Tämä on varmaan ihan sairasta, mutta en vain pysty unohtamaan miehen exää
Mieheni kertoi exästään minulle jo ihan seurustelumme alkuaikoina. He olivat tosi vähän aikaa yhdessä, koska miestäni ei kuulemma oikeasti edes kiinnostanut yhtään, eikä hän itsekään tiedä miksi edes lähti siihen suhteeseen, vaikka se kestikin vain vähän aikaa. Sain vähän aikaa sitten kysymällä tietää, että tämä ex onkin jutellut miehelleni välillä viestien välityksellä, ehdotellut tapaamisia jne. Mieheni ei ollut missään vaiheessa sanonut olevansa varattu, hän oli vain kierrellyt tyyliin: "en tiedä olenko kaupungissa silloin" tms. Hän sanoi, että ei ole kiinnostunut näkemään tätä exää tai puhumaan hänelle, mutta kuulemma suoraan sanominen olisi liian ilkeää ja kuulemma hän itse oli tehnyt niin pahasti exää kohtaan kun oli jättänyt hänet, niin hän ei kehdannut olla vastaamatta.
Minä päätin sitten laittaa stopin tähän touhuun ja laitoin itse exälle viestiä jossa kerroin, että mies on ollut jo jonkin aikaa varattu jne. Exä vastasi että ei kiinnosta tms... :D kerroin miehelleni, että minua häiritsee se, että hän on vain jatkanut juttelua exän kanssa, joten hän sanoi exälle itsekin suorat sanat, poisti hänen numeronsa, poisti kavereista facebookissa jne. Nyt minusta on tullut ihan vainoharhainen ja pelkään koko ajan, että he tapaavat toisiaan salaa ja että yhtäkkiä miestäni onkin alkanut kiinnostaa se ex.
En kehtaa enää ottaa asiaa mieheni kanssa puheeksi, koska ollaan jo muutaman kerran puhuttu aiheesta, eikä siitä tunnu olevan mitään hyötyä. Minulla on vaan niin vahva tunne, että mies haikailee exänsä perään, enkä osaa selittää mistä se johtuu. Pelkään, että aina iltaisin mies katselee hänen kuviaan ja haaveilee hänen tukevasta vartalostaan. Tiedän että minulla on myös huono itsetunto, ja senkin takia ajattelen pahinta.
Miten voisin lopettaa tämän exän ajattelun kokonaan? Toivon, että olen vain vainoharhainen ja sairas eikä tässä olisi mitään oikeaa uhkaa.
Kommentit (21)
Luultavasti et ole oikeasti riittävän rakastunut mieheesi. Väliltänne puuttuu sellainen oikea maailman täyttävä kipinä, yhteys ja intohimo, joka ei anna sijaa eksille, entisille tai tulevillekaan, vaan pitää ihmisen ja parin kiinni tässä ja nyt. Sinulla on siten liikaa irtainta energiaa, jota käytät draamailuun, tässä tapauksessa olet keksinyt nyt tuon eksäasian draamailun aiheeksi.
Heivaa tämä kaveri ja jatka etsimistä. Löytänet jostain hänet, joka saa sinun puntit väräjämään sillä tavalla että kaikki muu maailmassa on paperia. Miksi tyytyä johonkin joka on vaan vähän sinnepäin, kun voi löytää parhaan?
Olipa typerä ensimmäinen kommentti aloitukseesi.
Jos sinulla kerran on vahva tunne asiasta, sinun on selvitettävä, mistä se johtuu. Et sinä rauhaa ennemmin saa. Terveellä ihmisellä vahva tunne ohjaa usein oikeaan. Mutta jos kuitenkin tiedostat, että et ole tässä asiassa terve, vaan sairaalloisen mustasukkainen (?), niin silloin tunteeseesi on muu syy.
Mitä tarkoittaa tuo, että olette puhuneet asiasta muutaman kerran, mutta siitä ei tunnu olevan mitään hyötyä? Mustasukkaisuutesi siis jatkuu - mitä ajattelet, että miehesi olisi pitänyt sanoa, ettei se jatkuisi?
Tukevasta. Just. Mene sormettamaan itsesi onnelliseksi.
Ensinnäkin, tuosta suhteesta ei tule mitään jos et kykene luottamaan mieheen. Toiseksi, itse en luottaisi mieheen, joka ei osaa torjua lähestyviä naisia, oli ne sitten exiä tai mitä lie.
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä ensimmäinen kommentti aloitukseesi.
Jos sinulla kerran on vahva tunne asiasta, sinun on selvitettävä, mistä se johtuu. Et sinä rauhaa ennemmin saa. Terveellä ihmisellä vahva tunne ohjaa usein oikeaan. Mutta jos kuitenkin tiedostat, että et ole tässä asiassa terve, vaan sairaalloisen mustasukkainen (?), niin silloin tunteeseesi on muu syy.
Mitä tarkoittaa tuo, että olette puhuneet asiasta muutaman kerran, mutta siitä ei tunnu olevan mitään hyötyä? Mustasukkaisuutesi siis jatkuu - mitä ajattelet, että miehesi olisi pitänyt sanoa, ettei se jatkuisi?
Se tarkoittaa sitä, että olen kertonut hänelle, että minua häiritsee exän yhteydenotot jne. Mieheni on sanonut, että olen kaikin puolin parempi kuin se ex, ja että ei sen kanssa voinut tehdä mitään mitä mun kanssa voi, mutta en silti vaan jotenkin voi uskoa. Välillä hän ei ole oikein sanonut yhtään mitään. Enää en kehtaisi tästä asiasta jauhaa.
Kyllä taitaa exsuola nyt janottaa. Ei ole syytä pitää yhteyttä mihinkään exään, varsinkin jos lyhyt suhde takana. Ei mitään syytä.
Ja se ex tietää että mies seurustelee ja silti tekstailee ja yrittää rikkoa teidän suhteen. Siinä oikeen perus toinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taitaa exsuola nyt janottaa. Ei ole syytä pitää yhteyttä mihinkään exään, varsinkin jos lyhyt suhde takana. Ei mitään syytä.
Niin olen ajatellutkin. Pitäisikö taas puhua aiheesta miehelle? Ja miten voisin aloittaa? Ainakin kännissä menen varmasti raivoamaan hänelle siitä...
Ja tiedoksi että tällä exällä on ollut muitakin miehiä tässä välissä, mutta hän on silti yrittänyt viestitellä minun miehelleni ja pyytänyt häntä tapaamaan jne.
Mies sanoi hänelle silloin viime kerralla, että turha yrittää mitään, mutta exä sanoi, että "en minä mitään ole yrittänyt" ja selitteli että hänelläkin on nyt taas jotain säätöä jonkun toisen miehen kanssa. Hän myös laittoi miehelleni kuvan jostain liibalaaba-sivulta tms, jossa luki: "älä suutu jos näet exäsi jonkun uuden kanssa: eivätkö vanhempasi ole opettaneet, että käytetyt lelut annetaan vähemmän saaneille" :DD
Ap. Nyt sun pitää miettiä, mistä epävarmuutesi kumpuaa? Onko miehesi luottamuksen arvoinen? Miten tuo exän kanssa viestittely tuli esiin? Kertoiko miehesi siitä sinulle vai stalkkasitko häntä? Jos mies ei itse kertonut, niin miksi hän ei kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Ap. Nyt sun pitää miettiä, mistä epävarmuutesi kumpuaa? Onko miehesi luottamuksen arvoinen? Miten tuo exän kanssa viestittely tuli esiin? Kertoiko miehesi siitä sinulle vai stalkkasitko häntä? Jos mies ei itse kertonut, niin miksi hän ei kertonut?
Epävarmuuteni kumpuaa varmaankin siitä, että minulla on niin huono itsetunto, eikä meidänkään suhteemme kovin kauan ole vielä kestänyt. Mieheni on aina osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen. Juttelimme joskus suhteemme alussa entisistä, ja hän mainitsi tämän exän ja kertoi, että ex on vielä yrittänyt jutella. Kuulemma juttelu oli kuitenkin loppunut. Vähän aikaa sitten asia tuli taas puheeksi ja kysyin, että onko ex vielä ottanut yhteyttä. Kuulemma oli, ja oli ehdotellut tapaamista jne. Sain nähdä viestit mutta keskustelu oli tyhjennetty, eli näin vain kaksi viimeistä viestiä. Kysyin miksi hän ei ole kertonut minulle, mutta hän sanoi, ettei vaan tajunnut jostain syystä, ja sanoi, että kertoo kyllä vastaisuudessa jos tällaista tapahtuu. Hän myös sanoi, että olisi tosi vihainen jos minä viestittelisin jonkun exäni tai jonkun muun kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedoksi että tällä exällä on ollut muitakin miehiä tässä välissä, mutta hän on silti yrittänyt viestitellä minun miehelleni ja pyytänyt häntä tapaamaan jne.
Mies sanoi hänelle silloin viime kerralla, että turha yrittää mitään, mutta exä sanoi, että "en minä mitään ole yrittänyt" ja selitteli että hänelläkin on nyt taas jotain säätöä jonkun toisen miehen kanssa. Hän myös laittoi miehelleni kuvan jostain liibalaaba-sivulta tms, jossa luki: "älä suutu jos näet exäsi jonkun uuden kanssa: eivätkö vanhempasi ole opettaneet, että käytetyt lelut annetaan vähemmän saaneille" :DD
kuulostaapa white trashilta tuo exän touhu.. liekö vaan epävarma omista suhteistaan jonka takia yrittää sabotoida miehesi uutta elämää
Oletpa ap saanut ikävän riesan parisuhteeseenne. Ei ole tervettä tuon naisen touhu. Todella omituista. Turha on miehelle tuosta ilmeisesti enää mainita, koska ei näe mitään ongelmaa. Mutta pidä silmällä. Miehen on tietenkin vika, jos yhteydenpitoa jatkaa. Ja siinä vaiheessa suhteessanne on ruuhkaa, eli ylimääräinen tunkeilija. Mihin mies tuota naista tarvitsee, kun ei ole mikään ystävä, ainoastaan lyhytkestoinen ja menneisyyteen jäänyt x?
Vierailija kirjoitti:
Oletpa ap saanut ikävän riesan parisuhteeseenne. Ei ole tervettä tuon naisen touhu. Todella omituista. Turha on miehelle tuosta ilmeisesti enää mainita, koska ei näe mitään ongelmaa. Mutta pidä silmällä. Miehen on tietenkin vika, jos yhteydenpitoa jatkaa. Ja siinä vaiheessa suhteessanne on ruuhkaa, eli ylimääräinen tunkeilija. Mihin mies tuota naista tarvitsee, kun ei ole mikään ystävä, ainoastaan lyhytkestoinen ja menneisyyteen jäänyt x?
Nyt mies on jo katkaissut häneen kaikki yhteydet (ainakin näin silloin kun hän poisti numeron ja poisti fb-kavereista jne, enhän toki voi täysin varma olla ettei mitään yhteydenpitoa enää ole mutta haluan kyllä luottaa mieheni sanaan), mutta en kyllä tosiaan tiedä mihin hän tuota naista sitten tarvitsisi enää. Toivon että ex löytää jonkun uuden taas, ja tietenkin toivon että hän unohtaisi mieheni kokonaan ja jatkaisi eteenpäin elämässään. Jos yhteydenpito kuitenkin vielä jatkuu ja saan vaikka tietää että mies on ollut siinä aloitteellisena myös, niin sitten sanon vaan että riittää enkä katsele tuollaista enää.
Ei taida olla ap:llä paljoa ikää mittarissa. Hassuja huolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mies on jo katkaissut häneen kaikki yhteydet (ainakin näin silloin kun hän poisti numeron ja poisti fb-kavereista jne, enhän toki voi täysin varma olla ettei mitään yhteydenpitoa enää ole mutta haluan kyllä luottaa mieheni sanaan), mutta en kyllä tosiaan tiedä mihin hän tuota naista sitten tarvitsisi enää. Toivon että ex löytää jonkun uuden taas, ja tietenkin toivon että hän unohtaisi mieheni kokonaan ja jatkaisi eteenpäin elämässään. Jos yhteydenpito kuitenkin vielä jatkuu ja saan vaikka tietää että mies on ollut siinä aloitteellisena myös, niin sitten sanon vaan että riittää enkä katsele tuollaista enää.
Järkevästi toimit. Miksi mies vaihtaisi kaltaisesi normaalin naisen johonkin sekopäiseen exään? Jos vielä vehtaa, niin eipä ole sun arvoinen mies. Ja nuo ikuiset "Kun enhän mä voi pahasti sille sanoa, etten loukkaa tai saa pahalle mielelle" jne. kakkaselitykset sikseen, koska mikä se sellainen mies on, joka ei pysty kieltäytymään mistään? EI on EI!
Ei oo sairasta. Eksä kuulostaa sekopäiseltä akalta.
No mullakin kesti tosi kauan, että sain kerrottua exälle, että seurustelen. Pelkäsin jotenkin irrationaalisesti loukkaavani. Pidän yhteyttä exään, sillä erosimme ystävinä eikä välillämme ole lainkaan kipinää, suhteenkin aikana olimme enemmän ystäviä kuin rakastavaisia. Sen lisäksi olen niin rakastunut nykyiseen ihanaan mieheeni, ettei exä jotenkin tunnu enää miltään muulta kuin vanhalta tutulta, enkä osaa olla miehestäkään mustasukkainen, sillä on niin selvää, että suhteemme on kaikkien entisten suhteiden yläpuolella.
siis kauanko olet ollut miehesi kanssa yhdessä? ja kauanko miehesi oli eksänsä kanssa yhdessä ja kauanko siitä on?
Hanki elämä. Oikeesti.