Kamala riita läheisten kanssa :(
Olen 18v ja minulla on vanhempieni kanssa aivan kamala riita. Asun kotona ja olen käyttäytynyt huonosti, myönnän. Minua pelottaa enkä uskalla tehdä täällä nyt mitään saatika poistua huoneestani, sillä en tiedä mitä he keksivät. En myöskään suostunut erääseen isän siskoni tahtoon, joten muutkin sukulaiset vihottelevat. Kavereitakaan minulla ei ikääni nähden paljoa ole, joten välillä oikeasti tuntuu että yksinhän sitä tässä ollaan ihan kaiken keskellä.
Sanokaa mulle, että joskus kaikki on vielä seesteistä ja hyvää.
Kommentit (4)
Tjaa.. Oon itse samanikäinen ja muutin kaksi vuotta sitten omilleni opiskeluiden perässä joten enpä osaa kommentoida muutaku et onnellinen etten asu enää porukoiden kanssa vaikka välit onki läheiset.
18-vuotias on jo nuori aikuinen mutta alottaja kuulostaa pikkuteiniltä.. Eiköhän ne välit läheisten kanssa kannata nyt vaan selvittää ja muutenkin itsenäistyä
Joo, kannattaa selvittää asiat perheen ja suvun kanssa, mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen, eli selvittäminen ei tarkoita muiden tahtoon alistumista. Anteeksipyynnön ja selityksen jälkeen asiat eivät ole enää sinun käsissäsi.
No kyllä asiat hyviksi muuttuu. Koita aloittaa itsenäistyminen, niin et ole enää niin muiden armoilla. Pitkällä tähtäimellä muutat pois ja hankit oman toimeentulon ja päätät ja selvität omat asiasi. Lyhyellä tähtäimellä otat nyt vastuun huonosta käytöksestä, ja keskustelet vanhempiesi ja sukulaistesi kanssa että miten asiat nyt selvitetään. Ja ihan konkreettisesti. Ei mitään että sinä nyt koitat olla parempi ihminen tai muuta potaskaa.