Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa lapsen, minä sterilisaation...

Vierailija
10.06.2016 |

Meillä on vähän ongelmallinen tilanne, mies haluaisi vielä yhden lapsen ja minä taas sterilisaation. Minä en enää jaksais alottaa vauva-arkea alusta, olisin halunnut vaan yhden lapsen, mutta saatiin sitten kaksoset. Mies on aina halunnut monta (4-5) lasta, mutta ei lähtenyt toista naista etsimään, vaikka tiesi minun haluavan korkeintaan yhden lapsen.

Meillä on kaksoset, jotka ovat nyt 6-vuotiaita. Ensimmäiset vuodet oli monesta syystä tosi rankkoja, kun täyttivät kolme niin sitten alkoi pikkuhiljaa helpottaa. Nyt on tuntunut jo todella helpolta. Meillä on miehen kanssa molemmilla kaksossisarus eli kaksosten riskikin on olemassa.

Miten tällaisessa tilanteessa voi tehdä päätöksen tuleeko kolmas lapsi vai ei? Minä haluaisin mieluummin sterilisaation heti enkä ensin yhtä raskautta. Toisaalta onko minulla oikeus "kieltää" mieheltä kolmas lapsi vai pitäisikö joustaa? Muistan vaan liian hyvin edelleen sen hirveän väsymyksen ja riittämättömyyden tunteen, kun kaksoset olivat pieniä. En jaksais sitä enää millään uudestaan. Ei tietty ehkä yhden lapsen kanssa olisi samanlaista, mutta kait sekin on mahdollista.

Vai pitäisikö antaa miehelle mahdollisuus lähteä etsimään naista, jonka kanssa tehdä se yksi lapsi? Mies on todella hyvä isä näille meidän olemassa oleville lapsille, mutta tästä huolimatta en saa omaa mieltäni muutettua, vaikka kuinka ajattelisin, että se pikkulapsiaika on lyhyt ja että mies hoitais lapsen niin paljon kun mahdollista jne. Siksi on tullut mietittyä sitäkin, että pitäiskö antaa miehelle mahdollisuus lähteä ja toteuttaa haaveensa jonkun toisen kanssa, joka sen lapsen haluaa.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen päätät

Sitten kun miehesi pystyy raskautumaan, päättäköön hän

Vierailija
2/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies valmis hoitamaan seuraavan lapsen ikävuodet 1-3? Jos on niin sitten joustaisin, muuten en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies valmis hoitamaan seuraavan lapsen ikävuodet 1-3? Jos on niin sitten joustaisin, muuten en.

On mm. sanonut jäävänsä kotiin heti äitiysloman päätyttyä vanhempainvapaalle, jolloin minä voin mennä töihin. On myös sanonut, että huolehtisi suurimmaksi osaksi lapsesta. Selkeästi haluaa lasta/vauvaa.

ap

Vierailija
4/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on ihan todellinen kaksosten "riski". Jaksatko uutta kaksosparia?

Vierailija
5/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tyhmää rikkoa olemassaolevilta lapsilta perhe tuon takia. Jousta, jos mies tosiaan ottaisi suurimman hoitovastuun ja jos itsestäsi tuntuu, että pystyisit ja haluaisit joustaa, mutta muuten ei. Vauva tarvitsee myös äitiään, ei siitä mihinkään pääse.

Vierailija
6/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsista on kyse ei todellakaan pidä joustaa hankkimaan lisää jos ei jaksa. Varsinkin tässä tilanteessa kun saattaa tulla kaksoset. Mies nyt vauvakuumeissaan kyllä lupailee kaikkea mutta sitten kun se lapsi tai lapset syntyy niin kyllä se olet sinäkin niissä kiinni yhtä lailla. Ja olisiko uudelle lapselle oikein että äitiä ei kiinnosta lapsi koska ei sitä halunnut? Lisäksi yhtä lailla se sinua väsyttää kun lapsi itkee hereille ja on helmassa kiinni

Vierailija
7/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän sen itse päättää lähteekö tekemään jonkun toisen kanssa, vai sinäkö tosiaan mielestäsi sen päättäisit? Että "päästäsit" miehen? Pidätkö häntä kahleissa?

Vierailija
8/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mm. sanonut jäävänsä kotiin heti äitiysloman päätyttyä vanhempainvapaalle, jolloin minä voin mennä töihin. On myös sanonut, että huolehtisi suurimmaksi osaksi lapsesta. Selkeästi haluaa lasta/vauvaa.

ap

Niin ne miehet usein sanovat, mutta todellisuus on sitten vähän muuta... Helppoa se on vain puhua, äiti sen lapsen sitten pakolla hoitaa, kun miehen on helppo jäädä töihin.

Vierailija
9/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on ihan todellinen kaksosten "riski". Jaksatko uutta kaksosparia?

Tämä on se minun pahin pelkoni, että tuliskin toiset kaksoset. Kahdessa on aina enemmän työtä kun yhdessä ja kahdesta mies tuskin selviäisi lähellekään "yksin"

ap

Vierailija
10/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsista on kyse ei todellakaan pidä joustaa hankkimaan lisää jos ei jaksa. Varsinkin tässä tilanteessa kun saattaa tulla kaksoset. Mies nyt vauvakuumeissaan kyllä lupailee kaikkea mutta sitten kun se lapsi tai lapset syntyy niin kyllä se olet sinäkin niissä kiinni yhtä lailla. Ja olisiko uudelle lapselle oikein että äitiä ei kiinnosta lapsi koska ei sitä halunnut? Lisäksi yhtä lailla se sinua väsyttää kun lapsi itkee hereille ja on helmassa kiinni

Totta tämäkin, että vaikka mies hoitaisikin suurimmaksi osaksi lasta (ehkä jopa lapsia) niin kyllä se vaikuttaisi silti minunkin elämääni. En antaisi kaksosiamme pois, vaikka alku oli todella raskas. Varmasti uudestakin lapsesta/lapsista tulisi rakkaita, mutta kuten sanottu eniten huolettaa miten taas jaksais sen pikkulapsiajan.

ap

Vierailija
11/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän sen itse päättää lähteekö tekemään jonkun toisen kanssa, vai sinäkö tosiaan mielestäsi sen päättäisit? Että "päästäsit" miehen? Pidätkö häntä kahleissa?

En minä sitä tietenkään päätä eikä mies ole missään kahleissa. Mies tietysti päättäisi itse, että lähteekö vai ei, mutta mielessä on käynyt ns. sanoa ääneen tämä vaihtoehto.

ap

Vierailija
12/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tekisin sen yhden lapsen.

Vierailija
13/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni lasta ei pitäisi hankkia kenenkään mieliksi, ei ellei itse halua. Sinä et taida haluta ja se on täysin ok.

Itsehän en uskalla yrittää sitä ensimmäistäkään lasta, kun pelkään että sieltä kuitenkin mun tuurilla tulisi kaksoset ja uupuisin niin että nakkaisin itseni ikkunasta alas. Suvussani on kaksosia joka polvessa. Mies on halunnut lasta jo vuosia, mutta helppohan hänen on haluta. Jos voisin olla isä, minäkin olisin varmaan myötämielisempi.

Vierailija
14/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun päätös ja vain sinun.

15/58 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa niissä olemassa olevissa on, jos ne eivät riitä? o_O

Jos jotain on maailmassa jo ihan riittävästi, niin ihmisiä...

16/58 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisessa asiassa oikein voi tehdä kompromissia.Tai onhan se tavallaan kompromissi,että lapsia on jo kaksi,jos toinen halusi vain yhden ja toinen vähintään neljä.

Luultavasti mies tietää sanomattakin,että myös ero ja lasten hankkiminen uuden kumppanin kanssa on yksi mahdollisuus,ilmeisesti ei kuitenkaan häntä houkutteleva mahdollisuus,jos on sitoutunut nykyiseen perheeseensä.

AP:na hankkisin sterilaation.Se,että voimavarat eivät riitä uuteen vauvaan/vauvoihin on kuitenkin ihan painava perustelu olla hankkimatta lisää lapsia,kun taas vauvakuume tai se että vain haluaa suuren perheen on aika köykäinen syy hankkia lapsia,jos siis olisi mahdollisesti kaksi uutta vauvaa kahden isomman lapsen lisäksi,siinä on varmasti kenen tahansa jaksaminen koetuksella.

Vierailija
17/58 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

T23 kirjoitti:

Mitä vikaa niissä olemassa olevissa on, jos ne eivät riitä? o_O

Jos jotain on maailmassa jo ihan riittävästi, niin ihmisiä...

Ei nykyisissä lapsissa ole mitään vikaa. Mutta kuten sanottu mies on aina halunnut suurperheen ja tuo lapsen haluaminen on tullut ehkä nyt vielä enemmän esille, kun mulla alkaa olla jo ikää ja mahdollisuus saada se mahdollinen kolmas lapsi pienenee.

Yksi peloistani kuitenkin on myös se, että jos joustaisin niin esim. mahdollinen vaikea pikkulapsiaika johtaisi eroon. Jo tuollon, kun kaksoset oli pieniä niin yhdessä vaiheessa se ero oli todella lähellä, kun ei vaan yksinkertaisesti ollut aikaa/voimia panostaa parisuhteeseen.

En tiedä onkohan aika kullannut muistot miehellä, koska hän oli kyllä myös tuolloin jaksamisensa äärirajoilla. Tästä lapsiasiasta oli puhetta tuollon, kun kaksosten kanssa alkoi vihdoin olla vähän helpompaa ja sillon mies sanoi itse, ettei jaksaisi enää uudestaan samanlaista rumbaa.

ap

Vierailija
18/58 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi on helpompi, mutta kaksoista en tiedä.

Minä olisin ollut oikein tyytyväinen yhden lapsen äiti, mutta joustin kahteen.

Ei olisi kannattanut, mutta kyllä me nyt tämän kanssa pärjäillään. Sterilisaatio seuraavaksi.

Vierailija
19/58 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sanoisin, että tyytykää niihin, mitä on jos erokin on ollut lähellä. Me tehtiin vielä toinen, ja nyt olen kahden lapsen yh kun eksän masennus hyppäsi taas toisen jälkeen kattoon ja kyllästyin huoltamaan kolmea lasta.

Toinen lapsi ei välttämättä ole helpompi. Tästä tokasta minä makasin täysvuodelevossa 3kk. Olikohan rv 15 kun käskettiin jo ottaa rauhallisesti (ekasta vaan 1,5kk). Tokalla toinen munuainen sökö, luonteeltaan äärimmäisen sosiaalinen ja tekevä, ei halua nukkua vaan vaatii jatkuvaa seurustelua. Ei syö kunnolla, verenpaineita seurataan kahden viikon välein ja nyt ensi viikolla virtsarakon ultra että joudutaanko leikkaukseen. Sain unen päästä kiinni viime yönä vasta 12 jälk. (Erostressi) ja heräsin n. 7h aikana vissiin viisi tai kuusi kertaa. Tän toisen kanssa ollaan jouduttu soittamaan ambulanssi kahdesti, kun meinasi tukehtua allergiseen reaktioon d-tipoista(!!) Ja yhdesti lähdetty päivystyksestä ambulanssilla ouluun, kun olikin vähän flunssaa äkäisempi virus. Jos tämä pienempi olisi ollut ensimmäinen, olisi jäänyt viimeiseksi, sen verran rankkaa ollut. Onneksi sain sterin niin ei tuu enää yhtään, vaikka jonku hiton mielenhäiriön saisinki. Toki mulla on kaiken hyvän lisäksi huono kipulääkitys kauheisiin hermokipuihin.

Tässä tuli sen verran tunnisteita, että hei vaan tutut.. 😂

Vierailija
20/58 |
11.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kolmas lapsi kun kaksoset olivat jo isoja. Itsekin olen jo nelikymppinen. Onnellisempi en vois olla kuin mitä tästä pienimmästä nelivuotiaasta. Kaksosetkin oli pienenä ja edelleen rakkaat mutta kun sain vielä kokea mitä on keskittyä yhteen. Todellakin kannustan yrittämään kolmatta ja kahdet kaksoset nyt on melkoinen harvinaisuus😉