Vierailija

Eli olen lopettanut kalorirajoitukset kokonaan. Ainoa rajoitukseni ruokavalion suhteen oli, että syön n.s "oikeaa" ruokaa, eli karkeasti voin syödä vaikka keittoa tai pyttipannua 3000 kcal edestä jos tekee mieli, mutta en syö karkkia, limsaa, sipsejä jne.

Punnitsin ja kirjasin kaiken syömäni. Lopputulos oli kiinnostava. Ekan viikon ajan söin 2500-3000 kcal/päivä, mutta sen jälkeen ruokahaluni on laskenut tasaisesti vaikka aktiivisuustasoni on pysynyt samana. Nyt suorastaan pakottaudun syömään vähintään 2200 kcal/pvä koska yritän bulkata, mutta tiukkaa se tekee. 1800 kcal on luku, jossa olen jo tyytyväinen eikä tekisi mieli enää syödä.

Olen kuullut myös toisilta naisilta että rajoittamaton syöminen bulkin aikana on vähentänyt ruokahalua ja mielitekoja. Kun ei ole koskaan nälkä, ei tee mieli syödä kuin tarpeeseensa.

Ajattelin että tästä voisi keskustella av:lla ja tämä voisi ehkä olla apuna naisille jotka eivät vuosien yrityksestä huolimatta saa laihdutettua. Raskas voimaharjoittelu yhdistettynä rajattomaan määrään ruokaa saattaisi auttaa ainakin osaa heistä pääsemään irti herkuttelukierteestä.

Kokemuksia, mielipiteitä?

  • ylös 5
  • alas 0

Kommentit (2)

Vierailija

En tavallisesti laske yhtään kaloreita, ja syön mitä huvittaa. Pääsääntöisesti kuitenkin ns. kunnon ruokaa, joskus herkkuja tai pitsaa tm. Paino pysyy aina tasaisena +-1 kg. Syön kun on nälkä ja lopetan kun olen kylläinen. Jos teen joskus seurannan painonhallintapalvelussa, syön vaihtelevasti 1800-2300 kcal välillä, reilusti kuitua ja kasvirasvoja sekä n. 10-15 % kaloreista proteiinina. Mieliteot herkkujen suhteen ovat harvinaisia ja en käytä esim. lisättyä sokeria tai suolaa. Bmi noin 19.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tavallisesti laske yhtään kaloreita, ja syön mitä huvittaa. Pääsääntöisesti kuitenkin ns. kunnon ruokaa, joskus herkkuja tai pitsaa tm. Paino pysyy aina tasaisena +-1 kg. Syön kun on nälkä ja lopetan kun olen kylläinen. Jos teen joskus seurannan painonhallintapalvelussa, syön vaihtelevasti 1800-2300 kcal välillä, reilusti kuitua ja kasvirasvoja sekä n. 10-15 % kaloreista proteiinina. Mieliteot herkkujen suhteen ovat harvinaisia ja en käytä esim. lisättyä sokeria tai suolaa. Bmi noin 19.

Kuulostaa terveeltä suhtautumiselta kehoon, ja terveelliseltä ruokavaliolta :) 

Itse käytän kyllä lisättyä suolaa kasvisliemikuutioiden muodossa, koska en saa syötyä tarpeeksi muuten. Toivoisin kyllä että pääsisin tuohon missä sinä olet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla