Koira takaisin
Minulla ja eksälläni on yhteinen koira,(koira on vain minun nimilläni ostosopimuksessa ja vain minut on merkitty siruun omistajaksi). Erosimme puolivuotta sitten ja koira jäi eksäni luokse, sillä minun väliaikaiseen asuntoon ei koiraa saanut ottaa. Sovimme eksäni kanssa että heti kun pääsen siitä asunnosta pois, otan koiran luokseni, TAIKKA jos hän ei pysty sitä pitämään niin otan myös siinä tapauksessa, asiasta puhuin myös tämän uuden vuokranatajani kanssa.
Olen nyt saanutuuden asunnon, mutta kuulinkin eilen että eksäni on ANTANUT koiran serkullensa toiselle puolelle Suomea, koska hänen "tyttöystävänsä" ei halunnut pitää sitä,(jo heti kuukausi sen jälkeen kun koira jäi hänelle) ilmottamatta asiasta minulle. Kaikki nämä kuukaudet on väittänyt että koira on hänellä ja laitellut myös kuvia, jotka vissiin onkin serkun lähettämiä hänelle..
Onko minulla oikeus hakea koira takaisin virallisena omistajana, kun raha ei ole vaihtunut eivätkä he ole tehneet mitään sopimuksia?
Kommentit (8)
lisäyksenä
eksäni sanoi ettei hänen serkkunsa kuulemma luovu koirasta, sillä käyttäneet hirveästi rahaa sen elättämiseen näinä kuukausina...
-ap
Laillisesti koira on sinun. Voit hakea sen itsellesi. Ihan sama mitä mieltä serkku on.
Joo, no senkus menet kyseisiltä serkuksilta kysymään kauppakirjaa josta löytyy sun, eli omistajn, nimmari. Onko koora rekisteröity? Vaikka eihän sillä mitään väliä olekaan. Tärkeää on se että sirun numero täsmää sun nimen kanssa eikä serkkujen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, no senkus menet kyseisiltä serkuksilta kysymään kauppakirjaa josta löytyy sun, eli omistajn, nimmari. Onko koora rekisteröity? Vaikka eihän sillä mitään väliä olekaan. Tärkeää on se että sirun numero täsmää sun nimen kanssa eikä serkkujen.
On rekisteröity, ihan kasvattajalta ostettu rotukoira.
Kiitos vastauksista! Hyvä tietää että voin koiran hakea itselleni ihan sopimusten ja sirutietojen perusteella!
ap
Poikaystäväsi maksakoon koiran ylläpidon serkulleen. Mutta sinä varmaan voit tehdä rikosilmoituksen.
Tottakai sulla on, jos nimesi on papereissa.