Miksi ei-akateemiset eivät tajua Fok_it-sarjakuvaa?
Tässä linkki tämänpäiväiseen strippiin, otsikolla en nyt viittaa mitenkään juuri tähän.
Yleisesti ottaen on kuitenkin huomattavissa, että akateemiset henkilöt pitävät tästä sarjakuvasta ja ei-akateemiset eivät pidä. Osaatteko arvioida syitä tähän? Esimerkiksi onko liian syvällinen tai vaatii laajaa yhteiskunnan asioiden seuraamista, että pääsee kiinni tähän ei-pintapuoliseen sarjakuvaan?
Kommentit (84)
En ymmärtänyt tuota strippiä.
Terveisin väikkäriä vääntävä humanisti
En jaksa tuhlata elämäni sarjiksiin. Paskaa kaikki.
Hemmetisti tekstiä + surkeaa piirtämistä. pikemminkin jotain tiedostavam urpoklubin sisäpiirijuttuja kuin sarjakuvaa.
Sarjis vaatii sarkasmin ymmärtämistä, kaikki ihmiset taas eivät tunnista tai osaa tulkita sarkastista huumoria. Toisinaan sarjakuvat vaativat myös kielen eri rekisterien tuntemusta, mikä akateemisilla tai muuten keskivertoa älykkäämmillä on yleensä laajempaa kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Älä odota kovin korkeaa arvosanaa...
Mun mielestä toi sarkasmi on liian obvious.
Sarkasmintajuahan tuo sarjakuva usein kysyy, siinä lienee syy, ettei kaikkiin uppoa kun eivät tajua mistä on milloinkin kyse.
Olivatpa tylsiä ja esteettisesti rumia.
Tajuan, mutta kerronta ja visuaalinen ilme ovat makuuni ikävystyttäviä. Ei siksi yleensä naurata. T: akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ehkä nää alkaa aukeamaan vasta väittelyn jälkeen. Eivät nimittäin naurata muakaan. T. toinen väikkäriä vääntävä humanisti.
No en menis sanomaan, että noiden tajuaminen tai tykkääminen vaatii akateemisuutta tai laajaa tietoutta yhteiskunnasta. Useinhan tuossa on jotain minkä tajuaa, kun vilkaisee kaupan lehtihyllyllä jotain iltalehden kantta. Kaikki nyt vaan ei tykkää kaikesta. Itse luen Fok_Itin ja välillä saatan naurahtaa jollekin jutulle, mutta aika simppelihän tuo loppujen lopuksi on.
Ja olen itse akateeminen, jos sillä on jotain väliä.
Jos tykkää lapsellisista sarjakuvista tai lapsellisista vitseistä, niin silloin älykkäille aikuisille suunnattu huumori ei iske. Siksi Fok_it ei ole todellakaan kaikkia varten, vaatii lukijaltaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. toinen väikkäriä vääntävä humanisti.
Jepjep!
Mun mielestä sarjakuvassa sillä kuvallakin pitää olla jotain arvoa. Noi toimisi paremmin jossain vitskikirjassa. Se puhuva pää kuvan alalaidassa on ihan turha. Onko noilla henkilöillä nimiä tai luonteenpiirteitä?
Ei noi nyt niin älyllisiä ole :D tykkään. Mut sit jos näytät mulle jonkun Hesarin poliittisen pilapiirroksen nii se menee yli hilseen.
T. Ei-akateeminen
Pilkattiinko kyseisessä sarjiksessa wt miehien kesäpukeutumista?
Tuo sarjis on nii ruma, ettei sitä jaksa lukea.
No ei kyllä naurattanut.
Kertokaa te jutun hauska osuus, joko mua ei vaan naurata tai sitten en tajunnut.
http://nyt.fi/fokit/s1306046712465