Miksi synnytysvauriot eivät kiinnosta miehiä?
Tuli mieleen tuosta pitkästä keskustelusta, jossa keskustellaan synnytyksen tekemistä tuhoista ja kerrotaan omia kokemuksia. Yleensä kun asia koskettaa miehiä, asia hoidetaan kuntoon. Moni ajattelee "naisen vartalo, naisen ongelmat", mutta kyllähän tämä miehiäkin koskettaa.
Mies on löytänyt upean naisen, jonka kanssa haluaa jakaa elämänsä ja perustaa perheen. Iloisen perhetapahtuman seuraukset ovatkin rajut: naisen vartalo on muuttunut lopullisesti.
Normaali arki käy haastavammaksi. Naisen on vaikeampaa liikkua, hän ei ole yhtä ketterä ja notkea kuin aiemmin ja jopa istuminen tai selällään makaaminen voivat olla lähes mahdottomia.
Naisen pidätyskyky heikkenee, vahinkoja sattuu, vessoja pitää päivystää julkisilla paikoilla ja liikunnan harrastamisen kynnys nousee (jopa venyttely ja tanssiminen voivat olla liikaa). Elämänsä kunnossa ollut nainen on vaippojen tarpeessa. Aivastaessa lirahtaa, ulostaessa heikoilla lihaksilla on vaikea työntää massaa ulos.
Napa ja vatsa näyttävät erilaisilta kuin ennen raskautta. Naisen kengänkoko ja lantion ympärys voivat muuttua pysyvästi. Naisen vartalossa on raskausarpia, rinnat roikkuvat tyhjinä.
Alapää näyttää erilaiselta, se valuu alaspäin ja pil lun suonikohjut ovat valtavat, reikään on mahdoton päästä käsiksi. Alapää on löysä eivätkä lihasten treenaamiset auta mitään. Kohtu ja peräsuoli ovat vaarassa valahtaa kokonaan ulos.
Seksiä ei enää ole, koska naisen vartalo ei kestä sitä. Seksielämä on mennyttä vuosiksi.
Kaikki tämä vaikuttaa naisen psyykeen ja minäkuvaan.
Tokikaan kaikille naisille ei tapahdu näitä asioita, mutta suurelle osalle tapahtuu ja asian pitäisi kiinnostaa miehiäkin.
Kommentit (57)
Vastaus synnytysvaurioihin ja raskauden aiheuttamiin muutoksiin on keinokohtu. Minä en ole tiedemies tai nainen joten minä en voi sitä kehitellä.
Vierailija kirjoitti:
Monet vauriot tulevat jo raskaudessa, ei vain synnytyksessä. Alapää muuttuu, raskausarvet, sisäelimet ja lihakset vaihtavat paikkaa, liitoskivut, virtsankarkailu, jne.
Anteeks mitä??
Vierailija kirjoitti:
Useimmat selviävät synnytyksistä pahemmitta vaurioitta ja aika korjaa loput. Onneksi vakavat vammautumiset ovat harvinaisia. Kyllä miehenkin varatalo muuttuu iän myötä. Ja naisen vartalo muuttuu vaikkei synnyttäisikään. Kukaan ei ole nuori ja nuoren näköinen ikuisesti. Monille miehille lapset ja perhe on kuitenkin viimeisen päälle timmiä vaimoa tärkeämpää, joten kyllä ne sietää sen, ettei vaimon rinnat ole enää koskemattomat ja vatsanahkakin on löysempää.
Parisuhteen korvaaminen lapsella on se yleisin ja vaikein ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vauriot tulevat jo raskaudessa, ei vain synnytyksessä. Alapää muuttuu, raskausarvet, sisäelimet ja lihakset vaihtavat paikkaa, liitoskivut, virtsankarkailu, jne.
Anteeks mitä??
Kuvitteletko, että sellainen 50 cm:n ja 3,5 kilon vierasesine vatsaontelossa ei vaikuttaisi sisäelinten sijaintiin? Tai esim. vatsalihaksiin?
No miksi sen pitäisi kiinnostaa? Auttaako se jotain että miestä kiinnostaa ja se voivottelee siinä myötäeläen kun lirahtaa housuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks mitä??
Kuvitteletko, että sellainen 50 cm:n ja 3,5 kilon vierasesine vatsaontelossa ei vaikuttaisi sisäelinten sijaintiin? Tai esim. vatsalihaksiin?
Sillä tavalla kuvittelin, että en tajunnut lihasten supistuvan sinne vatsaonteloon ja sisäelinten levittäytyvän ympäri kehoani.
Olen lapseton 30+ nainen ja minua ällöttää tietynlaiset miehet jotka ovat viihteellä ja vonkaamassa, ja vetävät sen itkukortin meidän lapsettomien naisten seurassa että "vaimo on ällöttävä kun on synnyttänyt ja sen alapää on kauhea ja venähtänyt ja revennyt ja mä haluun erota ja kun en saa siltä enää huomioo enkä mitään kun tuli se vauva....."
Tekis mieli vetäistä tuollaista raukkismiestä turpaan! Ollaan usein sanottukin semmosille muiden lapsettomien kavereiden kanssa että osta sitten tiukka kuminukke panovehkeeksi koska et ole oikeaa naista ansainnut. Tuntuu oikeasti pahalta näiden miesten vaimojen ja lasten puolesta :(
Mulle on riittänyt ihan hyvin että omaa miestä raskauden aiheuttamat muutokset on kiinnostaneet. En ole tarvinnut siihen useampaa miestä.
Seksi on toki jonkin verran muuttunut mutta on ollut nautinnollista niin raskausaikana kuin jo muutama viikko synnytyksestä.
Valitettavasti toki vatsalihakseni ja muutenkin ole joutunut treenaamaan itse. Hirvittävästi hyötyä ei ole ollut vaikka mies olisi hukinut niiden puolesta kuinka paljon tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton 30+ nainen ja minua ällöttää tietynlaiset miehet jotka ovat viihteellä ja vonkaamassa, ja vetävät sen itkukortin meidän lapsettomien naisten seurassa että "vaimo on ällöttävä kun on synnyttänyt ja sen alapää on kauhea ja venähtänyt ja revennyt ja mä haluun erota ja kun en saa siltä enää huomioo enkä mitään kun tuli se vauva....."
Tekis mieli vetäistä tuollaista raukkismiestä turpaan! Ollaan usein sanottukin semmosille muiden lapsettomien kavereiden kanssa että osta sitten tiukka kuminukke panovehkeeksi koska et ole oikeaa naista ansainnut. Tuntuu oikeasti pahalta näiden miesten vaimojen ja lasten puolesta :(
Mulla on lapsia, mutta näitä vonkaajia on sattunut munkin kohdalle. Jotkut miehet on ihan uskomattomia törppöjä. Sitten kun niille sanoo, että on mullakin lapsi niin useammin kuin kerran on silti jatkettu vonkaamista "eiköhän sun alapää oo ihan jees, vink,vink". Voi oksetus.
Joskus tuntuu että joitakin miehiä ei muu naisessa kuulostaa kuin se miten synnytys tai vanheneminen naisen kehoa vaurioittaa.
Olen mies ja ihmettelen välillä samaa. On ihan selvää, etten laita elämäni aikana ketään naista kärsimään tuollaisista vammoista ja vaurioista. Eihän lapsen hankkiminen tee edes ihmistä onnellisemmaksi, joten miksi vaivautua? Luonnossa tapahtuu kaikkea väkivaltaista ja brutaalia, mutta ei siihen tarvitse lähteä mukaan. Nautitaan olostamme se aika, kun täällä ollaan, ja palataan sitten ihanaan olemattomuuteen.
maajussi kirjoitti:
Hei,
olen mies ja kyllä ne synnytysvauriot kiinnostavat, mutta mitä minä niiden estämiseksi pystyn tekemään?
Hankkimaan vasektomian.
Miten niin miehiä ei kiinnosta? Miksi luulet että äijät välttelee sitä lasten hankintaan viimeiseen saakka? Sitä ei kehdata sanoa suoraan että muksut on "ihan kivoja" mutta sillä hinnalla mitä ne tekee naisen kropalla ei ole sen arvoista.
Ei teistä varmaan kukaan antaisi anteeksi jos miehenne tuollaista sanoisi.
Sitten kun muksu tulee joko miehen annettua periksi, uskallettua ottaa riski, täysin tietämättömänä mitä tulee tapahtumaan tai yksinkertaisesti naisen jätettyä ehkäisyt pois, on asiasta turha märistä enää ja siitä on kovin vaikea puhua naisen kanssa ilman syttymisen pelkoa. Pelkästään lenkin ehdottaminen menee hankalaksi jos nainen on epäillyt olevansa lihava/lihonut.
Tai sitten minä vain turhan varovainen teidän käsittelyssä
Kolme lasta olen maailmaan pykännyt ja mitään noista ap:n esimerkin jutuista en enää muistele, koska ne eivät ole oleellisia millään tavoin ja haittaa täysipainoista elämääni. Voisihan sitä itkeä raskautta, synnytystä ja imetystä vaikka koko ikänsä, mutta silloin on jo pään sisällä ongelmia.
Synnytysten jälkeen olin haluton ja koska lähes heti aloin käyttämään suosituksia noudattaen hormonaalista ehkäisyä, niin haluttomuus jatkui vuosia aina siihen saakka kunnes steriloinnin myötä sain ehkäisyn pois. En kuitenkaan alkanut draamakuningattareksi haluttomuuteni takia, vaan vähintään joka toinen päivä tein aloitteen tai osallistuin heti miehen aloitteen jälkeen seksiin. Eikä se pahalta tuntunut, vaikka ei ehkä oikein miltään muultakaan, mutta läheisyyttä siinä tuli ja mies oli tyytyväinen, joten aina minulta se varttitunti liikenee. Haluttomuus on ihan oma valinta myös ja miten asian ottaa. Tällä hetkellä voisin harrastaa seksiä siis vaikka pari kertaa päivässä jos asia mahdollinen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä olen päättänyt, että jos joskus lapsia haluan, niin vaadin sektion. Sanoi mies mitä sanoi.
N25
Kannattaa ensisijaisesti olla haluamatta lapsia. Anoppi synnytti kaksi kertaa sektiolla. Nyt hänellä on roikkuva vatsanahka ja tenat käytössä. Toki olisi varmaan vanha ja ryppyinen nainen siinäkin tapauksessa, jos olisi jäänyt lapsettomaksi. Mutta silloin en tuntisi häntä, enkä myöskään saisi olla naimisissa maailman parhaan aviomiehen kanssa. Kaikella on puolensa.
Sukulaisnainen kauhistelee raskautta ja lasten saamisista alateitse. Hän ei vain usko, että voin olla aivan kunnossa, vaikka olenkin synnyttänyt useamman lapsen. Hänelle se on hyi hyi ja ei uskalla itse edes ajatella raskautta, vaikka todennäkösimmin hänelläkin se menisi hyvin. Häntä hirvittää kuulla jo, kun kerron, että kyllä kakkaaminen ja pisiminen onnistui heti synytyksen jälkeen minulla ilman kipuja.
maajussi kirjoitti:
Hei,
olen mies ja kyllä ne synnytysvauriot kiinnostavat, mutta mitä minä niiden estämiseksi pystyn tekemään? En ole lääkäri. Eniten ihmettelen, että nykyään lääkäreistä on yli puolet naisia, niin miksei nämä naislääkärit tee mitään niille synnytysvaurioille?
Sen takia, että nainen on naiselle susi. Osa naisista ei nauti ollenkaan yhdynnästä ja saattaapi olla, että se sitten ilmenee mm kauteutena niille, jotka todella nauttivat. Eivät siis ymmärrä, että mitä osa naisista menettää synnytyksessä. Sitten kun osa niistä jotka eivät ole ennen nautitneet, alkavat synnytyksen jälkeen nauttimaan, niin luulevat vielä, että kaikilla naisilla olisi niin...
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta olen maailmaan pykännyt ja mitään noista ap:n esimerkin jutuista en enää muistele, koska ne eivät ole oleellisia millään tavoin ja haittaa täysipainoista elämääni. Voisihan sitä itkeä raskautta, synnytystä ja imetystä vaikka koko ikänsä, mutta silloin on jo pään sisällä ongelmia.
Synnytysten jälkeen olin haluton ja koska lähes heti aloin käyttämään suosituksia noudattaen hormonaalista ehkäisyä, niin haluttomuus jatkui vuosia aina siihen saakka kunnes steriloinnin myötä sain ehkäisyn pois. En kuitenkaan alkanut draamakuningattareksi haluttomuuteni takia, vaan vähintään joka toinen päivä tein aloitteen tai osallistuin heti miehen aloitteen jälkeen seksiin. Eikä se pahalta tuntunut, vaikka ei ehkä oikein miltään muultakaan, mutta läheisyyttä siinä tuli ja mies oli tyytyväinen, joten aina minulta se varttitunti liikenee. Haluttomuus on ihan oma valinta myös ja miten asian ottaa. Tällä hetkellä voisin harrastaa seksiä siis vaikka pari kertaa päivässä jos asia mahdollinen olisi.
No jos sinä haluat olla miehellesi prostituoitu, niin ok, mutta älä oleta että kaikille naisille omien biologisten reaktioiden ohittaminen on ok.
Noi kaikki oireet ovat yleensä parannettavissa. Kun mies haluaa isäksi hän on tietoinen siitä mitä synnytyksestä seuraa. Hän on valmis siihen että se upea nainen on äiti.
Totta. Se on ihan se ja sama missä kunnossa kroppa tai pillu ovat, jos vaimon halut loppuvat kuin napin painalluksesta, kun lapsiluku on täynnä.