Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyykkyvessa - kuka on kokeillut? :D

Vierailija
10.06.2016 |

Oletko kokeillut? Missä päin maailmaa? Osasitko heti käyttää vessaa oikein? Millaiset vaatteet päälläsi oli ja tuliko niiden kanssa ongelmia?

Jos et tiedä mikä on kyykkyvessa, niin googlaa squat toilet. Kyykkyasentohan on itseasiassa parempi ulostamisen kannalta, sillä suolessa on istumisasennossa mutka, mutta kyykyssä ei. Tästä oli juuri juttuakin jossain.

Itse en ole kokeillut, kun ei ole tullut vastaan. Jotenkin ajattelisin sen olevan hankalaa! Pelkäisin, että pissaan/kakkaan vahingossa housuihini :D En tykkää puskapissallakaan käydä!

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on toiminut ja tangosta noustaan, jos omat jalat eivät kanna vanhemmilla.

Vierailija
22/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin kyykkyvessasta. Mulle kyykyssä istuminen on muutenkin helppoa ja luonnollista. Istun mieluummin lattialla kuin sohvalla muutenkin. Ulkomaillakin kyykkyvessat on olleet mukavia. Puskissakin käyn ihan mielelläni. Koitan pitää itseäni suht notkeana. Tässä iässä monet alkavat jo kangistua. Tuntuisi ahdistavalta, jos en voisi istua kyykyssä.

Voin vaan kuvitella, miten sukulaiset kiroaisi mua, jos mulla olisi kämpässäni kyykkyvessa. XD Ne kiroaa mua jo nytkin, kun mulla ei ole mitään selkänojallista istuinta. Mokomat. Mutta eipä mulla ole selkävaivoja ja ryhtikin on todella hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisessä kyykkyvessassa asioiminen ajatuksenakin ällöttää. Kotona voisi olla ihan ok.

Sissipaskalla käynti metsässä nyt ei ole mikään outo juttu. Ja pitkällä autoreissullakin mieluummin käy pikapikaa puskassa pissalla kun odottelee seuraavaa holtsikkaa (jossa sitäpaitsi voi olla sottaista).

Vierailija
24/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseisetkädet kirjoitti:

Kysyin kerran japanilaiselta kaverilta, että miksi näitä (länsimaalainen kokee ällöksi, koska roiskuuhan sitä pissaa pitkin...). Heidän mielestään hygienisempi kuin se, että istutaan kaikki paljaalla peballa samalle renkaalle. Mutta Japanissa niitä myös siivotaan kunnolla.

Kirjoittaja ei vissiin tiedä mistä puhuu. Japanissa asuessani vessat oli aina istuintyyppisiä ja hienoja sellaisia. Oli lämmitykset, alapesut ja radiot.

Kiinassa, Indonesiassa ja intiassa surffihuussit ovat tavallisia. Paperia ei ole vaan vesisaavi ja kuppi. Joskus ei sitäkään. Hotelleissa ja kaupunkien ravintoloissa on tietty tavalliset vessanpytyt.

Vierailija
25/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan muutama vuosi sitten itärajan rajan ylityspaikkojen lähi huoltamoiden vessoissa kylttejä ettei pytyn rinkulalla saa kyykkiä, siivottomaan kuntoon saa vessan kun siten yrittää tarpeet tehdä.

Usein ihmeteltiinkin miten ihmeessä niin fiinit naiset saivat vessakopit niin ruokottomiksi, selvisihän se, itse on muista Venäjällä törmänneeni kyykkyvessaan, kerran Kreetalla vaeltamassa, jätin väliin kun, jollakin oli köntsät tullut väärään paikkaan.

Kyllä Euroopassa tuohon kyykkäämällä pöntölle pissimiseen törmää lentoasemilla. Kerran meni elegantin ranskalaisrouvan jälkeen vessaan ja järkytyin: istuinosa ja lattia täynnä pissiroiskeita. Sivistysmaissa kuten Ranskassakin ihan muutama vuosi sitten vielä törmäsin jalanjälkivessaan yhdessä julkisessa toimistorakennuksessa, itään päin mennessä varmasti yleisiä vielä monessa paikassa. Onnistuuhan se pakon edessä muttei kyllä suomalaiselle kivaa ole, kyykkyvessailu. Maastossa valitset itse sopivan paikan ja vaikka näreen josta pitää kiinni, sottaisessa vessassa liukkailla kaakeleilla homma on minusta ällöttävää.

Ranskassa sivistys ei tarkoita hygienisyyden maksimointia. Ovat ns. lunkimpaa porukkaa tässä.

Vierailija
26/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa ja Indonesiassa on tullut kyykittyä... ensimmäisessä etenkin vessa saattaa olla myös ilman ovea! Näin jälkeenpäin naurattaa muisto paikallisista jotka bongasivat valkoisen naisen 30 miljoonan asukkaan (joista 99.9% kiinalaisia, länkkärit harvinainen näky) rautatieaseman ovettomasta huussista... Pällistelivät kai nähdäkseen onko meilläkin samat värkit :).

Vierailija
27/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa ja Indonesiassa on tullut kyykittyä... ensimmäisessä etenkin vessa saattaa olla myös ilman ovea! Näin jälkeenpäin naurattaa muisto paikallisista jotka bongasivat valkoisen naisen 30 miljoonan asukkaan (joista 99.9% kiinalaisia, länkkärit harvinainen näky) rautatieaseman ovettomasta huussista... Pällistelivät kai nähdäkseen onko meilläkin samat värkit :).

Siis 30 miljoonan asukkaan kaupungin rautatieasema... ei siellä asemalla sentään ihan niin montaa tyyppiä majaa pitänyt.

Vierailija
28/52 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan muutama vuosi sitten itärajan rajan ylityspaikkojen lähi huoltamoiden vessoissa kylttejä ettei pytyn rinkulalla saa kyykkiä, siivottomaan kuntoon saa vessan kun siten yrittää tarpeet tehdä.

Usein ihmeteltiinkin miten ihmeessä niin fiinit naiset saivat vessakopit niin ruokottomiksi, selvisihän se, itse on muista Venäjällä törmänneeni kyykkyvessaan, kerran Kreetalla vaeltamassa, jätin väliin kun, jollakin oli köntsät tullut väärään paikkaan.

Kyllä Euroopassa tuohon kyykkäämällä pöntölle pissimiseen törmää lentoasemilla. Kerran meni elegantin ranskalaisrouvan jälkeen vessaan ja järkytyin: istuinosa ja lattia täynnä pissiroiskeita. Sivistysmaissa kuten Ranskassakin ihan muutama vuosi sitten vielä törmäsin jalanjälkivessaan yhdessä julkisessa toimistorakennuksessa, itään päin mennessä varmasti yleisiä vielä monessa paikassa. Onnistuuhan se pakon edessä muttei kyllä suomalaiselle kivaa ole, kyykkyvessailu. Maastossa valitset itse sopivan paikan ja vaikka näreen josta pitää kiinni, sottaisessa vessassa liukkailla kaakeleilla homma on minusta ällöttävää.

Ranskassa sivistys ei tarkoita hygienisyyden maksimointia. Ovat ns. lunkimpaa porukkaa tässä.

No onhan sielä kadutkin pitkin poikin koiranpaskassa...

Vierailija
29/52 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/52 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa tuli paljon harrastettua kyykkypaskaa...

Sattui siellä myös hauska kommellus kun ryhmänjohtajamme kun oli mennyt tälläiselle kyykkypaskalle ja oli huolimattomasti pimeässä riisunut vaatteensa niin oli onnistunut paskomaan huppariinsa

Vierailija
31/52 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää osaa ulostaa ilman että mulla on jalkapohjat vessan rinkulalla, joten varmaan tuntuisi ihan luontevalta. Pissaan kyllä normaalisti istuen. Pari kertaa olen horjahtanut niin että toinen jalka on livennyt pönttöön ja itse meinannut tippua turvalleen lattialle. :D

Vierailija
32/52 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyykkääminen on suolelle paras vaihtoehto tyhjentyä. Meillä on yksi veski kyykkyvessa.

Saman asian ajaa kun laittaa normi pytyllä istuessaan jalkojen alle matalan jakkaran tai muun korokkeen.

Vierailija
33/52 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitens tuo lyukkypaskaamine. Onnistuu noilla jolla on huonot polvet

Vierailija
34/52 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens tuo lyukkypaskaamine. Onnistuu noilla jolla on huonot polvet

Väitetään, että noilla suunnin raihnaisehkot vanhuksetkin kyykistelevät vielä sujuvasti, kun tuo asento, siihen laskeutuminen ja siitä nouseminen on joka päiväistä. Eli kannattaa varmaan aloittaa tapa silloin, kun nivelet ovat vielä kunnossa.

Vierailija
35/52 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en ymmärrä miten näitä käytetään. Mistä pidetään kiinni? Ja ylipäätään kyykkypissaaminen vaikka puskassakin, en ymmärrä sitä. Mihin housut laitetaan? Siis jos lasken housut nilkkoihin, kyykistyn ja alan pissaamaan, niin mähän kusen niiden mun housujen päälle. En tajua. 

Ja noi kyykkyvessat, miten paikallisistakaan ne, joilla on vaikka jotain vammaa, on viimeisillään raskaana tms. pystyy käyttämään niitä? 

Vierailija
36/52 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyykkääminen on suolelle paras vaihtoehto tyhjentyä. Meillä on yksi veski kyykkyvessa.

Äå

Westendissä

Vierailija
37/52 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pissannut Serbian Nisin linja-autoasemalla kyykkymallin vessaan. Vessa oli erittäin rähjäinen ja epähygieenisen oloinen, mutta sain pissailtua.

Olen kakannut Ukrainan Kiovassa kyykkymallin vessaan. Vessa oli ihan uusi (vuonna 2005) ja miellyttävä. Kakka tuli hienosti. 

Pro tip: Miehet pitävät monesti lompakkoa housujen takataskussa. Kannattaa ottaa se sieltä pois ennen kyykkyvessaan menoa, ettei se vahingossa housuja laskiessa tipahda vessan reikään.

Vierailija
38/52 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin on toiminut ja tangosta noustaan, jos omat jalat eivät kanna vanhemmilla.

Ei ole tankoja, vain huone jossa reikä

Vierailija
39/52 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kyykkyvessassa useammassakin maassa Euroopassa. Ihan hyviä vessoja ne olivat, ei valittamista. Oudommalta tuntuu se, kun monessa paikassa ei vessapaperia saa laittaa vessanpönttöön. Siinä on sitten kakkapaperiroskis, joka vähän ällöttää, mutta siihenkin jollain tavalla tottuu.

Vierailija
40/52 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin joskus juttua, miten vessatarpeet hoidettiin ennen viemäröintiä. Juttu kertoi, että mm. Ranskassa kakat ja pissat tehtiin ämpäriin ja sitten huiskis vaan, ikkunasta heitettiin ämpärin sisältö kadulle. Ihan yleistä ollut siihen aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi