Tunnelmoitsija

Mökilläni on aikojen saatossa kellastuneet / tummuneet hirsiseinät. Siis sellaiset mitä näkee melkeinen jokaisessa Huvila & Huussi -ohjelman "ennen" osiossa. Ja aina ko. ohjelmassa mökkirempan yksi pääpiirre on se, että mökki maalataan sisältä valkoiseksi tai petsataan vaalean harmaaksi. Ja aina se lopputulos on toki valoisa ja avara, mutta mielestäni sieluton, ankea ja kylmä. Mulla taitaa olla jotenkin ihan järjettömän huono sisustusmaku kun rakastan näitä tummuneita, puun värisiä seiniä? :) Kaikki huonekalut on vanhoja, suunnilleen 50-luvulta, ja esim. ruokapöytä on saman värinen puinen funkispöytä kuin mitä seinätkin. Varsinkin syksyllä ja talvella tämä mökkeröinen on mielestän mielettömän kodikas kun kynttilät ja muutama satunnainen lamppu värjää koko mökin sisustan kotoisaan hehkuun. En tiedä - itse en vaan pidä noista vanhojen hirsimökkien modernisoinneista kalvakaksi. Jotenkin niistä lähtee sielu.

• ylös 8
  • alas 8

Kommentit (8)

Vierailija

Minä lähinnä ihmettelen, että millähän maalilla  ne niitä maalaa, kun maalinkin pitäisi olla hengittävää.

Jokainen tyylillään. Et varmasti ole poikkeus.

Vierailija

Tulee mieleen että onko 20 vuoden päästä buumi että valkoiset maalit kaavitaan pois jotta saadaan taas puupinta esille, ja silloin sitä valkoista maalia pidetään jotenkin aikansa nähneenä. Vähän kuten 90-luvun sinertävän-kukertavat kylpyhuonekaakelit ja "kaakeliboordit" joita tungettiin joka kylppäriin, ja nyt sellaisia ei halua kukaan.

Ehkä nyt nuo puun väriset seinät eivät ole muotia, mutta jos niihin ei kyllästy ja varsinkin jos niistä pitää niin kannattaa säilyttää ne. Eiköhän ne sitten kohta puoleen ole taas sisustuslehtien kuuminta hottia, ja "jälkeen" kuvissa :)

• ylös 10
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen itse asunut puunvärisessä hirsitalossa lapsuuteni ja voi sitä ilon päivää, kun pääsin muuttamaan ekaan soluasuntoon, jossa oli valkoiset kipsilevyseinät! Sain kai yliannostuksen tuosta puunväristä. Mutta mökillä vaalensin seinät suopakuuraamalla, maalia ei hirsiin laiteta, pilalle menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen itse asunut puunvärisessä hirsitalossa lapsuuteni ja voi sitä ilon päivää, kun pääsin muuttamaan ekaan soluasuntoon, jossa oli valkoiset kipsilevyseinät! Sain kai yliannostuksen tuosta puunväristä.

Hahaa, niin aivan - omassa lapsuudenkodissa taas oli hyvin vaalea värimaailma, joten ehkä tämä kumpuaa sieltä :) Sitä kaipaa jotain mihin ei ole tottunut! -ap

Vierailija

mitä ei nykypäivänä maalattais valkoiseksi? Tuntuu edelleen olevan vahva sisustustrendi, että lähes kaikki on valkoista. Helppo toki sisustaa, kun kaikki sopii värin puolesta vaivatta yhteen.

Vierailija

Itseäkin  mietityttää just tuo hengittävyys. Harmaan petsin vielä jotenkin ymmärtää mutta valkoinen maali?

Vierailija

Vastavalmistuneella mökillämme on hirsiseinät vahattu valkoiseksi. Se hengittää ja on luonnonmukaista. Siinä on mehiläisvahaa.

Vierailija

No useimmat ihmiset kaipaa sisustukseen vaihtelua. Ei samannäköistä jaksa ikuisuuksia katsoa, se on vähän sama kuin katselisi ikuisuuden samaa maisemaa eikä ikinä kävisi missään kauempana. Itse katselin koko lapsuuden tummuneita puisia seiniä ja ne nykyään ahdistaa, ovat jotenkin niin pimeät ja synkät.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.