Isovarpaassa niin kova vihlova kipu, että henki salpautuu
Varpaassa on vaivaisenluu, ainakin lievä, mutta tuskin se on kivun syy, vai? En ole sitä ikinä mitenkään pahasti satuttanutkaan. Varvas naksahtelee, kun laitan varpaat koukkuun ja avaan ja joskus kävellessään kengittä. Kihtiä tämä tuskin on, olen aika nuori ja muutenkaan kihtiä aiheuttavat ruoka-aineet ja olut eivät oikein kuulu ruokavaliooni tai en nauti niitä paljon.
Kommentit (18)
Mulla on sama juttu, enkä todellakaan tiedä, että mistä johtuu. Joskus se yht'äkkiä tuleva kipu varpaassa on niin kova, että joudun nukkumaan/hilppailemaan kotona kylmäpussi jalkaan köytettynä. Sitten se yht'äkkiä on taas tipotiessään tullakseen vaikka kahden viikon päästä takaisin. Joskus nopeammin.
Myös jalkapöydät tulee välillä kävelystä niin hemmetin kipeäksi, että voisi luulla olevan murtuneen. Mutta ei ole.
Ja tosiaan tuohon ei tarvitse edes liikuntaa, vaan pamahtaa ykskaks istuissa tai nukkuessa päälle se kipu. Se on aivan jumalattoman tuskainen.
T:2
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan tuohon ei tarvitse edes liikuntaa, vaan pamahtaa ykskaks istuissa tai nukkuessa päälle se kipu. Se on aivan jumalattoman tuskainen.
T:2
Kihti.
Kihti mullakin on ollut mielessä, mutta jotenkin en ole halunnut uskoa sen olevan niin. Perkele. T:2
Kihdiltä kuulostaa. Kyllä sitä voi esiintyä nuorillakin ja ruokailutottumuksista riippumatta.
Arcoxiaa namaan, auttaa suht nopeesti.
Hae lähete verikokeeseen missä otateen uraatti.
Mulla alkoi eds isovarvaskivulla, mutta se ei tullut ja mennyt, vaan oli tultuaan kauan kipeä. Terveyskeskuksessa otettiin kihtikoe ja jännetuppotulehdustakin epäiltiin. Olin 26-vuotias.
Ei sitten ole mieleen tullut käydä lääkärissä???
Selkärankareuma alkoi oireilla itsellä juuri noin, jalkaterän nivelissä ensin. Kivut pahenivat rasituksessa, mutta nivelet saattoivat tulla kipeäksi ilman rasitustakin. Kipin kapin lääkäriin.
Niin ja kipu tulee kohtauksittain. Joskus liikunnan jälkeen ja joskus ihan kesken levonkin. ap