Olen niin väsynyt vegaaneihin, gluteiinittomiin ja
muihin nirsoihin, etten taida tänä vuonna jaksaa järjestää mitään juhlia kenellekään.
Kommentit (22)
Ja mä olen niin väsynyt idiootteihin, jotka eivät ymmärrä, että se on GLUTEENI eikä mikään vitun gluteiini.
Tee sellaista syötävää mitä ikinä haluat. Ystäväsi saattavat muistaa tämän puolen sinusta, mutta onko sillä väliä jos he ärsyttävät sinua jo nyt noin paljon?
Voi kun gluTEENIttomuuteni olisikin nirsoutta. Minulla on keliakia, idiootti. Vegaaniuskaan ei ole nirsoutta, vaan eettinen valinta. Minulle ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä, riittää, että tarjottavana on vaikka tavallinen vihreä salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun gluTEENIttomuuteni olisikin nirsoutta. Minulla on keliakia, idiootti. Vegaaniuskaan ei ole nirsoutta, vaan eettinen valinta. Minulle ei tarvitse tehdä mitään ihmeellistä, riittää, että tarjottavana on vaikka tavallinen vihreä salaatti.
Niinpä niin ja sitten jälkikäteen vingutaan ties kelle kun ei ollut sitä eikä tätä tarjolla.
Elämämkoulusta taitaa olla ap. Muuten osaisit kirjoittaa gluteenin oikein. Meneekö sulla kotihoidon tukikin kodinhoitotueksi? Tai vähälaktoosinen vähälaktoosittomaksi. Voi voi, ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.
Vierailija kirjoitti:
Elämämkoulusta taitaa olla ap. Muuten osaisit kirjoittaa gluteenin oikein. Meneekö sulla kotihoidon tukikin kodinhoitotueksi? Tai vähälaktoosinen vähälaktoosittomaksi. Voi voi, ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu.
Joo joo, olet vegaani ja siten muita parempi, tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, olet vegaani ja siten muita parempi, tiedetään.
En edes ole, vegaani siis.
Pidä vaan omannäköiset juhlat. Vieraat tottuvat kyllä tarjoiluihisi ja seuraavana vuonna ovat syöneet valmiiksi tullessaan tai mikä vielä parempaa niin jättävät tulematta.
Mä olen väsynyt tuohon vinkumiseen toisten syömisistä. oma rajoitteeni on tiedossa ja sekin on tiedossa, että en vingu tarjottavista. Olen tottunut, kun olen ollut allerginen jo lapsesta asi (nyt on kyse siitä ja vegaaniudesta). Silloin kyllä joskus suretti, mutta osasin peittää sen hyvin. Otan, mitä voin ja syön eväitä. Saattaapa mulla olla jotain hyviä tuomisiakin, joista riittää kaikille. Äidilläni on keliakia, ei kai sentään pahimmasta päästä, vaikka ikäviä oireita sille tulee. Se syö tarjottavia silläkin uhalla, että tulee karsea olo. Jostain syystä se ei enää käy oikein missään ja nyt sitten ihmetellään, miksi ei. No miksiköhän?
Äidin keliakiasta tietää kyllä kaikki, mutta ei ole kukaan tainnut pahemmin vaivautua tekemään gluteenittomia tarjottavia, mikä itseltäni ilman sen kummempaa kokemustakin onnistuu. Tykkään viedä äidille leipomuksia ihan muuten vaan välillä kun se aina ilahtuu niin kovasti. :) Joo, ottaa päähän tuo muiden vinkuminen äidin keliakiasta. Musta on vinkuneet lähinnä ihmiset, jotka eivät ole koskaan joutuneet mulle edes tarjoamaan mitään.
Lokkeilet vuoden muiden luona. Kaverit kiittää, kun sulla on kerrankin naama muutenkin kuin norsunvitulla.
11 lisää. Ap, tarjoa ihan mitä haluat, mutta ilmoita nyt etukäteen, ettei ollut resursseja huomioida ihan kaikkia ihan kaikessa. Tällöin ruokarajoitteiset voivat tuoda eväät. Kukaan ei jää nälkäiseksi.
No on se nyt aika epäkohteliasta jos kutsuu vaikka keliakiaa sairastavan kotiin ja tarjoaa pelkkää vehnäpullaa. Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu huomioida nämä. Ja ei olenykyään vaikeaakaan.
No, minäkin olen kyllästynyt gluteenittomaan ruokavalioon. Siihen ei vain ole muutosta tulossa, koska keliakia on autoimmuunisairaus.
Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
muihin nirsoihin, etten taida tänä vuonna jaksaa järjestää mitään juhlia kenellekään.
Laita banaaneita pöytään, ne käy molemmille.
Minä olen itse väsynyt omaan gluteenittomaan ja laktoosittomaan ruokavaliooni.
Se kuule ap vituttaa aika rankasti kun ei voi syödä mitään hyvää ilman että maha turpoaa tai sattuu perkeleesti. Huvikseni en nirsoile. En vingu kenenkään tarjottavista ja otan aina varalta evästä mukaan. Ole ap onnellinen että voit itse syödä mitä vaan.
Selvä, tai sitten järjestät ja ilmoitat etukäteen niille ketkä ei juhlissa saa vatsaa täyteen.
Kyllähän se harmittaa hetken mutta ainakin sitten tietää että syö ennen ja jälkeen juhlien tai ottaa eväitä :D
"No on se nyt aika epäkohteliasta jos kutsuu vaikka keliakiaa sairastavan kotiin ja tarjoaa pelkkää vehnäpullaa. Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu huomioida nämä. Ja ei olenykyään vaikeaakaan."
- Niinpä - Tosin itse olen kyllä erinomaisen hyvin tiedostanut, että keliakia -ja varmasti monet muutkin ruokavaliot- ovat omiaan luomaan kitkaa sosiaaliseen kanssa käymiseen. Surullista. Itse olen usein tarjoutunut ottamaan vaikka omat eväät mukaan, koska niinhän se menee, että talo elää tavallaan - vieraat kulkee ajallaan, Mutta joskus kylä ihmetyttää kun tuntuu, sille, että eikö aikaa voi viettää yhdessä ilman, että pääosassa on aina syöminen tai sitten juominen ja tai molemmat.
Hei, ei sun tarvitse laittaa yhtään mitään erikoista heille. Laitat ne tarjottavat mitä itse näet hyväksi ja sillä siisti. Sitten on niiden vieraiden ongelma jos ei heille kelpaa.