...

Vierailija

Olet varmaan oikeasti joku narkkarimies, joka tällä tarinalla yrittää saada nuoria naisia ihailemaan kaltaisiasi luusereita? Osuiko oikeaan?

Vierailija

Kiitos onnitteluista. :)

Eipä menny montaa minuuttia, kun haukkuminen taas alko. Mikä teitä ihmisiä vaivaa, kun pitää haukkua ja vittuilla, ettekä ymmärrä erilaisuutta!? ymmärrättekö miten loukkaavalta tuo tuntuu...

Meistä tulee oikein rakastavaisia ja huolehtivaisia vanhempia, luonteidemme puolesta, mutta myös sen ettei tahdota toistaa samoja virheitä mitä omat vanhempamme ovat tehneet. Eikö se ole järkeen käypää?

Enkä ole mies, ihan oon nainen, eiköhän noilla pahiksilla oo aina riittäny ihailijoita ja tulee riittämäänkin, ilman että mun tarviis sitä mitenkään kompata. ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eipä menny montaa minuuttia, kun haukkuminen taas alko. Mikä teitä ihmisiä vaivaa, kun pitää haukkua ja vittuilla, ettekä ymmärrä erilaisuutta!? ymmärrättekö miten loukkaavalta tuo tuntuu...

Meistä tulee oikein rakastavaisia ja huolehtivaisia vanhempia, luonteidemme puolesta, mutta myös sen ettei tahdota toistaa samoja virheitä mitä omat vanhempamme ovat tehneet. Eikö se ole järkeen käypää?

Enkä ole mies, ihan oon nainen, eiköhän noilla pahiksilla oo aina riittäny ihailijoita ja tulee riittämäänkin, ilman että mun tarviis sitä mitenkään kompata. ;)

Varmaan tulee joo, aina on traumatisoituneita huonon itseluottamuksen omaavia, muuten vaan tyhmiä tai huonotasoisia naisia. Kukaan henkisesti terve tuskin huolii jotain kunnon narkkia vaivoikseen. Tai etenkään lasta sellaisen kanssa.

0/5

Vierailija

Miksi sinulla on tarve kirjoitella tätä samaa tarinaa tasaisin väliajoin tänne av:lle? Tarvitsetko hyväksyntää? Eikö kaikki olekaan niin hyvin, mitä väität?

Ja vinkki kaikille nuorille naisille: tämä tarina voisi myös olla totta. Kannattaa pysyä kaukana päihdeongelmaisista, aina on parempiakin tarjolla ja yksinolo on myös vaihtoehto. Päihdeongelmat tuovat aina mukanaan myös mielenterveysongelmia. Ei ole kivaa joutua pelkäämään suhteessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja entisen rikollisen, joka on istunut useamman kerran linnassa. Kuten varmaan arvata saatoittekin, kun ollaan oikein huonossa jamassa kaman käyttöä ei rahoiteta enää käymällä töissä, kun ei olla kunnolla työkykyisiä!

Olen itse iältäni 20v ja mieheni siis 32v.

Syy miksi kirjoitan tämän tekstin on se, että haluaisin saada enemmän ymmärrystä parisuhteissa oleville ikäeroille ja myöskin päihdeongelmille. Haluan myös laittaa ihmiset vastuuseen tekemistään ilkeilyistä!

Tutustuin mieheen kesäkuussa 2010, juuri kun olin täyttänyt 15v, otin häneen yhteyttä yhdellä kuvasivustolla ja kehuin komeaksi. Aloimme juttelemaan enemmän ja meistä tuli ystäviä. Eli minä tein aloitteen. Mies oli silloin 26v, hänellä on synttärit lokakuussa. Tapailimme muutamia kertoja ulkona ja ihastuimme toisiimme tulisesti. Olisin tahtonut aloittaa melkeen heti seurustelun, mutta mies toppuutteli, hän halusi että olisin vähintään 20v, vaikka olinkin kaunis, vähän vanhemman näköinen ikäisekseni ja helvetin viisas ikäisekseni miehen sanojen mukaan ja on mulle moni muukin ihminen sanonu samat asiat. En ymmärtänyt kunnolla silloin miksi hän teki niin ja suutuinkin vähän siitä, mutta jälkikäteen ajateltuna se oli hyvä juttu, mies sai vuosia aikaa päästä eroon huumeista ja rikollisesta elämäntyylistä. Houkuttelin miehen kuitenkin itseni kanssa yhteen ja päädyttiin kompromissiin, suhteemme alkoi kun olin 18v ja mies 30v. ;) mun perhe ja ystävät otti asian ihan hyvin, mutta miehen perhe ja ystävät eivät olleet aluksi kovin innoissaan minusta, mutta nykyään heillä ei ole sen asian suhteen enää ongelmaa, koska ovat nähneet miten hyvin sovitaan miehen kanssa yhteen ja miten hyvää teen miehelle. :)

Sinulle sanottiin teininä, että olet kaunis, vähän vanhemman näköinen ja helvetin viisas ikäiseksesi. Nämä olivat siis muiden mielipiteitä, eikö niin? Koska olit teini, tyydyit varmaan olemaan samaa mieltä. Imartelevaahan tuollainen on. Aikuinen kuitenkin arvioi itse itsensä, sanoivat muut mitä tahansa. 

Jotta voisi mitenkään arvioida elämäänne, siitä pitäisi tietää jotakin oleellista. Ihan sama miten kohtasitte tai mikä ikäeronne on. Nämä ovat mielestäni tärkeitä, tulevaisuutta turvaavia asioita: mies on siis ollut kuivilla viisi vuotta 12 vuoden käytön jälkeen; onko hän pystynyt jättämään taakseen  narkkaripiirit, onko perässä vielä jotain vanhoja tuomioita, vanhingonkorvauksia, velkoja tms.; millä elätätte itsenne, käyttekö töissä tai opiskeletteko? Oletteko taloudellisesti itsenäisiä?

Addikti voi parantua. Tunnen/ tiedän sekä narkkareita että juoppoja, jotka ovat jättäneet – yleensä kovan taistelun jälkeen – päihteet ja elävät nyt hyvää elämää. Jos mies kuitenkin on ripustanut päihteettömyytensä sinun varaasi, niin silloin ei hyvä heilu. Hänen pitää kantaa itse vastuu itsestään ja valinnoistaan. Se, että kuvittelee voivansa "rakastaa toisen raittiiksi" on itsepetosta ja ihan höpöä. Tämä tuli mieleeni, kun kirjoitat, että "teet miehelle hyvää". Se voi tarkoittaa tietenkin sitäkin, että olet normalisoinut miehen arkea, teidän suhteenne on vahvistanut hänen itsetuntoaan, motivoinut häntä pyrkimään työelämään ... Vaikea päätellä avauksesta. 

Jos tämä on mielestäsi ilkeilyä, niin se on sinun ongelmasi. Minulla  ei ole mitään intressiä olla ilkeä ventovieraalle ihmiselle. Kysyn mitä kysyn, koska jätät avauksestasi paljon oleellista pois. 

Olet vasta 20-vuotias. Ei lapsia vielä, ei ennen kuin molemmilla on tutkinto tai töitä, joilla turvaatte lasten tulevaisuuden. Lapsilla on vain oikeuksia, teillä vain velvollisuuksia heitä kohtaan. Sinulla on n. 20 vuotta aikaa tehdä lapsia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pakko vielä kommentoida tähän. 

Mitä tarkoitat erilaisuudella? Riippuvuus ei ole mitenkään poikkeavaa tai erilaista, vain riippuvuuden kohteet vaihtelevat: huumeet, viina, mättö, ihmissuhteet ....

Haltioitunut, romanttinen rakastuminenkin on ihan tavallista ja aika ihanaa. Se muuttuu vuosien mittaan kypsäksi rakkaudeksi ja ihanaa sekin on. 

Vetoat siihen, että ette halua toistaa vanhempienne virheitä. Se on hienoa. Mutta eivät kai appivanhempasi ole vastuussa miehesi narkomaniasta tai omat vanhempasi siitä, että aloit iskeä miehiä netistä teinityttönä? Tarkennan: varmaan te olitte nuorina jollakin tavalla heitteillä molemmat, mutta sittemmin on tapahtunut paljon ja olette nyt itse vastuussa itsestänne. 

13

Aloitetaan nyt vaikka siitä huumeidenkäytöstä. Oliko satunnaista kokaiinin vetämistä ja pilven polttelua (jolloin ainakin minun aviomieheni on varmaan edelleen "narkkari") vai oliko oikeasti huumausainekoukussa, eli käytti säännöllisesti ja muu elämä jäi huumeiden alle - rahoitti käyttönsä rikoksilla? 

Mistä istui linnassa? Käytöstä, rahoitusrikoksista vai väkivallasta? Jos viimeisestä, niin juokse.

Mutta muuten, olet 20. Vaikka itse olen jäävi huutelemaan ikäeroista, niin aika riippakiveen tunnut itsesi sitoneen. Onko miehellä koulutusta ollenkaan? Halua kouluttautua?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.