Häiden järjestäminen/ mistä rahat ja paljonko tarvitaan?
Pitäisi tässä joskus lähitulevaisuudessa mennä naimisiin, ja olen miettinyt että miten olette järjestäneet häiden rahoituksen? Oletteko hyvissä ajoin alkaneet laittamaan rahaa säästöön kuukausittain? Ja kuinka kauan olette joutuneet säästämään? Me ei kyllä mitenkään saada 100-150e enempää per kuukausi säästöön. Tällä säästämisen tahdilla voidaan juhlia häitä joskus 5 vuoden päästä :D
.
Ja siis minkä verran rahaa tarvitaan hääjuhlan järjestämiseen? Pystyykö esim. 6 000 eurolla järjestämään häät?
Sellaiset ihan tavalliset mukavat häät, jossain juhlapaikassa, tarjolla ruokaa ja juomaa :)
.
Kiitos vastauksista!
Kommentit (26)
No riippuu ja riippuu tosiaan.
Halvalla saa jos tekee mahdollisimman paljon itse tai teettää ilmaiseksi sukulaisilla/kavereilla. Kunhan ei siinä yhteydessä pilaa ihmissuhteitaan.
Muistakaa kuitenkin vieraiden viihtyvyys. Mielummin pieni vierasmäärä ja laadukas juhla, kuin paljon vieraita ja kaikki vähän sekundaa juhlatilasta ja ruuasta alkaen.
Kannattaa ap ruveta hyvissä ajoissa selvittämään hintoja ja muita. Esim. kesäksi 2017 suositut hääpaikat ja kirkot on jo varattu. Toisin, sesongin (kesän) ulkopuolella häiden järjestäminen voi olla edullisempaa.
Meidän häihin meni n. 4000e. 70 hengen juhlat Kuusiston maamiesseuran talolla. Ja kuten edellä jo mainittiin, niin ruokailuun menee eniten rahaa. Eniten säästää kun tekee ruoat itse. Ei ole loppujen lopuksi edes vaikeaa ja varsinkin jos on useampi ihminen auttamassa ja tekemässä. Jos vain yksi ihminen joutuu kaiken tekemään, niin voi olla jo haasteellisempaa.
Minullakin oli hyvät apujoukot, omat vanhempani, miehen vanhemmat ja siskot. Miehen täti tyttärineen tulivat juhlapaikalle auttamaan kattauksessa ja keittiöhommissa. Emme siis kutsuneet tätejä ja setiä, koska muuten vierasluku olisi kasvanut melkein sataan henkeen.
Tosi kivat juhlat olivat eikä missään kohtaan näkynyt että olisivat olleet halvat häät. Itse olen erittäin tyytyväinen enkä oikeastaan keksi mitään, mitä muuttaisin jos olisi ollut rahaa enemmän. Bändiä meillä ei ollut ja sitä pitkään harkittiin, mutta näin jälkikäteen ajateltuna homma toimi sen verran hyvin ilmankin bändiä, että ihan hyvä että säästettiin siinäkin kohtaa.
Paljon tuli kehuja kivoista juhlista, koristeista ja varsinkin hyvästä ruoasta.
Meillä oli 65 vierasta. Hääpaikka oli ilmainen, kun osti sieltä myös pitopalvelun (30 e/hlö). Lisäksi oli bändi, valokuvaus ja kukat/koristelut/kutsut/kiitoskortit/kampaaja/meikkaus/puvut. Siinä noin 4500 e meni siis yhteensä. Minulla oli tuo raha jemmassa, kun jäi kymppitonni oman asunnon myynnistä jäljille muuttaessamme yhteen. Loppurahoilla kävimme häämatkalla.
Prinsessaharhan ylläpitäminen on kallista puuhaa, ja mies on vain pakollinen statisti prinsessanäytelmässä.
Kuvottavaa.
Okei, eli ruokaan menee eniten. Ajattelin että juhlapaikat olis kalliimpia kun 1000e? Hyvä jos olin väärässä :)
t.ap