Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ei hyvänen aika. Yhteistyö tai minkäänlainen yhdessä tekeminen (kotona, remonteissa, puutarhassa jne) mieheni kanssa on täysin mahdotonta meidän perheessä.

Mies jyrää oman näkemyksensä läpi jääräpäisesti, ei suostu kuuntelemaan tai keskustelemaan yhtään mistään. Ja huvittavintahan kaikessa on, ettei mies useinkaan osaa ottaa kaikkia asioita huomioon jotka lopputulokseen tulevat väkisin vaikuttamaan. Kun yritän näistä asioista hänelle mainita ennen kuin on liian myöhäistä, mies ottaa tutut passiivisaggressiiviset metodinsa käyttöön. Ei katso, ei kuuntele, tiuskii, äyskii, paiskoo, on marttyyri.

Kun lopulta nostan käteni ilmaan ja sanon, että okei mies voi tämän asian tehdä sitten sillä ikiomalla tavallaan (pääasia että tulee tehdyksi), menee ehkä minuutti kun hän jo taas tulee kysymään mielipidettä. Mitä ihmettä? Miksi kysyy jos ei halua ottaa sitä huomioon tai kuunnella?

Aina sama loputon kaava joka toistuu. Mies torppaa kaikki keskusteluyritykset, ei halua keskustella tai edes kuunnella, minä lopulta luovutan ja annan hänelle vapaat kädet tehdä asiat omalla tavallaan, mies tulee kysymään neuvoja ja mielipidettä, joita ei kuitenkaan kuuntele tai halua huomioida, minä jälleen kerran luovutan, mies tulee jälkeen kysymään neuvoja ja mielipidettä, joita ei kuuntele, minä luovutan, mies tulee kysymään neuvoja ja mielipiteitä jnejnejne.

Miten teillä muilla menee? Onnistuuko yhdessä puuhastelu ja tekeminen? Tuleeko molempien mielipiteet ja ajatukset huomioiduiksi?

• ylös 3
  • alas 0

Kommentit (1)

Vierailija

Tutulta kuulostaa, valitettavasti.:(
Tullut erokin jo monesti mieleen noilla hetkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla