Menkkoja ei ole ollut kahteen kuukauteen, mutta raskaustestit ovat negatiivisia. Mitä teen?
Pitäisikö huolestua? Mulla on ollut säännöllinen kierto, ja tiistaina olisi pitäneet alkaa toiset menkat. Viimeksi mulla on olleet menkat huhtikuussa, eli toukokuu jäi välistä, ja nyt jää vissiin tämäkin kuu.
Raskaustestejä olen tehnyt ainakin 10, kaikki olleet negatiivisia.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Oletko alipainoinen, tai yli 40v?
Mun bmi on 28, ikää 25 vuotta.
Kuinka uusavuton olet kun pitää tämmöistäkin netissä kysyä...Mene lääkäriin.
Menet lääkäriin. Kuukautisten poisjäänti voi olla oire myös tulehduksista, tai esim. klamydiasta. Toki voi olla niinkin, että jostain syystä hormonit vain heittelevät, mutta silloinkin saat lääkäristä reseptin esim. niihin teroluteihin tmv., joiden avulla kuukautiset tulevat taas. Voihan kuukautisten poisjäänti olla myös oire pco:sta, mutta myös ihan vaan ilman syytäkin tapahtuvaa. Joka tapauksessa, lääkärissä pitää käydä ainakin tarkistuttamassa ettei ole mitään tulehdusta tms.
Voihan ne jäädä poiskin, sekin on ihan normaalia. Onko ollut paljon stressiä viime aikoina? Eikös ainoastaan verikokeella saa varmuuden raskaudesta, oletko tehnyt vaan niitä tikkutestejä? Lääkäriin silti menisin ihan jo mielenrauhani vuoksi.
Mulla on pco. "normaali" kiertoni pituus on 1-7kk. Ovulaatio on ollut kierron 55-57p, jokaisen lapsen kohdalla :)
Varaa aika gynekologille. Hän voi tarkastaa ultralla tilanteen. Minulla kerran vastaavassa tilanteessa käynnistettiin kierto terolut-lääkkeellä.