Kyykkyvessa - kuka on kokeillut? :D
Oletko kokeillut? Missä päin maailmaa? Osasitko heti käyttää vessaa oikein? Millaiset vaatteet päälläsi oli ja tuliko niiden kanssa ongelmia?
Jos et tiedä mikä on kyykkyvessa, niin googlaa squat toilet. Kyykkyasentohan on itseasiassa parempi ulostamisen kannalta, sillä suolessa on istumisasennossa mutka, mutta kyykyssä ei. Tästä oli juuri juttuakin jossain.
Itse en ole kokeillut, kun ei ole tullut vastaan. Jotenkin ajattelisin sen olevan hankalaa! Pelkäisin, että pissaan/kakkaan vahingossa housuihini :D En tykkää puskapissallakaan käydä!
Kommentit (52)
Oletko kokeillut? Missä päin maailmaa? Osasitko heti käyttää vessaa oikein? Millaiset vaatteet päälläsi oli ja tuliko niiden kanssa ongelmia?
Mindanao, Filippiinit,, Phuket Thaimaa,, Ahmedabad Intia
Kyllä, pääsen syväkyykkyyn, jolloin perseen pesu vesikannua käyttäen onnistuu
T-paita päällä, muuten alasti, koska perse virutetaan vesikannulla niin vaatteita ei voi olla, paperia ei ole
Useamman kerran vuodessa, niitä on vieläkin esim Italiassa. Nyt alkaa olemaan polvien kanssa ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en ymmärrä miten näitä käytetään. Mistä pidetään kiinni? Ja ylipäätään kyykkypissaaminen vaikka puskassakin, en ymmärrä sitä. Mihin housut laitetaan? Siis jos lasken housut nilkkoihin, kyykistyn ja alan pissaamaan, niin mähän kusen niiden mun housujen päälle. En tajua.
Ja noi kyykkyvessat, miten paikallisistakaan ne, joilla on vaikka jotain vammaa, on viimeisillään raskaana tms. pystyy käyttämään niitä?
Voisko joku nyt kertoa.
Pariisissa -92 sellainenoli ainoa vaihtoehto nuorten jalkapallokentän laidassa.
Pysyin kintuillani ja pääsin kunnialla ylöskin.
Italiassa jossain old school -mestassa on vieläkin. Samoin esim. modernissa (vai vanhoillisessa?) Japanissa on edelleen yleistä että esim. löytyvät molemmat. Löytyy se lauleskeleva ja suihkutteleva robottivessa, ja viereisestä kopista kyykky. Ovien kylteillä on kerrottu kumpaa on.
Ei ole tullut käytettyä, mutta veikkaan että alavartalo on riisuttava paljaaksi. Jos on hame, kai sen voi vetää korviin. Kengät ovat silti vaarassa. Se wc-aukko on sellainen pitkulainen, että teoriassa se voi onnistua toisinkin.
Aasiassa näitä on lentokentilläkin. Jalkojen paikat ja lattia ovat aina märät ja liukkaat. Vähintään lahkeet kastuvat (vedestä) joka kerta. Peseminen on hankalaa siinä etukumarassa asennossa kun samalla pitäisi varoa vaatteita eikä näe mitä tekee. Asento on kuitenkin sen verran leveä, ettei vaaraa jaloille pissaamisesta ole. Sitä en tiedä, miten noissa asioidaan jos on joku vamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää näiden ihmettely Suomessa jossa puskassa pissaaminen on niin yleistä...
En vaan kykene puskissa käymään, en sitten millään. Mieluummin pidättelen tuskanhiki kasvoilla kuin meen jonnekin pensaaseen kuseksimaan...
Oot kyllä kovin vieraantunut luonnosta.Suomalainen ihminen, oho.
Asfalttitiellä varmaan käveletkin ainoastaan? Suoraan. Ja risteyksissä käännyt. Polut liian mutkikkaita. Ja apua, niitä juuria!
Vierailija kirjoitti:
Pelkäisin myös pyllähtäväni kesken toimituksen! :D
Ap
Siinä lyllertäisit eikä voisi nostaa kun ei tiedä miten päin, yhtä pitkä kuin paksu lyllerö pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en ymmärrä miten näitä käytetään. Mistä pidetään kiinni? Ja ylipäätään kyykkypissaaminen vaikka puskassakin, en ymmärrä sitä. Mihin housut laitetaan? Siis jos lasken housut nilkkoihin, kyykistyn ja alan pissaamaan, niin mähän kusen niiden mun housujen päälle. En tajua.
Ja noi kyykkyvessat, miten paikallisistakaan ne, joilla on vaikka jotain vammaa, on viimeisillään raskaana tms. pystyy käyttämään niitä?
Voisko joku nyt kertoa.
Ehkä sä otat sitten varahousut. Jos on noin tyhmä, niin ei se varmaan kertomalla sua paljon auta. Perusasioita. Mene kokeilemaan, vaikka omassa kylppärissä treenaat. Kyllä se siitä. Ihan ite rupeen miettimään ja testaamaan, että kuin tuommoinen probleemaa aukeaisi.
Ja kuin paljon sä kyykkypissaa tarvitset? Liikutko yleensäkään luonnossa? Kuulostat niin avuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku nyt kertoa.
Ehkä sä otat sitten varahousut. Jos on noin tyhmä, niin ei se varmaan kertomalla sua paljon auta. Perusasioita. Mene kokeilemaan, vaikka omassa kylppärissä treenaat. Kyllä se siitä. Ihan ite rupeen miettimään ja testaamaan, että kuin tuommoinen probleemaa aukeaisi.
Ja kuin paljon sä kyykkypissaa t
Sinullahan viisas kommentti tuli. Kiitos vain avusta.
Olen liikkunut luonnossa, mutta aina joko paikoissa, joissa on edes jossain kohtaa reittiä huussi ja jos olen joutunut kyykkypissaamaan niin kyykkypissatessani joutunut ottamaan housut kokonaan pois. Ja kyllä, olen kuule treenannut tätä ihan kylppärin lattialla, enkä silti ymmärrä mihin ne housut pitäisi laittaa jos ei niitä kokonaan ota pois kun se kusi roiskuu aina suoraan lahkeille tai ihan suoraan housuille.
Satoja kertoja olen käynyt metsässä "kyykkyvessassa" joten helppo nakki, tosin siellä ei se tähtääminen ole niin tarkkaa kun sisävessan lattiareiässä.Jos olet läskikasa niin tee tarpeesi hoikasta puusta kiini pitäen muuten et pääse kyykystä ylös ja istut sontasi päälle kun kunto loppuu.Hyviä kyykkypaskatuokioita teille ja Arvo Ylpön mukaan se on paras ja oikein tapa ulostaa.
Miten tuo onnistuu jos on lihasheikkoutta tmv. sairaus, tasapainovaikeuksia tai/ ja polvissa nivelrikko?
En pysty enää kyykistymään neurologisen sairauden vuoksi.