Gluteeniton ja maidoton tarjoilu, onko Mokkapalat liian arkista?
Mulla on sitten hygieniapassi:) ja omat astiat näille sekä riittävästi kylmäsäilytystilaa enkä myy näitä. Osaan tehdä hyvin mokkapalat ja muffinseja. Kakkuja en osaa oikein tehdä kauniita, tavalliset kakut tulee oikeasta leipomosta. Mutta gluteenittoma tuo leipomo ei tee eikä täällä ole ketään, kehen oikein voisin luottaa, joten tekisin mieluiten itse. Vai olisiko joku kääretorttu parempi, se onnistuu myös perunajauhoista.
Kommentit (11)
Ihan sama juhlallisesta, musta on upeeta, että joku viittii tehdä gluteenittomia. Syön ja ostan mielelläni aina himaankin.
Siis liian arkisia mihin tarkoitukseen?
Miehen viisikymppisille, anteeksi unohtui.
Mokkapalat on oikein hyvä valinta. Kääretorttukin toki, kun pistää hyvät täytteet.
mä tekisin perunaleivoksia. ne on ollu mun herkkua muksusta lähtien. :)
Oikein hyvä valinta - ei ongelmaa. :) Luultavasti menekki on suuri eli tee koko porukalle eikä vain sille gluteenittomalle. :D
Vinkin antaisin vielä kyllä tuohon kakkuasiaan. :) Olen itse tehnyt vuosikausia kakkuja gluteenittomana ja ovat onnistuneet hyvin kun olen vaan sokerikakkupohjaohjeessa jättänyt tavalliset jauhot pois ja korvannut gluteenittomilla jauhoilla. :) Ei ole mitään ekstrajuttuja tarvinnut laittaa. :) Tosin sitten kun pitää olla maidotonkin niin olisin jo hieman ulalla miten laittaa täyte kun ohjeissani on täytteissä/kuorrutuksessa aina joko kermaa, rahkaa tai muuta maitotuotetta. No ehkä suklaakakku suklaakuorrutuksella (taloussuklaa lienee maidoton) onnistuisi ja hedelmiä väliin mutta tämähän on vain omaa kokemattomuuttani eikä sinun ongelmasi. :)
Kääretortussa pitää muistaa sitten täytekin maidottomana. Mokkapalat sopii hyvin.
Joo pellillisen aattelin tehdä ja 60 cm uuni on, eli isonnan vähän taikinaa. Siitä riittää monelle. Ehkä teen sen kääretortun lisäksi. Olisiko mustikkavadelma-hyvä? noita on vielä jäljellä pakkasesa.
Sokeritonta, tarvitseeko vielä nykyään? Enemmänhän he välttävät hiilareita yleensä kuin sokeria, ainakin pojan kaveri. Tarjolle tulee myös juustoleipää ja pieniä cocktailpiirakoita, vanhukset tykkäävät noista piirakoista, joten muilta ei sitä kysytä :). Ruokatarjoilua ei tule. Mietimme vielä muita.
Hitusen offtopic, mutta minua aina makeasti naurattaa nämä muodin/trendien vuoksi viljaproteiinia / matotuotteita välttelevät.
Etenkin, kun yleensä nämä välttelevät ihmiset ovat ylipainoisia naisia, joilla on itse diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta.
Nythän on niin, että maitotuotteet ovat suomalaisten tärkein jodin lähde ja viljatuotteet tärkein seleenin lähde. Jodi ja seleeni taasen ovat ravintoaineita, joiden riittävä saanti on kilpirauhasen normaalin toiminnan edellytys.
Ei ymmärrä.
Mokkapalat on aina varma valinta. Kääretorttu juhlavampi.