Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsesi asua kotona niin kauan kuin haluaa?

Vierailija
10.06.2016 |

Siis esim opiskelujen jälkeenkin? Joko työttömänä tai töissäkäyvänä säästäen omaan asuntoon rahaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, joutuu tietysti osallistumaan joihinkin kuluihin. Meiltä ei potkita pois.

Vierailija
2/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko asiasta miehesi kanssa samaa mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa asua niin kauan kuin haluaa koska meillä on tilaa. Haluan kuitenkin että opiskelee, käy töissä, etsii töitä tai tekee vaikka vapaaehtoistyötä, kunhan ei jää kotiin makaamaan.

Vierailija
4/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa.

Vierailija
5/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oletan ja toivon että parikymppisenä haluaa muuttaa muualle. Mutta on tuohon vielä 10v aikaa.

Vierailija
6/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on Italiasta, että mitäpä luulet XD

Vierailija
7/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan!

Vierailija
8/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa! Nyt lapset on teinejä, joten ihan vielä tuo valinta ei ole edessä, mutta ekan kerran jo kolmen vuoden päästä. Ilman muuta saavat asua kotona  niin pitkään kuin haluavat, kunhan osallistuvat yhteisiin hommiin.

Vierailija
9/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI SAA!

Viimeistään 20vuotiaana pitää muuttaa pois ja itsenäistyä. Jos "lapsi" vielä reilusti yli 20v asuu vanhempien luona, on syytä kysyä, mikä on kasvatuksessa mennyt pieleen. 

Vierailija
10/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että tytölleni löytyy mukava asuntola viimeistään 20v tietämillä. Siihen asti olen hänen omaishoitaja.

Vierailija
11/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siinä mielessä, etten aio häntä kadulle potkaista missään tilanteessa. Mutta kannustan kyllä lähtemään omilleen, rakentamaan omaa elämäänsä. 20-vuotias asuu vielä meillä, mutta asiasta on jo hänen kanssaan puhuttu. Vielä ei mitään hätää, mutta jos vuoden tai viimeistään kahden kuluessa ei ole tapahtunut edistystä, niin sitten pitää alkaa keksiä muita keinoja kuin pelkkä keskustelu.

Vierailija
12/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saisi asua. Kyllä jo siinä vaiheessa muutetaan pois, kun opiskelut alkavat esim. yliopistossa. Tai kun ikää alkaa olla 23v. Ellei sitten ole erityistä syytä olla kotona, vaikkapa asuntopula tai psyykkinen ongelma, vaikka masennus niin ettei saa elämää hallintaan ja tarvitsee ihmisiä lähelleen.

Näin ovatkin muuttaneet, opiskelun perässä lukion jälkeen. Itse lähdin 17-vuotiaana lapsuuskodistani.

Vierailija
13/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan saa enää opintojen jälkeen aikuisena himassa lorvia!

Vierailija
14/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Siinä vaiheessa kun lapset on aikuisia, niin en halua asua enää omakotitalossa, vaan myydä sen pois ja ostaa kerrostalosta halvemman kaksion tai kolmion. Toivon mukaan laina tulee lähes kokonaan maksettua pois ja voidaan miehen kanssa tehdä kaikkea mihin ei nuorena ollut varaa :)

Vierailija
15/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että 21v pitää jo olla omillaan. Esikoinen pääsi nyt peruskoulusta eli vielä useamman vuoden tässä kotona saa olla. Jos lapsi ei itse irtaudu niin se on vanhempien tehtävä irrottaa.

Vierailija
16/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on Italiasta, että mitäpä luulet XD

Kysymys oli yleisesti kaikille. Omat vanhempani olivat vahvasti eri linjoilla tässä asiassa.

Vierailija
17/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa asua niin kauan kuin haluaa koska meillä on tilaa. Haluan kuitenkin että opiskelee, käy töissä, etsii töitä tai tekee vaikka vapaaehtoistyötä, kunhan ei jää kotiin makaamaan.

Aivan sama meillä. Todennäköisesti kuitenkin lähtevät ihan omasta halusta, molemmat ovat jo miettineet asiaa (+ - 18 vuotiaita).

Vierailija
18/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo teini vieläkin väittää, että tulee asumaan kotona aina. Riippuu ihan käytöksestä antaisinko asua. Mutta olen jo nyt välillä niin kypsä, joten luulen että saa jo parikymppisenä mennä opettelemaan itsestään huolehtimista.

Vierailija
19/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Minun 22 v poikani juuri ilmoitti asuvansa luonani 40-vuotiaaksi asti... Enpä tiedä...

Vierailija
20/39 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, kunhan osallistuu kotihommiin.

Myös mieheni asuu edelleen lapsuudenkodissaan, ikää 60+. Miksi hänen lapsensakin ei saisi asua kotonaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä