Kauneudenhoitovinkit äidiltä tyttärelle?
Nyt mammat apuun!
Olen 25-vuotias nuori nainen ja minut on kasvatettu mahdollisimman epänaisellisesti. Äitini suorastaan halveksuu kaikkea laittautumista ja "hienostelua". Minulle ei siis koskaan ole opetettu minkäänlaista itsestään huolehtimista.
Jäin puolisen vuotta sitten sinkuksi ja yksi eron syistä oli varmasti se, etten ollut tarpeeksi edustava ja naisellinen. Lisäksi tämä tuntuu olevan este myös deittailussa. Nuorena sellainen luonnollisuus vielä meni, mutta iän kertyessä huoliteltu olemus tuntuisi olevan valttia myös työelämässä.
Haluaisin alkaa sellaiseksi huolitelluksi ja naiselliseksi naiseksi, mutta kysymys kuuluu, että MITEN? Olen tosi homssuisen näköinen, hiukset ovat pitkät ja ne lähinnä vain harjaan ja laitan ponnarille, en osaa tehdä niille mitään. Meikata yritän, mutta lopputulos on ihan yhtä yhjän kanssa, näytän joko meikittömältä tai sitten juuri siltä, että pikkutyttö on mennyt ensi kertaa äidin meikkipussille. (Tämä ei siis todellakaan kuulu lapsuusmuistoihini.) Vaatteet ovat kissankarvassa ja aina jotenkin ryppyiset ja huonosti istuvat. Auttaisiko silitys?
Eli mitä kauneudenhoitoniksejä sinä olet jakanut omalle tyttärellesi? Onko tämä jotain perimätietoa, vai voisiko tätä oppia esimerkiksi Youtubesta? Suurin osa meikkivideoista siellä keskittyy valtavan vahvoihin ja monimutkaisiin meilleihin, ehkä olisi hyvä aloittaa vähän helpommalla. Ei mulla ole niitä kaikkia välineitäkään...