Järjestimme häät, ruoka ei kelvannut parille paikalla olleelle vegaanille
Menimme mieheni kanssa viikko sitten naimisiin. Järjestimme oman näköiset juhlat, ja päälle lapsettomat, koska halusimme ihmisten voivan olla aivan rauhassa keskenään ilman melua ja mökyä, ja koska juotavaakin tarjottiin. Itse juhlat sujuivat hyvin muuten, mutta ruokailun yhteydessä kaaso tuli ilmoittamaan että yksi pariskunta valittaa ruoasta kun eivät pysty syömään. Arvasin jo heti oikein, kyseessä oli serkkuni vaimonsa kanssa, vannoutuneita vegaaneja fanaattisuuteen asti. Valittivat kuinka huonosti oli vegeruokaa tarjolla, vaikka sitä mielestäni oli melko hyvin. Oli ruokaisaa salaattia, kaiken maailman "grillattua" kesäkurpitsaa yms. mutta nämä eivät kelvanneet kun olisi pitänyt olla jotain hienompaa. No en minä tiedä mitä joku nirsoileva vegaani himoitsee, luulin että tarjottavat olisivat kelvanneet. Lisäksi halusivat vaihtaa pöytää koska samassa pöydässä lihaa ja kalaa syövien ihmisten annokset kuulemma haisivat niin kamalalle, että meinasi oksennus tulla. Näillä sanoilla siis olivat kaasolle avautuneet. No siirrettiin sitten omaan pöytäänsä ja juhla jatkui. Arvon vegaaneille kyllä viini ja olut kelpasi sitten hyvin, mutta valittivat voimistuvalla äänellä kuinka kova nälkä on, kun ei ollut kunnon ruokaa. Tätä jaksoivat marmattaa "pilkkuun" asti.
Kyseessä oli vain yksi pari yli sadan hengen juhlissa, mutta harmittaa niin vietävästi että heidän piti tieten tahtoen pilata hääjuhlien tunnelma.
Kommentit (39)
Menisi paremmin läpi, jos eilen ei olisi ollut sitä vegaanihääketjua ja jos vegaanipariskunta olisi käyttäytynyt vähän normaalimmin.
Eikö samalla vaivalla kirjoittaisi uskottavankin provon?
Unohda koko juttu ja anna viherfanaatikkojen urputtaa ihan keskenään .Jos noin kireitä niin olisivat jättäneet väliin kun eivät osaa edes alkeellista käytöstä. Varmasti tiesivät,että tarjolla muutakin kuin porkkanaa.
Muuten aika tyypillistä noissa piireissä oli sitten kyse ruuasta tai esim.polkupyöräilystä tai minkkien vapautuksesta. Minua eivät koske mitkään säännöt , mutta kaikki oikeudet minulla kyllä on myös omankäden ja auta armias jos muut eivät minua "kumarra".
Miks te jotkut otatte tän tosissanne? :D Hieman kriittisyyttä nyt oikeesti.
Kertomuksesi vastaa täysin omakohtaisia kokemuksia vegaaneista. En ymmärrä miten ennen niin terveet ja mukavat ihmiset muuttuu ja radikalisoituu.
Naurattaa aina kun joku omaa agendaansa tuputtava vegaani juo viiniä, monissa viimeks käytetään kirkasteena maitoa ja kananmunaa. Olen töissä ravintolassa ja vaikea pitää pokka kun ensin käydään läpi kaikki salaatinkastikkeesta lähtien ettei ole mitään eläinperäistä (ei edes hunajaa) ja samalla tilataan viiniä jossa on käytetty kananmunaa. :D
Aika surkea provo, ois mennyt paremmin läpi jos parina viime päivänä ei ois ollut niin paljon vegaaniprovoja ja eilenkin sitä toista hääruokaan liittyvää keskustelua.
Vaikka aloitus on provo, niin olen ollut juhlissa, joissa raskaana oleva valittaa, ettei voi syödä kylmäsavulohileipäkakkua. Tarjolla oli lisäksi kinkkuversio, poropiirakkaa ja kasvispiirakkaa, sekä makeita, joista kyllä jotain söi. Muta sitä yhtä ruokaa ei olisi saanut tarjota muillekaan ilmeisesti, koska hän ei voi sitä syödä. Eli ei tuo tavatonta ole, että valitetaan, ettei itselle ole tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kertomuksesi vastaa täysin omakohtaisia kokemuksia vegaaneista. En ymmärrä miten ennen niin terveet ja mukavat ihmiset muuttuu ja radikalisoituu.
Tämähän se. Ihan kuin hurahtaisivat johonkin uskonnolliseen kulttiin jossa tiedetään totuus ja ollaan parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus on provo, niin olen ollut juhlissa, joissa raskaana oleva valittaa, ettei voi syödä kylmäsavulohileipäkakkua. Tarjolla oli lisäksi kinkkuversio, poropiirakkaa ja kasvispiirakkaa, sekä makeita, joista kyllä jotain söi. Muta sitä yhtä ruokaa ei olisi saanut tarjota muillekaan ilmeisesti, koska hän ei voi sitä syödä. Eli ei tuo tavatonta ole, että valitetaan, ettei itselle ole tarpeeksi.
Tämähän on hyvinkin yleistä. 20 lajia jota syödään hyvällä halulla, ja sitten se HYI SILAKKARULLIA!!!!
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tunne ainuttakaan tuollaista vegaania tai ihmistä ylipäätään. Suosittelen vaihtamaan kaveripiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa aina kun joku omaa agendaansa tuputtava vegaani juo viiniä, monissa viimeks käytetään kirkasteena maitoa ja kananmunaa. Olen töissä ravintolassa ja vaikea pitää pokka kun ensin käydään läpi kaikki salaatinkastikkeesta lähtien ettei ole mitään eläinperäistä (ei edes hunajaa) ja samalla tilataan viiniä jossa on käytetty kananmunaa. :D
Suurinosa selvittää viininkin vegaanisuuden. Ihan vaa ku näemmä kiinnostaa. Ja osa taas on sitä mieltä, että voi juoda viiniä, vaikkei tiedäkään sen kirkastustapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tunne ainuttakaan tuollaista vegaania tai ihmistä ylipäätään. Suosittelen vaihtamaan kaveripiiriä.
Joo, eiköhän jokainen siivoa vegaanit kaveripiiristään ennen pitkää pois. Eikä niitä voi kaverit auttaa, mt-palveluiden ammattilaiset on kuitenkin koulutettu tällaisiin tehtäviin. Antaa heidän tehdä työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa selvittää viininkin vegaanisuuden. Ihan vaa ku näemmä kiinnostaa. Ja osa taas on sitä mieltä, että voi juoda viiniä, vaikkei tiedäkään sen kirkastustapaa.
OCB ottaa monia muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelet jotakuta muuta vaihtamaan kaveripiiriä koska sinä tunnet erilaisia ihmisiä? Voi vittu, valot päälle nyt!!!
Te sentään tarjositte erikseen hyvää vegaaniruokaa yhdelle parille sadasta! Täällä pyörii keskustelu vegaanipariskunnasta, joiden suvut sekaaneja, mutta tarjolla oli vain vegaaneja pikku iltapaloja eikä näitä sekaaneja ibd:tä tai muita vakavia suolistosairauksia sairastavia ollut huomioitu mitenkään. Kyllä tämä vegaanius tuntuu jo uskonnolta, jota tuputetaan väkisin!!!
Porvoossahan nämäkin häät tanssahdeltiin, mutta tosielämän puolella annan neuvoksi että kaikenlaiset fanaatikot kannattaa rajata pois kutsuvieraslistalta.
Veganismiin siirtyminen tyhmentää ja masentaa ihmistä. Jopa sellaiseenkin olen törmännyt, että jopa juhlissa on syötävä "terveellisesti" syöden kuivatuista hedelmistä tehtyjä kakkuja. Vegaanina ihminen saa liikaa Omega 6:ia, jotka lisää matala-asteista tulehdusta. Vähäinen Omega 3:en saanti lisää riskiä sairastua masennukseen. EPA:a keho pystyy muuntamaan pienissä määrin itse, mutta DHA:ta ei ei ollenkaan.
0/5