Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos teet lapsia saat vaivoja.

Vierailija
10.06.2016 |

Multa lähti hampaat kuten Super Marjolta raskauden takia. Nyt odotan tekareita koska implantteihin ei ole varaa. Hiukset lähtivät tupotottain mutta kasvoivat takaisin. Kaveri sai kohdun laskeuman ja menee kohdunpoistoleikkaukseen. Myös repemiä on moni saanut. Ei siis kannata lapsia tehdä jos meinaa hyväkuntoisena säilyä.Miksi näistä vaivoista puhutaan niin vähän?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että suurin osa odottavista naisista syö normaalisti, eivätkä hampaat lähde niin kuin Supermarjolla. 

Vierailija
2/6 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että suurin osa odottavista naisista syö normaalisti, eivätkä hampaat lähde niin kuin Supermarjolla. 

Kyllä minä ainakin söin normaalisti raskaana ollessa en ole mikään kovin hoikka. Söin lisäsi kalkkia ja kävin hammaslääkäritarkastuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa lähti hampaat kuten Super Marjolta raskauden takia. Nyt odotan tekareita koska implantteihin ei ole varaa. Hiukset lähtivät tupotottain mutta kasvoivat takaisin. Kaveri sai kohdun laskeuman ja menee kohdunpoistoleikkaukseen. Myös repemiä on moni saanut. Ei siis kannata lapsia tehdä jos meinaa hyväkuntoisena säilyä.Miksi näistä vaivoista puhutaan niin vähän?

Ei pidä yleistää tässäkään. Itse olen saanut kaksi lähempänä neljääkymppiä ja ainut muisto kropassa raskauksista vähän pömppö alamaha, jonka saisi varmaan litteämmäks jumpalla. Toki joillekin saattaa jotain vaivoja tullakin, en sitä kiellä, mut en ois ehkä uskaltanut nauttia odotuksistani yhtään, jos olisi peloteltu kaikista mahdollista tulevista vaivoista.

Vierailija
4/6 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa. Mikä aiheuttaa hampaiden putoamisen raskauden aikana? Siis ihan lääketieteellistä selitystä kaipaan. Super marjon tapauksesta en löytänyt muuta tietoa kuin että joku vauva-ajan väsymys tms. Kiinnostaisis tietää enemmän asiasta mutta en löydä mitään faktoja asiasta edes googlella.

Vierailija
5/6 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi että suurin osa naisista ei saa mitään vaivoja. En itsekään ole saanut vaikka olen synnyttänyt kuusi lasta.

Vierailija
6/6 |
10.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli näennäisestä tervehtymisestä huolimatta niin kovia kipuja alapäässä puoli vuotta etten pystynyt istumaan ja välillä itkin kun pelotti mennä vessaan kakkoselle. Pyysin lääkäriltä vähän vahvempaa särkylääkettä, koska tavallinen burana tai panadol ei auttanut. Lääkäri sanoi vain että ei voi olla noin kovia kipuja, eikä myöskään tutkinut tilannetta sen enempää.

Luulen että vaivat ovat hävettyjä ja vaiettuja juuri sen ja ehkäpä jonkinasteisen väheksynnän vuoksi. Naiset ovat aina synnyttäneet ja tulevat aina synnyttämään, mitä siitä nyt haloota tekemään jne.

Minua lääkäri tosiaan ei tutkinut tai uskonut omaan kokemukseeni kivuista, joten mitä siitä muillekaan puhumaan. Tulin itse, sitten jälkikäteen, siihen tulokseen että kovin todelliset kipuni johtuivat pahoista peräpukamista. Sen lisäksi kipukokemusta pahensivat synnytyksen aiheuttamat pelot pahojen repeämien vuoksi ja se että itse synnytyskin oli suhteellisen traumaattinen eikä mitään käsitelty jälkikäteen. Enkä ymmärtänyt vaatia sitä.

Seuraava synnytys olikin sitten aamupäivällä ohi tunnissa ja illalla olimme vauvan kanssa kotona jo. Sanoisin sitä eheyttäväksi kokemukseksi.