Miksi synnytysvauriot eivät kiinnosta miehiä?
Tuli mieleen tuosta pitkästä keskustelusta, jossa keskustellaan synnytyksen tekemistä tuhoista ja kerrotaan omia kokemuksia. Yleensä kun asia koskettaa miehiä, asia hoidetaan kuntoon. Moni ajattelee "naisen vartalo, naisen ongelmat", mutta kyllähän tämä miehiäkin koskettaa.
Mies on löytänyt upean naisen, jonka kanssa haluaa jakaa elämänsä ja perustaa perheen. Iloisen perhetapahtuman seuraukset ovatkin rajut: naisen vartalo on muuttunut lopullisesti.
Normaali arki käy haastavammaksi. Naisen on vaikeampaa liikkua, hän ei ole yhtä ketterä ja notkea kuin aiemmin ja jopa istuminen tai selällään makaaminen voivat olla lähes mahdottomia.
Naisen pidätyskyky heikkenee, vahinkoja sattuu, vessoja pitää päivystää julkisilla paikoilla ja liikunnan harrastamisen kynnys nousee (jopa venyttely ja tanssiminen voivat olla liikaa). Elämänsä kunnossa ollut nainen on vaippojen tarpeessa. Aivastaessa lirahtaa, ulostaessa heikoilla lihaksilla on vaikea työntää massaa ulos.
Napa ja vatsa näyttävät erilaisilta kuin ennen raskautta. Naisen kengänkoko ja lantion ympärys voivat muuttua pysyvästi. Naisen vartalossa on raskausarpia, rinnat roikkuvat tyhjinä.
Alapää näyttää erilaiselta, se valuu alaspäin ja pil lun suonikohjut ovat valtavat, reikään on mahdoton päästä käsiksi. Alapää on löysä eivätkä lihasten treenaamiset auta mitään. Kohtu ja peräsuoli ovat vaarassa valahtaa kokonaan ulos.
Seksiä ei enää ole, koska naisen vartalo ei kestä sitä. Seksielämä on mennyttä vuosiksi.
Kaikki tämä vaikuttaa naisen psyykeen ja minäkuvaan.
Tokikaan kaikille naisille ei tapahdu näitä asioita, mutta suurelle osalle tapahtuu ja asian pitäisi kiinnostaa miehiäkin.
Kommentit (57)
AV:lta olen lukenut että synnyttäneen naisen kroppa vaan paranee, alapää tiukkenee, mies suorastaan himoitsee ja seksi vaan lisääntyy.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Suu ja naali kestää kalun vaikka vagina olisikin vähän vaurioilta synnytyksestä. Lopettakaa valitus turhista.
Vierailija kirjoitti:
Noi kaikki oireet ovat yleensä parannettavissa. Kun mies haluaa isäksi hän on tietoinen siitä mitä synnytyksestä seuraa. Hän on valmis siihen että se upea nainen on äiti.
ei Suomessa nainen saa seksuaalihaittoihin hoitoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi kaikki oireet ovat yleensä parannettavissa. Kun mies haluaa isäksi hän on tietoinen siitä mitä synnytyksestä seuraa. Hän on valmis siihen että se upea nainen on äiti.
Ei niin. Pitää vaan hyväksyä itsensä ja puolison kestää se jos seksin aikana nyt pikkasen tulee pissaa tai kakkaa päälle/ peräsuoli luiskahtaa lemmen leikeissä ulos. Miehen kai pitäisi vain tyyneesti tunkea peräsuolikin paikoilleen ja sanoa vaimoilleen miten kaunis hän on ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Tuo aloitusviestin listaus huvitti :D eikös miehet pysy sitten koko elämänsä hyvässä kuosissa kun ei tarvitse olla raskaana ja synnyttää? Jaa-a, se on ihan oikea ilmiö että miehillekin mm. kertyy raskauskiloja!
Voi kun miehet voisi synnyttää. Voi sitä marinan määrää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi. Lisää syitä olla koskaan synnyttämättä. En todellakaan halua tuhota kehoani ja loppuelämääni tuollaisella. Itse pidän seksistä ja olisipa syvältä olla ilman sitä.
Sektio!
Sektiota ei voi valita, ellet ole valmis maksamaan taivaallisia summia synnyttämisestä.
Pelkopolillakin tuputetaan viimeiseen asti luonnollista synnyttämistä ja sen hyötyjä tulevalle lapselle (ne ovat totta).
Vaikka siis itse pelkäisit kuollaksesi synnyttämistä, kipuja, mahd. komplikaatioita ja muuta.
Kyllä minua kiinnostaa. On vain oikeus ja kohtuus että terveydenhoito tekee voitavansa synnyttäneiden vahinkojen korjaamiseksi ja minimoimiseksi. Ja kyllä, miestenkin tulee mielestäni perheenjäseninä olla apuna ja tukena tässä asiassa kykynsä mukaan. Emmehän me miehet kuitenkaan synnytä vaan tämä on naisten tehtävänä biologian vuoksi mutta kun jokaisella lapsella on isä joka on myös mukana siinä koko hommassa, jos ei satu olemaan vain sperman luovuttaja.
M39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Pitää vaan hyväksyä itsensä ja puolison kestää se jos seksin aikana nyt pikkasen tulee pissaa tai kakkaa päälle/ peräsuoli luiskahtaa lemmen leikeissä ulos. Miehen kai pitäisi vain tyyneesti tunkea peräsuolikin paikoilleen ja sanoa vaimoilleen miten kaunis hän on ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Epäilisin kyllä että saa. Itse asiassa tunnen äitejä joita on hoidettu tämän asian tiimoilta.
Tämä on hyvä että näistä kerrotaan että nainen voi itse päättää haluaako mitään noista muutoksista kehoonsa ja millä hinnalla.
Kun kroppa ei alun alkaenkaan koskaan ole ollut täydellinen ja timmi ja sellaisenaan mies on minuun rakastunut, niin eipä ihan hirveästi ole harmittanut raskauden ja synnytyksen aiheuttamat pikkuviat. Joo, valtavat tissit roikkuvat, en ehkä ole ihan niin tiukka kuin ennen ja arpiakin löytyy jos tarkkaan syynää. Mutta edelleen olen lämmin, pehmeä huolehtiva ja seksuaalisesti hyvin halukas nainen. Onneksi emme vaadi miehen kanssa kummatkaan toisiltamme fyysistä täydellisyyttä, aika kun tekee meille kaikille omat temppunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi. Lisää syitä olla koskaan synnyttämättä. En todellakaan halua tuhota kehoani ja loppuelämääni tuollaisella. Itse pidän seksistä ja olisipa syvältä olla ilman sitä.
Sektio!
Sektiota ei voi valita, ellet ole valmis maksamaan taivaallisia summia synnyttämisestä.
Pelkopolillakin tuputetaan viimeiseen asti luonnollista synnyttämistä ja sen hyötyjä tulevalle lapselle (ne ovat totta).
Vaikka siis itse pelkäisit kuollaksesi synnyttämistä, kipuja, mahd. komplikaatioita ja muuta.
Sektion saa kyllä pelkopolilta ihan jokainen, vaikka sitä alatietä tuputetaan.
Raskaus sitä kroppaa eniten muuttaa, ei niinkään synnytystapa.
Naiset ovat sillä lailla itsetuhoisia, että eivät useimmiten pysty vastustamaan munasarjojensa/kohtunsa käskytystä ja ennemmin tai myöhemmin haluavat itsensä pilata.
Asian voisi hoitaa kuntoon jättämällä lisääntymisen välistä, mutta vaikea tuota on miehenä estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektio!
Vaikka siis itse pelkäisit kuollaksesi synnyttämistä, kipuja, mahd. komplikaatioita ja muuta.Sektion saa kyllä pelkopolilta ihan jokainen, vaikka sitä alatietä tuputetaan.
Eivätpä vaan ole saaneet kaikki omat tuttavani _vain_ pelkän synnyttämisen pelon vuoksi.
Varmasti riippuu toki osin siitäkin, missä olet synnyttämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektio!
Vaikka siis itse pelkäisit kuollaksesi synnyttämistä, kipuja, mahd. komplikaatioita ja muuta.Sektion saa kyllä pelkopolilta ihan jokainen, vaikka sitä alatietä tuputetaan.
Eivätpä vaan ole saaneet kaikki omat tuttavani _vain_ pelkän synnyttämisen pelon vuoksi.
Varmasti riippuu toki osin siitäkin, missä olet synnyttämässä.
No tottakai sektion saa. Jos ei vaan suostu synnyttämään muuten.
Kaikki eivät vaan halua lapsia. Voisitte puhua yhdessä jostain muusta aiheesta.